Skærme
Fijala 3554
Min LG 915FT+ buer???
Fra : | Gooz |

Dato : 26-07-02 18:31

Hej NG!

Jeg har næsten lige erhvervet mig en ny LG skærm, men der er noget jeg synes
der er underligt ved den. Den buer meget indad, jeg ved at dette er normalt
ved fladskærme som f.eks. et sony triniton TV, men det her er noget værre. I
toppen på midten, buer den nedad, og det samme gør den i bunden, bare
omvendt. Kan det passe at den ikke kan fylde skærm billedet helt ud? Min
fars Hitachi CM 772 er også helt flad, og det ser også ud som om at den buer
indad, men der fylder den hele billedet ud. Er min skærm defekt, eller er
det bare sådan LG skærme er?

Mvh
Daniel J.

---------------------------
WWW: [http://gooz.lir.dk]

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-07-02 22:29

"| Gooz |" <danielj@NO-SPAMoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
buer
> indad, men der fylder den hele billedet ud. Er min skærm defekt, eller er

Din LG burde kunne fylde skærmbilledet ud! Hvis den ikke kan, er der noget
galt med den.
Hvis billedet styrter ved vandrette linier i top og bund, er der noget galt
ved din skærm.
LG-skærmene har udpræget den fejl, at billedet buer indad lige som gamle
Sony Trinitron skærme
Flatron teknikken er stort set lig Trinitron.
Min egen LG-skærm (Flatron 775 FT) buer også!
Det burde sagtens kunne undgåes!
Min anden skærm er en Samsung SyncMaster 755DF og den er ikke det mindste
buet, selvom skærmen er lige så flad.
Samsung skærmen er tilmed flere klasser bedre end LG'en, når det kommer til
billedkvalitet.
Den kan gå langt højere op i opløsning og ved en højere frekvens end LG'en
og billedet er mere roligt.
Jeg har faktisk sværere og sværere ved at forstå, hvordan LG'en har fået sit
gode ry, for den når ikke Samsung'en til sokkeholderne.
Skulle du få mulighed for at bytte, så byt til Samsung!

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger