MS Windows
briani 27239
Mine gamle OE-mapper forsvandt, da jeg opd~
Fra : LR

Dato : 27-07-02 05:45

Jeg havde IE4, og da jeg havde opdateret til IE6 var alle de mapper, jeg
havde skabt væk, indbakken og sendt post var tom, og mine nyhedsgrupper var
væk.
Jeg afinstallerede så IE6, og så kom det hele heldigvis tilbage.
Men hvordan kan jeg opdatere igen og stadig beholde mine postmapper osv.?
Jeg kan huske at jeg engang opdaterede til IE5, og da var der ingen
problemer. (Men man kan tilsyneladende ikke opdatere til IE5 længere).

Mvh.
Lars - FUT: dk.edb.system.ms-windows

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 06:29

LR skrev:

> Jeg havde IE4, og da jeg havde opdateret til IE6 var alle de mapper,
> jeg havde skabt væk, indbakken og sendt post var tom, og mine
> nyhedsgrupper var væk.

Kan det tænkes at du har flyttet lagringsmappen og du derfor bliver nød
til at henvise til den rigtige.
I OE 6 er det tools / options / vedligeholdelse.

Lav to kopier af mappen hvis du kan finde den. Henvis aldrig direkte til
din sikkerhedskopi. Det hele kan forsvinde hvis man laver lort i den,
derfor to stk.

Kig i OE newsgruppen efter programmer til at tage backup, det er nok
mere sikkert.

> [...]
> postmapper osv.? Jeg kan huske at jeg engang opdaterede til IE5, og
> da var der ingen problemer. (Men man kan tilsyneladende ikke opdatere

Har du ikke nogle gamle computer blade med cdér hvor IE 5 er på.

Edmund

Fra : LR

Dato : 28-07-02 11:42

Edmund skrev i meddelelsen ...

>Kan det tænkes at du har flyttet lagringsmappen og du derfor bliver nød
>til at henvise til den rigtige.
>I OE 6 er det tools / options / vedligeholdelse.

Jeg har ikke flyttet den, men den er 'født' i profiles (sti:
c:/windows/profiles ... osv) Kan det have noget med det at gøre? *)

Starter OE6 ikke automatisk op med at referere til samme mappe? Eller skaber
den sin egen mappe, som ikke ligger i profiles?

Tak for svaret.

*) OE-mappen fødes i profiles, hvis man skaber to brugere (profiles) før man
åbner OE første gang. Hvis man derimod kun har en bruger, bliver OE-mappen
født et sted ude i windows-mappen.

Lars

Fra : Madsen

Dato : 28-07-02 13:58

LR skrev:

> Starter OE6 ikke automatisk op med at referere til samme mappe?
> Eller skaber den sin egen mappe, som ikke ligger i profiles?

Det kommer helt an på styresystemet.
Du kan i Funktioner > Indstillinger > Vedligeholdelse > Lagrings-
mappe i OE se hvor lagringsmappen pt. befinder sig. Her kan du
samtidig også flytte den, hvis der skulle være behov for det.

Mig bekendt benytter OE4 ikke samme lagringsfiler som OE 6 gør.
OE 4 kører med *.mbx og *.idx-filer, så vidt jeg husker. OE6 kører
med *.dbx-filer. Spørgsmålet er om du ikke ville få mere ud af at
forsøge at importere dine e-mails fra OE 4 via Filer-menuen i OE 6.

Du har større chance for den rette hjælp i:

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 28-07-02 14:33

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
> Mig bekendt benytter OE4 ikke samme lagringsfiler som OE 6 gør.
>Spørgsmålet er om du ikke ville få mere ud af at
> forsøge at importere dine e-mails fra OE 4 via Filer-menuen i OE 6.

Sådan har jeg lige gjort det virker perfekt.

Edmund

Fra : LR

Dato : 28-07-02 21:40

Edmund skrev i meddelelsen
<3d43f2fc$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
>
>Sådan har jeg lige gjort det virker perfekt.

Aha. Hvordan gjorde du det?

Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-07-02 23:00

Hej LR, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Aha. Hvordan gjorde du det?

Formentlig har han gjort sådan:
<http://www.tomsterdam.com/insideOE/faqs/how.htm#importOE4>

Det er vigtigt, at folderen lige over den, der indeholder hele
molevitten, hedder Mail.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Edmund

Dato : 28-07-02 23:49

LR skrev:

> Aha. Hvordan gjorde du det?

Instalerede EI 6.0

Bagefter vælg importer OE4 fra filer menuen i OE6

Jeg har kun valg enkeltbrug i win98 og valgt standard placering af
Outlook Express, det spørger den om første gang OE 4.7 startes.
I mappen windows / aplication data/microsoft / Outlook Express
ligger der to mapper Mail + News.
Alle de nye filer til OE 6 ligger i Outlook Express mappen som
enkeltfiler, altså i roden af Outlook Express.
Når du importerer skal du henvise til Outlook Express mappen og ikke til
Mail + News mapperne.

Bare spørg så længe min hukommelse er dugfrisk.(jeg installerede en ny
98 idag og kom i tanke om dit spørgsmål)
Edmund

Fra : LR

Dato : 29-07-02 13:07

Jeg siger tak for alle de indkomne svar.

Lars

Fra : LR

Dato : 28-07-02 21:40

Madsen skrev i meddelelsen ...
LR skrev:

> [...]

>mappe i OE se hvor lagringsmappen pt. befinder sig. Her kan du
>samtidig også flytte den, hvis der skulle være behov for det.

Er det OE6, vi hér taler om? (Der synes ikke at være noget, der hedder
vedligeholdelse i OE4.

>Mig bekendt benytter OE4 ikke samme lagringsfiler som OE 6 gør.
>OE 4 kører med *.mbx og *.idx-filer, så vidt jeg husker. OE6 kører
>med *.dbx-filer.

Ja, det er vidst rigtigt. Men jeg kan huske, at da jeg engang opdaterede fra
OE4 til OE5, 'konverterede' den selv filerne til idx-filer (eller hvad det
hedder). Måske ville den også gøre det, hvis jeg kopierede mapperne ud og
anbragte dem i ude i windows, før næste opdatering?

>Spørgsmålet er om du ikke ville få mere ud af at
>forsøge at importere dine e-mails fra OE 4 via Filer-menuen i OE 6.

Det kunne jeg da prøve, hvis nogen ville oplyse mig om, hvordan jeg skal
gøre. :)

>Du har større chance for den rette hjælp i:

Så futter vi derover.

Tak for svaret.

Lars

Fra : N/A