MS Windows
briani 27239
W2k dvale
Fra : Olsen

Dato : 26-07-02 09:00

Min W2k SP2 har det svært ved at vække fra
DVALE.

Alt starter op, og ligefør den skal på skrivebordet
forblir' skærmen tændt, men sort.

Trykker jeg reset, for jeg en melding om,
forsøget mislykkedes, og jeg kan slette
genstartspunktet og indlæse normalt.

Hvad kan årsagen være ?

Fra : Madsen

Dato : 26-07-02 13:57

Olsen skrev:

> Min W2k SP2 har det svært ved at vække fra
> DVALE.
>
> Alt starter op, og ligefør den skal på skrivebordet
> forblir' skærmen tændt, men sort.

Har Win2000 fundet din pc som en 'Standard-PC' eller som en 'ACPI-PC'?
Du ser det inde i Enhedshåndtering under egenskaber for 'Computer'.
Min gamle PC havde det samme problem med Win2000 og det var fordi at
bundkortet ikke understøttede ACPI og Win2000 derfor havde fundet pc'en
som en 'Standard-PC under installationen.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 26-07-02 16:59

> [...]
> bundkortet ikke understøttede ACPI og Win2000 derfor havde fundet pc'en
> som en 'Standard-PC under installationen.

Der står ACPI.
Kan det være en enhed som LAsat modem som ikke
understøttelse af "dvale" ???

Har hørt visse enheder ikke tolererer den slags.

Fra : Madsen

Dato : 26-07-02 17:11

Olsen skrev:

> Der står ACPI.
> Kan det være en enhed som LAsat modem som ikke understøttelse af
> "dvale" ???

Jeg har selv et Lasat-moden eller rettere ISDN-adapter (SpeedII)
koblet på, og min nuværemde pc kan godt vågne fra dvale, men den er
koblet på over seriel-porten og ikke USB.

> Har hørt visse enheder ikke tolererer den slags.

Hvis du har USB-enheder tilkoblet, så kan det godt tænkes at være
en eller flere af dem. Jeg har f.eks. en USB-kortlæser og hvis den
er koblet til, så kan jeg ikke stille computeren i dvale og ej heller
i standby. Derfor kobler jeg kun kostlæseren på når jeg skal bruge den.
Fordelen ved USB-enheder er jo at du kan koble dem til og fra imens
pc'en kører.

Det kan selvfølgelig også tænkes at være tilkoblede enheder som ikke
kører USB, eller måske noget helt tredje, men normalt er det USB der
er størst problemer med. (Efter min personlige erfaring i det mindste).

Madsen.