Side vises ikke ens i FP2000 og webside
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-07-02 10:18

Jeg ved ikke om det kun er et problem for mig, men når jeg laver
en webside med FP2000, så tilpasser jeg billeder fint i forhold
til den tekst jeg skriver. På fanebladet Preview ser det fint ud,
men når jeg udgiver det på Internettet, så ser det ikke helt ud
på samme måde som i FP2000. Linieafstanden er ændret lidt,
billederne er flyttet en anelse osv. Hvorfor er det sådan og kan
jeg gøre noget for, at det der vises i FP2000 Preview er magen
til det der udgives?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
og jeg *kan* ikke rette det.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-02 11:46

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> billederne er flyttet en anelse osv. Hvorfor er det sådan og kan
> jeg gøre noget for, at det der vises i FP2000 Preview er magen

Jeg ved ikke om mit svar hjælper, da det ligger lidt perifert for hvad
jeg ved om dette, men jeg er sikker på at JPK kan svare - mit svar vil
være noget i retning af, at det eneste du kan gøre er at benytte dig af
typografiark (også kaldet Cascading Style Sheet, som jeg vil anbefale
dig at benytte - der står en udmærket beskrivelse i hjælpefunktionen og
der findes også skabeloner til det - her kan du angive nøjagtigheden
med, hvad der vises og hvordan det skal vises i diverse browsere - men
heller ikke her er der helt overensstemmelse med hvad de forskellige
browsere understøtter eller har implementeret)

Svaret på det andet er - som sagt -mere et JPK-spørgsmål - mit gæt her
er at det, der vises i preview nok er møntet på et overblik over, hvad
der er muligt at vise i FrontPage, medens det er de forskellige
browsere, der fortolker det, du ser, og her kan der som antydet være en
del uoverensstemmelse mellem, hvad du ser i preview og så hvad du kan se
i MSIE eller Netscape eller Opera eller andre browsere. F.eks. er der
visse funktioner du ikke kan se i preview, men godt nok i en browser (én
dropdownmenu, hvor du via et script sender et valg til en anden side,
vil ikke kunne ses med preview, men godt nok i browseren -også selvom du
ikke er koblet op til nettet. Måske det er derfor FrontPage X også har
en indbygget knap til at man kan se det i browseren før udgivelse og
ikke blot nøjes med preview-fanen? Mon ikke det er tænkt således at
preview giver dig et mere "generelt" billede af, hvad du kan forvente at
se, medens det trods alt er de forskellige browseres fortolkninger, der
er afgørende for, hvad du i virkeligheden ser?

Jeg vil tro det- men som sagt -måske Karlsen kan svare på det bedre end
jeg kan.

Arne H.Wilstrup