MS Windows
briani 27239
slet fil
Fra : Tobbi

Dato : 26-07-02 12:14

Hej

bruger win xp....

jeg vil derne slette nogle filer på min hardisk, og har fjernet
skrivebeskyttelsen... men når jeg prøver at slette filen siger den at den
stadigvæk er skrivebeskyttet...
hvad kan jeg gøre ??

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-02 12:24

In news:dk.edb.system.ms-windows Tobbi wrote:

>jeg vil derne slette nogle filer på min hardisk, og har fjernet
>skrivebeskyttelsen... men når jeg prøver at slette filen siger den at den
>stadigvæk er skrivebeskyttet...
>hvad kan jeg gøre ??

Siger den at den er skrivebeskyttet eller "i brug"? Prøv at starte i
fejlsikret tilstand (F8 under opstarten) og slet den herfra.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Tobbi

Dato : 26-07-02 12:42

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Siger den at den er skrivebeskyttet eller "i brug"? Prøv at starte i
> fejlsikret tilstand (F8 under opstarten) og slet den herfra.

det hjalp... takker... det var et program som havde "installeret sig selv" i
forbindelse med et andet program som jeg gerne ville have fjernet....

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-07-02 12:39

Hvis et program har filen åben kan du ikke slette den.
Prøv at starte i safe mode og se om du kan slette den.
Hvis et program skal bruge filen kan du få problemer.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 26-07-02 12:42

"Tobbi" <tobbi@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg vil derne slette nogle filer på min hardisk, og har fjernet
> skrivebeskyttelsen... men når jeg prøver at slette filen siger den at den

Slå Windows File Protection fra. Det gøres i registreringsdatabasen, men kan
ikke lige huske hvor.
Søg på google efter: Disable Windows File Protection

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Madsen

Dato : 26-07-02 13:53

Søren Lundfald skrev:

> Slå Windows File Protection fra. Det gøres i
> registreringsdatabasen, men kan ikke lige huske hvor.

Det er efter min mening ret usmart at køre uden Windows File
Protection. Det er bla. det der sørger for at vigtige systemfiler ikke
bliver overskrevet med ældre eller nyere versioner, som resulterer i at
styresystemet bliver ustabilt. Det var det der ofte skete på Win9x.

Madsen.