MS Windows
briani 27239
Academic edition
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 27-07-02 09:57

I forlængelse af tråden ang. "XP opgradering fra OEM produkt" kunne jeg godt
tænke mig at vide om der er nogen der har erfaring med studyware.
Jeg er underviser og har dermed ret til at købe denne version, men hvad nu
hvis jeg bliver fyret, eller selv finder andet job, kan jeg så ikke bruge
den længere?
Jeg har fundet XP Pro opgradering (Studyware) hos Zitech til 620,- incl.
moms

Hilsen

Carsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-02 10:16

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bruge
> den længere?
> Jeg har fundet XP Pro opgradering (Studyware) hos Zitech til 620,-

Du må kun bruge det så længe du underviser eller studerer - det fremgår
klart af deres licensbetingelser. Du har heller ikke ret til
opgradering, hvad ligeledes fremgår af deres betingelser. Men hvis du er
lige så skeptisk som en vis herre her på nettet (jeg siger ikke hvem
) så vil jeg i stedet henvise dig til MS - at ringe til dem eller se
på deres hjemmeside omkring Studyware - det findes udførligt forklaret -
eller skriv blot i google OEM opgradering eller evt. studyware
opgradering, så vil du kunne vælge mellem de forskellige muligheder.

--
ahw

Fra : Peter Binderup

Dato : 27-07-02 12:19

Spørgsmålet er så om Microsoft overhovedet kan forlange (rent juridisk) af dig at du skal købe en fuld licens ved ophør af
kvalifikation til den pågældende rabat.

Tidligere har det været sådan at licensen har givet dig retten til at bruge programmet på livstid uanset om kvalifikation til
produktet.

Hvis jeg var dig ville jeg købe programmet og så glemme alt om de lilcensregler - du har mulighed for at købe et program billigt. Og
hvordan skulle Microsoft kunne undersøge om du ikke længere skulle have ret til at bruge programmet - havde de mulighed for det så
er der nogle danske love der sikre dine personlige oplysninger i at blive tilgået af 3. part.

/Peter

ps. her er linket til deres licensregler: http://www.microsoft.com/danmark/license/student/