Langsomt _ADSL
Fra : E.A.

Dato : 27-07-02 19:49

Jeg har lige fået oprettet et 256/128 adsl. Det er lavet med eksisterende NT
box ISDN telefonmodem . Skillefilter og adsl modem .Netkortet er et (Level
One- FNC-0111TX - 10/100 Fast Ethernet Adapter). Det hele køre udmærket,
bortset fra hastigheden.
På Tele Danmarks hastighedstest er den Download = 74 Kbps. Upload er =159
Kbps. (Skullel downloaden ikke vaære hurtigere end uploaden).
På Tucows via TDC er Downloaden mellem 7 og 8 Kilobite pr sekund. Det er i
begge tilfælde ikke hurtigere end ISDN modemet.
Er der nogen der har et forslag.
M.v.h.
Ernst.A

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-07-02 21:01

On Sat, 27 Jul 2002 20:48:49 +0200, E.A. wrote:

> [...]
>
> På Tele Danmarks hastighedstest er den Download = 74 Kbps. Upload er
> =159 Kbps. (Skullel downloaden ikke vaære hurtigere end uploaden).

Jo.

> På Tucows via TDC er Downloaden mellem 7 og 8 Kilobite pr sekund. Det
> er i begge tilfælde ikke hurtigere end ISDN modemet.
>
> Er der nogen der har et forslag.

Ringe til kundeservice, og få dem til at checke linien og din opsætning.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : E.A.

Dato : 27-07-02 21:46

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.

> Ringe til kundeservice, og få dem til at checke linien og din opsætning.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer
Tak for oplysningen.
Det er gjort i dag, og der skulle en tekniker til at svare på det, og det
har de først mandag .. På Hotline kunne de ikke finde nogen fejl,
opsætningen var ok.

Med venlig hilsen
Ernst A.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 27-07-02 22:23

E.A. wrote:

> På Tele Danmarks hastighedstest er den Download = 74 Kbps. Upload er =159
> Kbps. (Skullel downloaden ikke vaære hurtigere end uploaden).
> Er der nogen der har et forslag.

Jesper Skriver har givet dig det helt rigtige forslag.

Jeg vil blot tilføje, at ADSL-teknikken er meget mere følsom over for
ting som elektrisk støj, kabelkvalitet og den slags, og nogle af disse
ting kan endda ændre sig.

Når teknikeren har testet din linje, kan den derfor godt se helt fin ud,
mens betingelserne ændrer sig, når udstyret bliver rigtigt tilsluttet.
Det kan så være nødvendigt at tjekke linien igen og evt. foretage
justeringer.

Teoretisk set kan fejlen også være i det bagvedliggende net, men det er
dels mindre sandsynligt, dels ville driftsfolkene have større chance for
at kontrollere det.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 31-07-02 16:49

E.A. wrote:

> På Tele Danmarks hastighedstest er den Download = 74 Kbps. Upload er =159
..

[...]

I dag 31-08-02 er forbindelsen blevet oprettet så nu kører det som det
skal. I det her tilfælde var det altså det bagvedliggende netværk.
M.v.h.
Ernst A.