MS Windows
briani 27239
kan jeg slette disse?
Fra : Øistein wind

Dato : 26-07-02 13:11

Hey.
jeg kører med win2kpro, men i roden af drevet(c) ligger der 3 mapper der
hedder hhv. found.000, found.001 og found.002.
jeg har en idé om at det er noget scandisk-halløj, men er ikke helt
sikker. Kan jeg slette dem?
Hilsen Øistein

Fra : Madsen

Dato : 26-07-02 13:50

Øistein wind skrev:

> jeg kører med win2kpro, men i roden af drevet(c) ligger der 3
> mapper der hedder hhv. found.000, found.001 og found.002.
> jeg har en idé om at det er noget scandisk-halløj, men er ikke
> helt sikker. Kan jeg slette dem?

Ja. Det er noget scandisk eller rettere chkdsk-halløj. Du kan sjældent
bruge indholdet til noget, så dem kan du roligt slette. Indholdet er
filfragmenter fra de gange hvor du ikke har lukket pc'en rigtigt, eller
den måske er gået ned på en eller anden måde.

Madsen.

Fra : Øistein wind

Dato : 26-07-02 16:21

> [...]
> filfragmenter fra de gange hvor du ikke har lukket pc'en rigtigt, eller
> den måske er gået ned på en eller anden måde.

Ok. Det tænkte jeg nok. Tak for hjælpen.

Øistein

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-02 15:56

"Øistein wind" <oistein.wind@gmx.net> wrote in message
> jeg kører med win2kpro, men i roden af drevet(c) ligger der 3 mapper der
> hedder hhv. found.000, found.001 og found.002.

Bruger du FAT32 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Øistein wind

Dato : 28-07-02 12:30

>Jesper G. Poulsen wrote:
> Bruger du FAT32 ?

Jep

--
"Only two things is infinite! The Universe... and human stupidity!
And I'm not even sure about the Universe."- Albert Einstein

Fra : Chris

Dato : 28-07-02 12:49

On Sun, 28 Jul 2002 13:29:58 +0200, Øistein wind
<oistein.wind@gmx.net> wrote:

>Jep

Hvorfor?
Windows 2000 kører bedre på NTFS.

Chris

Fra : Madsen

Dato : 28-07-02 13:33

Chris skrev:

> Windows 2000 kører bedre på NTFS.

NTFS giver en bedre sikkerhed end FAT32, men har man ikke behov for
den sikkerhed, så er det i mine øjne fløjtende ligegyldigt om man
kører NTFS eller FAT32. Jeg har svært ved at se hvordan min Win2000
kan kommme til at køre ret meget bedre når den aldrig går ned, så
definer bedre. Det kommer vel an på hvilke behov man har.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 07:48

> kan kommme til at køre ret meget bedre når den aldrig går ned, så
> definer bedre. Det kommer vel an på hvilke behov man har.

Manden har tilsyneladende mistet nogle data som følge af et nedbrud eller
to. Det var ikke sket (tabet af data) hvis det var NTFS.

Har du behov for at miste data?

Fra : Madsen

Dato : 29-07-02 18:58

Jesper G. Poulsen skrev:

> Manden har tilsyneladende mistet nogle data som følge af et
> nedbrud eller to.

Jeg har aldrig nogensinde oplevet at et program eller nogle filer
er gået i stykker og ikke længere kan bruges fordi jeg har slettet
nogle mapper ved navn found.000, found.001 og found.002 osv.
Det har alligevel været filstumper eller filfragmenter som jeg ikke
har kunnet bruge til noget. Chkdsk reparerer jo som regel de filer
den finder fejl i.

> Det var ikke sket (tabet af data) hvis det var NTFS.

Det er muligt, men NTFS kan vel også fejle. Sidste friske eksempel
kan du læse her: <news:3d43db21$0$143$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

> Har du behov for at miste data?

Næ, men jeg har heller aldrig mistet data fordi at jeg kører FAT32.
Tværtimod har jeg oplevet dårlig performance, filer der ikke kan
slettes, gamle programmer der ikke kan køre, Win9x bootdisketter der
ikke kan se harddisk (forståeligt nok), diskdefragmentering der
ikke virker, fejl i MFT-tabel, problemer med at komme ind i en mappe
der har været oprettet password på osv. osv fordi jeg har kørt NTFS
på drevet, så jeg har svært ved at se fordelen ved NTFS, medmindre
man har behov for den ekstra sikkerhed som sagt. Jeg siger ikke at
NTFS er dårligt. Jeg er blot træt af udsagnet om at NTFS er bedre
end FAT32 for det kommer helt og aldeles an på hvad man bruger sin
pc til. Jeg hører også tit at NTFS er hurtigere end FAT32, hvilket
jeg også betragter som noget vrøvl. Hvis det er tilfældet, så opfører
min pc sig i hvert tilfælde stik modsat af hvad alle andres gør.
Det skal jeg heller ikke kunne udelukke, men det lyder lidt mærkeligt.

Madsen.