MS Windows
briani 27239
chkdsk log?
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 10:35

Hvor kan jeg finde log filen fra en chkdsk? Jeg har windows XP. Den ligger
ikke ude i roden.

Fra : Ole C

Dato : 27-07-02 13:10

Fam. Stephan skrev blandt andet:

> Hvor kan jeg finde log filen fra en chkdsk? Jeg har windows XP. Den
> ligger ikke ude i roden.

Jeg tror da slet ikke der bliver skrevet sådan en log.

vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 13:51

> Jeg tror da slet ikke der bliver skrevet sådan en log.

Hvordan kan man så finde ud af om der er bad sectors?

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 15:05

Fam. Stephan skrev:

> Hvor kan jeg finde log filen fra en chkdsk? Jeg har windows XP.
> Den ligger ikke ude i roden.

Jeg tror ikke den bliver lavet hvis der ingen fejl er.
Prøv evt. at starte en kommandoprompt og skrive følgende, efterfulgt
af et tryk på enter-tasten.: chkdsk

Chkdsk vil så starte og når den er færdig vil den skrive om der er
fundet fejl på disken.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 27-07-02 23:00

On Sat, 27 Jul 2002 16:05:28 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>af et tryk på enter-tasten.: chkdsk
>
>Chkdsk vil så starte og når den er færdig vil den skrive om der er

På Windows NT/2000 skriver chkdsk i eventloggen, specifikt
application/program loggen. Om det er det samme på XP ved jeg ikke
100% sikkert, men det vil jeg næsten gå ud fra.

Nedenstående eksempel er taget fra en netop udført chkdsk /F på min
2000-boks:

Date: 27-07-2002, Time: 23:52, Type: Information, User: N/A, Computer:
xxxxxx, Source: Winlogon, Category: None: Event ID: 1001

Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.
Volume label is Win2k.

A disk check has been scheduled.
Windows will now check the disk.
Windows has checked the file system and found no problem.

10000430 KB total disk space.
5790232 KB in 32818 files.
10140 KB in 1663 indexes.
0 KB in bad sectors.
105522 KB in use by the system.
52064 KB occupied by the log file.
4094536 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
2500107 total allocation units on disk.
1023634 allocation units available on disk.

Windows has finished checking your disk.
Please wait while your computer restarts.

--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-02 10:11

> På Windows NT/2000 skriver chkdsk i eventloggen, specifikt
> application/program loggen. Om det er det samme på XP ved jeg ikke
> 100% sikkert, men det vil jeg næsten gå ud fra.

Ja, når jeg går ind under kør->%SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s også
programmer og "Winlogon" kan jeg se den.

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 23:02

Snuden skrev:

> På Windows NT/2000 skriver chkdsk i eventloggen, specifikt
> application/program loggen. Om det er det samme på XP ved jeg ikke
> 100% sikkert, men det vil jeg næsten gå ud fra.

Jo, det har du sørme ret i. Det var jeg ikke klar over.

Madsen.