MS Windows
briani 27239
Hvordan undgår jeg at RAM'ene tælles ved o~
Fra : Ulrich

Dato : 26-07-02 00:59

Hej

Jeg har 320 MB RAM og det tager laaaang tid, når de tælles ved opstart.
Hvordan undgår jeg at RAM'ene tælles ved opstart (jeg ved, man kan
trykke Escape)?

Jeg har læst at man ved at deaktivere "Quick Power On Self Test" i BIOS
kan deaktivere denne optælling, men det virker ikke?

Jeg har en Award BIOS.

Ulrich

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-07-02 01:14

Ulrich wrote:

> [...]
>
> Jeg har læst at man ved at deaktivere "Quick Power On Self Test" i BIOS
> kan deaktivere denne optælling, men det virker ikke?

Nej, du skal *aktivere* Quick Power On Self-Test.

Men det har ikke rigtig noget med Windows at gøre. Du kan muligvis få
bedre svar i gruppen dk.edb.hardware.bundkort.

--
..signature

Fra : Ulrich

Dato : 26-07-02 01:18

In article <3d40944a$0$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
tcd977fzm1001@sneakemail.com says...

> Nej, du skal *aktivere* Quick Power On Self-Test.
>
> Men det har ikke rigtig noget med Windows at gøre. Du kan muligvis få
> bedre svar i gruppen dk.edb.hardware.bundkort.

Ok - jeg spør' i en anden gruppe...

Ulrich

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-07-02 02:12

Du skal ikke deaktivere den men aktivere den. Så tælles der kun en
gang hurtigt.

Fra : Ulrich

Dato : 26-07-02 12:22

In article <hb81ku8hbhjhtbg95elo0i5n5sb260i51o@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...
> Du skal ikke deaktivere den men aktivere den. Så tælles der kun en
> gang hurtigt.

Jeg _har_ aktiveret det, men RAM'ene tælles stadig - og de tælles
laaangsomt :o/

Kan der være noget galt med mit bundkort eller min BIOS?

Er der andre muligheder for at slå det fra?

Ulrich

(Ja, jeg crossposter - sorry, men der sker ikke så meget i bundkort-
gruppen)

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 16:49

"Ulrich" <Ulrich_egholm@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg _har_ aktiveret det, men RAM'ene tælles stadig - og de tælles
> laaangsomt :o/
>
> Kan der være noget galt med mit bundkort eller min BIOS?
>
> Er der andre muligheder for at slå det fra?

Kunne man forestille sig at det har noget med sammensætningen af ram der gør
det ?
Du har 256+64, har du prøvet at tage de 64 ud og se hvad der sker. Måske er
det ikke helt ens ramtyper !!??

Søren.

Fra : Ulrich

Dato : 26-07-02 18:17

In article <3d416f6d$0$16783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
pc@tdcspace.dk says...
> Du har 256+64, har du prøvet at tage de 64 ud og se hvad der sker.

Nej, det er er værd at forsøge. Men jeg vil helst undgå at købe nye RAM
for at deaktivere denne RAM-test.

Hvordan kan RAM'ene være forskellige? Begge blokke er PC-100 RAM.

Ulrich

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 22:36

"Ulrich" <Ulrich_egholm@mail1.stofanet.dk> wrote in message > Hvordan kan
RAM'ene være forskellige? Begge blokke er PC-100 RAM.

Det kan være den ene er på 7.5 ns og den anden på 8 ns eks, ikke at jeg ved
det har betydning for mem testen.

Søren.