MS Windows
briani 27239
Win XP sikkerheds problem.
Fra : Søren

Dato : 26-07-02 16:36

Jeg har det problem at jeg er oprettet som administrator og min kæreste er
oprettet som bruger. Jeg har hele tiden troet det virkede godt nok da man
fra hendes konto ikke kunne foretage sig ting som kræver administrator
rettigheder.
Det var lige indtil igår da jeg opdage at HUN kunne ændre Bruger rettigheder
for både administrator og andre brugere, selvom hun kun er bruger.
Hvon hænger det lige sammen ?

Søren.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-07-02 00:27

Du er formentlig kommet til at sætte hende op som superbruger som har
nogen administrator rettigheder.

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 00:35

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Du er formentlig kommet til at sætte hende op som superbruger som har
> nogen administrator rettigheder.

Nææ, jeg har sat hende som bruger ikke superbruger.
Man kan da ikke ændre instillinger for disse 'predifinerede' typer kan man ?

Søren.

Fra : Onkel Ond

Dato : 27-07-02 16:18

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev

> Nææ, jeg har sat hende som bruger ikke superbruger.
-Måske du skulle lade hende være "begrænset bruger" -iflg. XP selv, kan hun
så kun ændre eget billede (v. logon) samt oprette, ændre eller slette egen
adgangskode. Er umiddelbart det bedste bud jeg kan komme med, har gjort det
selv, med mig og min kæreste.

> Man kan da ikke ændre instillinger for disse 'predifinerede' typer kan man
?
-Jeg mener at det var muligt i W2K, men kan ikke hitte u a'et i XP

Regards

/Jakob

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 16:49

"Onkel Ond" <jafj@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> selv, med mig og min kæreste.

> ?
> -Jeg mener at det var muligt i W2K, men kan ikke hitte u a'et i XP

Jeg snakkede lige med en 'expert' idag, og vi testede lige en gang til, og
det viste sig at efter jeg havde ændret hendes rettigheder fra administrator
til bruger, skulle jeg først logge hende af, da rettigheder først gælder
efter man har logget af og logger på igen.
Angående det med ændre instillingerne for typer af rettigheder viste han mig
det også:

Han startede en consol ved at skriv mmc i Start/Kør , derefter hentede han
fil ind der hed c:\windows\system\secpol

Søren.