Longshine DSL-router problem efter skift f~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-07-02 19:24

Jeg har i 8 måneder kørt med en Longshine router på en stofanet og i
den forbindelse ingen problemer haft med hverken port 80 eller port 21.

Nu har jeg så skiftet til Boomtown og port 21 virker fint. Men når jeg
tilgår port 80 kommer loginsiden til min router frem, selvom jeg har
skrevet at man kun må administrere den fra lokalnettet.

Jeg har samme opsætning hvad angår forward af portnumre som med
stofanet, så det burde ikke være problemet, og jeg bruger samme
webserver/opsætning som da det kørte med stofanet.

Jeg synes ikke umiddelbart at det er logisk, men hvis i kan komme med
et forslag til hvorfor Longshine routeren pludselig præsenterer sin
login-side til folk udefra selvom Remote Management står til no i
routerens opsætning.

Forslag modtages meget gerne til hvorledes jeg får port 80 til at
virke.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-07-02 20:09

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> Forslag modtages meget gerne til hvorledes jeg får port 80 til at
> virke.

Her er så min løsning.
jeg fandt ud af at det rent faktisk virker for browsere ude fra WAN
siden. Dermed fandt jeg frem til at det måtte være noget lokalt name-
resolution på vores LAN-maskiner der havde problemet.

Jeg lagde så en entry ind i host filen
i %Systemroot%\system32\drivers\etc\host
der indeholdt dette:
<IP>        <URL>
127.0.0.1    localhost
192.168.194.160   www.derhvorjegvilhen.dk

Localhost adressen var der allerede, så jeg tilføjede blot den
nederste. Det gør at WinXP ikke slår adressen op i DNS, men blot læser
den herfra, så når jeg i Internet Explorer taster
www.derhvorjegvilhen.dk så kommer jeg tilbage til min egen maskine

Flemming

Fra : Bent Nielsen

Dato : 31-07-02 16:56

Opdatere dens firmware og du har løst alle de problemer som du
beskriver.
Så skal du bare sætte nogle maskiner til og så route de port som du har
skal bruge.

--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://Box2000.dk & Http://TeamNord.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 17:06

Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote in

> Opdatere dens firmware og du har løst alle de problemer som du
> beskriver.
> Så skal du bare sætte nogle maskiner til og så route de port som
> du har skal bruge.

Jeps - tak for løsningen.
Jeg havde dog tjekket www.longshine.de's supportsider. Men fik fra Bent
Nielsen også et link til deres forum hvori de åbenbart offentlig disse
firmwareopgraderinger - lidt ulogisk i forhold til min smag - men til
andre interesserede Longshine-ejere er adressen dette:
http://longshine.de/phpbb2/viewforum.php?f=28&sid=ac6719e2e2f850a82c90

Bemærk at siden er udelukkende på tysk og vær meget opmærksomme på at i
vælger den rigtige firmware. Navnet skal passe 100% så læs subject godt
inden i henter den.

Flemming