CSS2 - @page, kan ikke få det til at virke~
Fra : Chrisser

Dato : 26-07-02 08:14

Hej
Jeg har følgende CSS der gerne skulle kunne styre udskriften af mine sider
(mine tabeller er for lange til udskrift, så derfor vil jeg lægge udskriften
ned ved print af disse) :

@media print {
body { font-family: Serif; font-size: 40px; font-style: italic;
font-weight: bold; }

@page rotated { size: landscape; }

TABLE { page: rotated; background: white; border: 1px inset; }
}

Jeg henter det ind i min asp-side på denne måde:
<link rel="stylesheet" href="pagePrint.css" type="text/css" media="print">

Jeg bruger IE6, og @page skulle virke fra IE5

MEN - det er kun mine regler for body-taget jeg kan få til at virke...resten
lader til at blive ignoretet
Er der noget jeg har overset omkring dette ????
Eller gør jeg bare noget galt ???

Chrisser

Fra : Hintzmann

Dato : 26-07-02 09:19

Hej Chrisser

@media i et stylesheet er ikke understøttet før MSIE5.5
http://www.westciv.com/style_master/academy/browser_support/basic_concepts.h
tml
brug istedet for media på linket til stylesheet'et
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="print">
Du kan også benytte en eller flere af de andre media:
screen, tty, tv, projection, handheld, print, braille, aural ,all

@page er ikke understøttet af MSIE
http://www.westciv.com/style_master/academy/browser_support/printing.html
Kun page-break-before og page-break-after er understøttet af MSIE

Hintzmann

Fra : Chrisser

Dato : 26-07-02 10:23

"Hintzmann" <nospam@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brug istedet for media på linket til stylesheet'et
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="print">

Jeg kører IE6, og henter css'en ind som du skriver............

> @page er ikke understøttet af MSIE
> http://www.westciv.com/style_master/academy/browser_support/printing.html
> Kun page-break-before og page-break-after er understøttet af MSIE

Som jeg har læst det ( w3.org) blev @page også understøttet af MSIE 5.5 ( og
opefter ) MEN
Hvis @page kun er, som ifølge dit link, understøttet af Opera, så er mine
muligheder for at lægge papiret ned ( i IE ) vel væk...??

- ( hvorfor pokker skriver de ikke også sådan noget inde på w3.org )

Chrisser