MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Media player problem
Fra : Qnoice

Dato : 27-07-02 06:40

Hejsa

Her igår efter flere timers kamp har jeg givet op. Jeg har et problem med at
hver gang jeg sætter en divx film på bruger den 100% cpu og den viser dem
ikke korrekt. Jeg har røvet at geninstallere Media player og divx i flere
afskygninger. Prøvet at lukke programmer i baggrunden, men intet af det
virker

Det er som om at lyden kører men at den ik kan vise det hurtigt nok. I
fullscreen er det meget få fps der bliver vist, og den skal hakke rundt for
at følge med. Farverne er også meget dårlige og som sagt bruger den 100%
cpu.

Mit system er p3 700 384mb ram, og har en 20gb, 16gb raid disk og en 80gb
som jeg har fået sat i her forleden. Jeg har prøvet at afspille filer fra
flere diske, men det er ligemeget hvor de ligger. Jeg kører btw win2k pro.
Jeg har prøvet med divx 5,2 og nimo codec pack, men intet hjalp. Farverne er
helt sjove, lidt som om at den ik kan flade pixels ud.

Nogen der har en ide til hva der kan være galt? :/

/Casper

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 06:49

Qnoice skrev:

> [...]
> pixels ud.
>
> Nogen der har en ide til hva der kan være galt? :/

Forslag.:
Sæt skærmopløsnig ned til 16 bit.
Er du sikker på det er divx. højreklik på avi og vælg egenskaber.
Hvilken media player bruger du. hvad hedder den nyeste til W2000.
Har du prøvet divxplayer den der følger med divxbundle, den er bedre til
lyd/video sync på min pc.
Zoom-Playeren fra http://doom9.org har jig fået foreslået.

Edmund

Fra : Qnoice

Dato : 27-07-02 07:16

Hewjsa

> [...]
> Hvilken media player bruger du. hvad hedder den nyeste til W2000.
> Har du prøvet divxplayer den der følger med divxbundle, den er bedre til

Skærmopløsning er i 16bit. Jeg er 100% på at det er divx :) jeg har prøvet
med mediaplayer 7,1 og 6,4, de gør begge det samme. The playa kan heller ik
finde ud af det, så det er samme problem i den som med media player. Mpeg
filer skal det siges at den ik har nogen problemer med, ligemeget hvor store
de så end er. Kun divx filer
Har lige prøvet den zoom player, den har samme problem, hakker i fullscreen
og farverne er helt underlige.

/Casper

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 07:30

Qnoice skrev:

> [...]
> Har lige prøvet den zoom player, den har samme problem, hakker i
> fullscreen og farverne er helt underlige.

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men har du fået 502 med
spyware.
Har du prøvet AD-avare http://www.lavasoft.nu

Har du prøve at sænke afspilnings kvaliteten. I WMP6 gøres det fra
file-menu / egenskaber / divx
I divxplayer højreklik + ????

Har du målt cpu load inden start af film. min cpu load er 2% og så
40-65%på den avi jeg lige faldt over.

Hvad med skærmdriver, er den helt ny, så prøv en lidt ældre
Edmund