MS Windows
briani 27239
Fejlkode webside for windows søges....
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 27-07-02 09:33

Hej!

Jeg så engang en side hvor man kunne se hva de forskellige fejlkoder i win98
og Me mv. betød.
Jeg får nemlig af og til en blå skærm når min Me starter op. Så skal jeg
blot trykke enter og 7 ud af 10 gange forsætter den så uden problemer. Me
kører helt hæderligt når den først er startet op.
En af de fejlkoder jeg normalt får under opstart er: 0E : 016F : BFF14E01

--
De bedste hilsner

Søren C (4200)

Fra : SirWheels

Dato : 27-07-02 11:34

> [...]
> kører helt hæderligt når den først er startet op.
> En af de fejlkoder jeg normalt får under opstart er: 0E : 016F : BFF14E01
0E, betyder så vidt jeg kan huske at du skal have tjekket dine ram for
noget. Det plejer at være en hukommelsesfejl af en art. Prøv at sætte din
virtuelle hukommelse til ingen og sætte den på efter en genstart igen (så
renses den i hvert fald). Prøv nogle andre ram-moduler, hvis du har mulighed
for det. Eller evt. kun et enkelt af gangen, hvis du har flere.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 15:17

Søren Christensen (4200) skrev:

> Jeg så engang en side hvor man kunne se hva de forskellige
> fejlkoder i win98 og Me mv. betød.

Muligvis denne her:
http://www.infinisource.com/techfiles/fatal-0e-errors.html

> En af de fejlkoder jeg normalt får under opstart er: 0E : 016F :
> BFF14E01

Bemærk hvad der står nederst på ovenstående side:

Du kan teste ram'en med Memtest86.
http://www.memtest86.com/memt30.zip

Madsen.