Sikkerhedslog på server
Fra : Max Larsson

Dato : 28-07-02 21:04

Hej,

Jeg har en hardware firewall men mangler en log, jeg har fået en pris på en
log til firewallen på ca. 7000,-, syntes det er lidt dyrt så jeg ville høre
jer om i har erfaring med noget software eller måske en software-firewall
der har en god log.

Max

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-07-02 22:09

In article <3d444ea8$0$163$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Max Larsson wrote:

> [...]
> jer om i har erfaring med noget software eller måske en software-firewall

Du burde måske fortælle os lidt mere om dine ønsker.

Skal det være på en sepperat maskine? Hvis ja, skal det være en windows
platform.

Der findes mange små Linux-baserede firewalls, hvor du f.eks. kan
benytte en p75 eller en 486'er (højere kan selvføglelig også bruges),
der nemt kan sættes op som firewall.

Her er et par links:

http://www.e-smith.com
http://www.mandrakesoft.com/products/snf

Hvis jeg er helt galt i byen, må du være mere præcis.

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : Ben

Dato : 31-07-02 21:07

En Firewall til 7000 kan med garanti sende SNMP eller Syslog filer til en
syslog server..

Du kan hente en gratis syslog server her-->www.kiwisyslog.com

Sæt din Firewall til at smide sine syslog/SNMP til din syslog server og så
kan du eller nemt følge med i hvad der sker...