MS Windows
briani 27239
Fordele/problemer ved flere bruger i xp
Fra : Micky

Dato : 26-07-02 21:07

Jeg har hørt at man med fordel kan oprette flere bruger i xp Eks. 1 bruger
hvor man installere Brænderprog. 2. bruger til Download prog. 3 bruger til
Spil.
og der ved få mere overskud på sin maskine
Det skal lige siges at prog. Eks. brænder prog i bruger 1 også vider, der
ved er der ikke så mange processer der køre hele tiden.
Er der nogle der har nogle erfaringer med dette, fordele/ulemper

Hvis dette ikke hjælper på min maskine har jeg overvejet at gå tilbage til
Me med det kan jeg ikke lige hitte ud af da jeg har konvateret C: til NTFS
og hvad gør jeg så hvis jeg skal tilbage til FAT32 jeg har prøvet med
forskellige boot disk men kan ikke hitte ud af det (så håber i kan hjælpe
med at hitte ud af hvor jeg kan hitte ud af det henne )

--
Med Venlig Hilsen

Michael Thorup
mit@mail.tdcadsl.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 26-07-02 21:31

"Micky" <mit@mail.tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
> forskellige boot disk men kan ikke hitte ud af det (så håber i kan hjælpe
> med at hitte ud af hvor jeg kan hitte ud af det henne )

Fordelen med å opprette flere brukerkonti er at man kan sette
skjermoppløsning, diskquota etc for hver bruker. Så kan man gjøre Fast User
Switching, men det blir jo motsatt av det du vil oppnå.
Win XP er et meget kraftig operativsystem, og krever hardware deretter.
Hvis din maskin ikke er topp specifiert med hensyn til minne og prosessor,
kan det hende at ME er et bedre alternativ enn XP, men det er mange ting i
XP som man aldri kan få i 9x /Me.

Når det gjelder konvertering fra NTFS til FAT32 så kan Partition Magic det.
Det er et kjøpeverktøy.

--
Asle Bjerva,Oslo
(Fjern spambait '9' for Email)

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 22:31

"Asle Bjerva" <asle.bjerva@oslo9.online.no> wrote in message
> Når det gjelder konvertering fra NTFS til FAT32 så kan Partition Magic
det.
> Det er et kjøpeverktøy.
>
> --

Partition Magic er købeværktøj !!??, jeg troede det var Warez

Søren

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 22:29

"Micky" <mit@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ved er der ikke så mange processer der køre hele tiden.
> Er der nogle der har nogle erfaringer med dette, fordele/ulemper

Forstå ikke lige hvad du vil opnå med det ??????
Din maskine er da lige glad hvor den skal bruge sine kræfter, en process er
en process uanset hvor den kører.
Dertil skal sige at jo flere brugere des mere skal windows styre, og du
opnår det modsatte af det du vil.

> [...]
> forskellige boot disk men kan ikke hitte ud af det (så håber i kan hjælpe
> med at hitte ud af hvor jeg kan hitte ud af det henne )

Hvorfor gå tilbage til ME, er det da bedre end XP. ?
Så vidt jeg har forstået kan man ikke umiddelbart konvertere tilbage fra
NTFS.

Fra : Edmund

Dato : 26-07-02 22:52

"Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote
> [...]
> process er en process uanset hvor den kører.
> Dertil skal sige at jo flere brugere des mere skal windows styre, og

Hvis der ligger noget i start / programmer / start og han så fordeler
det på to brugere må det da frigive flere kræfter til den enkelte.

Mvh Edmund

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 23:10

"Edmund" <edm@os.invalid> wrote in message news:ahsgdl$7rl$1@sunsite.dk...

> Hvis der ligger noget i start / programmer / start og han så fordeler
> det på to brugere må det da frigive flere kræfter til den enkelte.

To brugere kan ikke bruge samme process samtidigt, og det jeg har forstået
er at det er ham selv der bruger processerne i forskellige bruger
opsætninger.
Om der kører 1 process hos to brugere eller 2 processer hos en bruger kommer
da ud på et, ellers er windows XP noget mere avanceret end jeg har fantasi
til at forstille mig.

Søren.

Fra : Edmund

Dato : 26-07-02 23:44

"Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> Om der kører 1 process hos to brugere eller 2 processer hos en bruger
> kommer da ud på et, ellers er windows XP noget mere avanceret end jeg

Hvis han logger ind som bruger 1 bliver programmerne der ligger i start
programmer start
for bruger 2 vel ikke startet.

Nu ved jeg ikke om kørende prosesser bliver kvalt når man logger af, man
hvis han genstarter XP og derefter vælger bruger 2 opnår han vel det han
ønsker.

Edmund

Edmund

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 00:33

"Edmund" <edm@os.invalid> wrote in message news:ahsjf3$ih0$1@sunsite.dk...
> Hvis han logger ind som bruger 1 bliver programmerne der ligger i start
> programmer start
> for bruger 2 vel ikke startet.

Nææ det er rigtigt, men det eneste han får ud af dette er overskuelighed og
orden han får ikke flere ressourcer.

> Nu ved jeg ikke om kørende prosesser bliver kvalt når man logger af, man
> hvis han genstarter XP og derefter vælger bruger 2 opnår han vel det han
> ønsker.

Processer lukker når du logger af, men ikke når du skifter bruger.

Søren.

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 00:56

> "Edmund" <edm@os.invalid> wrote in message
>>
> Nææ det er rigtigt, men det eneste han får ud af dette er
> overskuelighed og orden han får ikke flere ressourcer.

Det må han da gøre når de processer der ligger hos bruger 2 start /
programmer start ikke bliver startet.

Edmund

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 01:07

"Edmund" <edm@os.invalid> wrote in message news:ahsnl2$1lg$1@sunsite.dk...
> "Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote in message

> Det må han da gøre når de processer der ligger hos bruger 2 start /
> programmer start ikke bliver startet.

Hmmm, skal jeg forstå det sådan at: start programmer start, betyder de
programmer som windows starter automatisk ???.
I så fald er det rigtigt, så spare man da resourcer hvis windows kun henter
dem man har brug for i de enkelte tilfælde i stedet for alle sammen.
Men han henter ikke noget hvis han alligevel skal udføre flere forskellige
opgaver ved bare at køre dem i forskellige brugerprofiler.

Håber vi forstår hinanden

Søren

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 01:30

Søren skrev:

> [...]
> sammen. Men han henter ikke noget hvis han alligevel skal udføre
> flere forskellige opgaver ved bare at køre dem i forskellige

Jeps, men det trode jeg han var klar over med disse ord:

Fra : Edmund

Dato : 26-07-02 23:30

> [...]
> FAT32 jeg har prøvet med forskellige boot disk men kan ikke hitte ud
> af det (så håber i kan hjælpe med at hitte ud af hvor jeg kan hitte

Hvis du ønsker at slette alt på c: og starte forfra skal du bruge fdisk
fra en startdiskette og så vælge at slette "ikke dos partition" og så
oprette dos partition.
Du kan også vælge at starte en XP installation, der får man mulighed for
at vælge FAT32 formatering, og så afbryde installationen.
Hvis du ønsker at have både Me og XP er det bedst at dele harddisken op
i to(med fdisk)
Først skal Me installeres dernæst XP, så får du en boot-menu hvor du kan
vælge imellem dem.

Du har vel ikke en ekstra harddisk, så du kan gemme dine XP
indstillinger med Files and Settings Transfer Wizard. Hvis du kun vælger
settings så kan det måske være på disketter(prøv).

Er der nogen der ved dette:
Hvis man flytter C: med XP over til D: og installerer ME på en ny
harddisk C: vil XP være i stand til at finde ud af det.

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 00:07

Edmund skrev:

> XP er jo god til at huske drev(nogen gange for god) jeg tænkte om XP
> stadig så drev D som C.

Det tivler jeg på, men man skal vel aldrig sige aldrig.

> Jeg tror lige jeg prøver.

Meld gerne tilbage om resultatet.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 00:49

> Det tivler jeg på, men man skal vel aldrig sige aldrig.

> Meld gerne tilbage om resultatet.

Det virker, det tog lidt tid jeg kunne ikke lige hitte ud af
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS

Jeg er da kommet herind på news med xp på sec master, er der noget man
kan teste for at se om der er kluder i reg. data basen.

Edmund

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 00:56

Edmund skrev:

> Jeg er da kommet herind på news med xp på sec master, er der noget
> man kan teste for at se om der er kluder i reg. data basen.

Ja, hvis programmer som tidligere ville starte pludselig ikke længere
gør det og du oplever andre mærkværdigheder, så er det sikkert derfor.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 00:59

> Ja, hvis programmer som tidligere ville starte pludselig ikke længere
> gør det og du oplever andre mærkværdigheder, så er det sikkert derfor.

Nu har jeg prøver at starte en masse forskellige programmer, og den har
ikke meldt nogen fejl.

Edmund

Fra : Madsen

Dato : 27-07-02 01:03

Edmund skrev:

> Nu har jeg prøver at starte en masse forskellige programmer, og
> den har ikke meldt nogen fejl.

Det lyder for mig som ret utroligt, men ok.
Det drev der før hed C hedder så altså D nu inde i WinXP, eller kalder
den det stadigvæk for C?

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 27-07-02 01:12

Madsen skrev:

> Det lyder for mig som ret utroligt, men ok.
> Det drev der før hed C hedder så altså D nu inde i WinXP, eller kalder
> den det stadigvæk for C?

Ja den kalder det stadigvæk for c:
jeg har 2 harddiske.
den gamle opsætning med c d e på første hardisk hvor c er med dos boot
og d med xp altså bootmenu på c
så nr 2 disk med f og g

Jeg har så byttet rundt og indstalleret win98(fra ghost med xp bootmenu)
på f

Min outlook mappe ligger på e: og nogle programmer på g og de virker
også.

Edmund

Fra : Madsen

Dato : 26-07-02 23:38

Edmund skrev:

> Hvis man flytter C: med XP over til D: og installerer ME på en ny
> harddisk C: vil XP være i stand til at finde ud af det.

Jeg tvivler. Alle referencerne i registreringsdatasen på WinXP vil
referere til C, som nu pludselig hedder D. Jeg tror det vil gå
voldsomt i kage.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 26-07-02 23:52

> [...]
> voldsomt i kage.

XP er jo god til at huske drev(nogen gange for god) jeg tænkte om XP

Edmund.