Intranet & Internet !!!
Fra : EUK

Dato : 28-07-02 17:40

Hej NG

Tja .. Efter 1 års søgen på gode råd, prøver jeg igen.

3 PCér koblet via switch i netværk. Det går fint med at finde hinanden i
workgroup " HJEM "..vores IPér hedder ca. 192.168.x.x

Så får jeg TDC Bredb. Netexpress med først 2 IPer senere forøget til 4
IPer( dynamiske ), og alle kan komme på Internettet. Vores IPér hedder ca.
80.xxx.xxx.xxx

MEN....

Ingen maskiner kan nu finde hinanden.. kun når I-nettet afbrydes ( og vi "
renewer" vores ipér ).??

Kan man ikke strikke noget sammen så man kan være på begge net samtidigt ?

Jeg ved godt der er tale om to netværk, men i Win xp er der en alternativ IP
indtastning !!! Det kan jeg heller ikke få noget godt ud af.

Jeg kører Win XP på 2 maskiner og Win 98 på den 3.

Håber på en løsning.

Med venlig hilsen

Esben

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 22:21

"EUK" <esben@kristensen.tdcadsl.dk> writes:

> Kan man ikke strikke noget sammen så man kan være på begge net samtidigt ?

Installer IPX på alle maskiner. Problemet er at dine tildelte
adresser ikke nødvendigvis ligger på samme netsegment, og så kan de
ikke se hinadnen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mogens

Dato : 30-07-02 00:00

On 29 Jul 2002 23:21:09 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Installer IPX på alle maskiner. Problemet er at dine tildelte
>adresser ikke nødvendigvis ligger på samme netsegment, og så kan de
>ikke se hinadnen.

NetBEUI kan vel også gøre det. Det fungerer ihvertfald fint
her på mit lille LAN med en opkopling og 5 PC'ere.

Men jeg er heller ikke ekspert. Jeg fuskede bare med det til
det kørte.

mvh Mogens

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 30-07-02 00:44

Mogens wrote:

> NetBEUI kan vel også gøre det. Det fungerer ihvertfald fint
> her på mit lille LAN med en opkopling og 5 PC'ere.

Hvis du skal bruge TCP/IP så er du nødt til at købe en router eller lade
en WinXP maskine køre som bridge (vha 2 netkort)

--
/Kasper Guldmann Kasper@N0SPAMjellingnet.dk
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 31-07-02 11:58

"Kasper Guldmann (remove "2" in e-mail)" <kasper@jelling2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ai4jve$e6k$1@news.net.uni-c.dk...
[snip]

> Hvis du skal bruge TCP/IP så er du nødt til at købe en router eller lade
> en WinXP maskine køre som bridge (vha 2 netkort)

Naaa.... lad os nu lige spare lidt. Hvis man søger lidt rundt i fx.
tele.internet.adsl, vil man se et de fleste OS'er faktisk godt kan snydes, så
de har 2 ip adresser: en lokal og en offentlig. Hvor hensigtsmæssigt det er
mht. sikkerhed vil jeg dog ikke kloge i.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 00:12

Den Tue, 30 Jul 2002 00:59:32 +0200 skrev Mogens:

>NetBEUI kan vel også gøre det. Det fungerer ihvertfald fint
>her på mit lille LAN med en opkopling og 5 PC'ere.
>
>Men jeg er heller ikke ekspert. Jeg fuskede bare med det til
>det kørte.

Men du har ikke ramt ved siden af, NetBEUI er windows "egen" protokol,
IPX er til hvis man har en Novell Netware server stående.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."