require_once
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-07-02 13:32

Hejsa

Jeg har nogle PHP-scripts som hver require_once'er en header.php og
footer.php, som så klarer alt det fælles gøgl.

Der er så bare opstået det problem, at jeg fra et script i et
underbibliotek også har brug for at require disse filer. Men nu er
$DOCUMENT_ROOT jo en anden, så de filer, der bliver inkluderet fra
header.php findes jo så ikke mere.

Hvordan kan jeg nemmest styre de relative stier mellem filerne, så mine
requires bliver ved med at være rigtige, når jeg står i et underbibliotek?

Mvh.
/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-07-02 13:44

Thomas Lindgaard skrev:
> [...]
> requires bliver ved med at være rigtige, når jeg står i et underbibliotek?

I filerne i undermappen:

require_once("$_SERVER[DOCUMENT_ROOT]/header.php");

I header.php:

require_once(dirname(__FILE__)."/filDerSkalInkluderesFraHeader.php");

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-07-02 12:19

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in news:3D4143F9.5070300
@eksempel.dk:

> I filerne i undermappen:
>
> require_once("$_SERVER[DOCUMENT_ROOT]/header.php");
>
> I header.php:
>
> require_once(dirname(__FILE__)."/filDerSkalInkluderesFraHeader.php");

Det er bare noget der virker - tak.

Mvh.
/Thomas

Fra : Larz

Dato : 26-07-02 19:41

> [...]
> underbibliotek også har brug for at require disse filer. Men nu er
> $DOCUMENT_ROOT jo en anden, så de filer, der bliver inkluderet fra

$DOCUMENT_ROOT er den samme, du er bare et andet sted relativt til den.

> Hvordan kan jeg nemmest styre de relative stier mellem filerne, så mine
> requires bliver ved med at være rigtige, når jeg står i et underbibliotek?

Ved at lægge dine "fællesscripts" i et include bibliotek, evt i
include_path i php.ini eller gøre som Jonas skriver - Angive absolut sti:

require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'includes/header.php');

:)

--
-
Lars