Nu skal det opklares! :)
Fra : Michael

Dato : 25-07-02 21:59

Hej med jer!

Jeg sys desværre ik der er så meget fut i gruppen i øjeblikket....men det
kommer jo nok :) Jeg er jo stadig ung, så jeg får sikkert en masse problemer
endnu som I kan hjælpe mig med :)

Nå, men min spørgsmål lyder:

Er det sandt eller falsk at man styrker sit imun-forsvar ved regelmæssig
sex??! Jeg må vide det :)
Håber I kan hjælpe mig :)

Mvh
Michael

There are three types of people in this world:
Those who can count, and those who can't.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 25-07-02 22:02

Jeg har hørt at det svækkes

Fra : Ghita

Dato : 25-07-02 22:12

"Jacob Jensen" <omo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at det svækkes

For kvinder har der været (teroier ?) om at der er større risiko
for livmoderhalskræft hvis man har mange skiftende partnere.
Hvorfor ved jeg ikke, men det er måske hvis der ikke bruges
kondom ?
Halsen skal "vænne" sig til mange typer sæd. Bare et gæt.....

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : Puk

Dato : 26-07-02 10:23

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> kondom ?
> Halsen skal "vænne" sig til mange typer sæd. Bare et gæt.....

Det er rigtig nok at der er større risiko for livmoderhalskræft
for kvinder, der har mange skiftende partnere.
Men det gælder rigtig nok kun, hvis der ikke bruges kondom.
Grunden er dog ikke de mange typer sæd.
Nej den er langt mere simpel men også temmelig ulækker, når man
sådan tænker efter.
Det skyldes ganske enkelt at mange mænd ikke er særligt gode til
at gøre deres pik ordentlig ren !
Det vi i daglig tale kalder for nakkeost (hvilket charmerende
udtryk) kan nemlig være kræftfremkaldende i kvindens livmoder.
Sådan helt uvidenskabeligt beskrevet handler det om, at de
urenheder som manden altså ikke fjerner, hvis han ikke vasker sig
grundigt (trækker forhuden tilbage og gør ordentlig rent) går i
forbindelse med ilten i luften og på den måde udvikler sig til et
kræftfremkaldende stof for livmoderen.

Der er faktisk lavet undersøgelser som viser at nonner har langt
mindre risiko for kræft i livmoderhalsen og at kvinder der kun
har dyrket ubeskyttet sex med omskårne mænd har mindre risiko for
kræft i livmoderhalsen end kvinder som dyrker sex med uomskårne
mænd. Det siger jo sig selv, at der samler sig mindre skidt i
forbindelse med forhuden, hvis den ganske enkelt ikke er der.

Mange hilsner
Puk

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 10:41

Puk skrev:

SNIP

> [...]
> dyrker sex med uomskårne mænd. Det siger jo sig selv, at der
> samler sig mindre skidt i forbindelse med forhuden, hvis den

Mænd med forhud skal bare lære at være mere renlige! Der er en
grund til at forhuden er der og der finder en masse sider på
nettet hvor mænd fra USA klager over at de har fået hakket
forhuden af som børn inden de selv kunne bestemme.

http://www.circinfo.com/myths/myths_and_lies1.html
http://www.infocirc.org/citizen2.htm

for bare lige at tage nogen få links

Hilsen
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 10:44

Tomas O. skrev:

Anti forhudsafhakning:

http://www.google.com/search?q=Anti+circumcision&btnG=Google-s%C3%
B8gning&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Fra : mc

Dato : 26-07-02 13:57

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> [...]
> nettet hvor mænd fra USA klager over at de har fået hakket
> forhuden af som børn inden de selv kunne bestemme.

Om jeg fatter hvordan den slags kan være lovligt.

mvh mc

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-07-02 18:41

mc <dd@ee.dk> scribbled:

> Om jeg fatter hvordan den slags kan være lovligt.

Tjah, det er almindelig procedure i USA. Jeg har personligt aldrig savnet
min forhud, og det har de kvinder jeg har været sammen med heller ikke.

Jeg har heller ikke savnet en forhudsforsnævring eller at min pik skulle
være mere følsom, snarere lidt mindre til tider

Måske skal man selv give drengebørnene valget i stedet, men hvis der skeles
ting Tomas' links ser man også, at der er argumenter for og imod.

Ja, drenge skal - ligesom piger - lære at være renlige, men mange er det
ikke.

Omskæring i voksenalderen er heller ikke særligt behageligt, så det vil de
fleste nok fravælge.

Jeg synes, det er svært. De med forhud siger, de ikke ville undvære den for
en million og de uden siger, at de ikke ville ha' forhud om de så fik en
million.

Omskæring af drengebørn er ikke en ting, jeg synes skal bekæmpes med al vold
og magt, men måske skulle man vente med at spørge, når forhudsforsnævringen
eller infektionen er der, fremfor at tage sorgerne på forskud.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-02 20:06

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> wrote in message
> mc <dd@ee.dk> scribbled:

Så ku du også kritisere at det er lovligt at spejderførere ser gennem fingre
med mobning om at man skal spise en skovsnegl for at være med i kliken, og
at min datter var tvungen til at få navle-piercing som 13 årig af
klassekammeraterne under en skoleudflugt fra Hjørring til København -
lærerinden vidste hvad der skete, og gjorde intet
Det man ikke dør af bliver man stærkere af.
..

> [...]
> Jeg har heller ikke savnet en forhudsforsnævring eller at min pik skulle
> være mere følsom, snarere lidt mindre til tider

Følsomhed sidder mellem ørerne og det er en myte at den nedsættes hos
omskårne.
Infektioner får man nok lige mange af om man som jeg er uomskåret - men
glatnakken har blot et sted mindre at få infektion.

> Ja, drenge skal - ligesom piger - lære at være renlige, men mange er det
> ikke.

Fy skamme

---------------------

og så til noget helt andet, og dog beslægtet

_Pædofile set som grusomheds-helte_

Min udbyder har kritiseret mine citater, så jeg undlader at nævne forfatter
vedr de fremhævede ordsprog( gæt selv forfatter) FORFÆNGELIGHED er angst
for at ligne sit sande jeg. og jeg tror at pædofile ofte er oprører mod
forfængelighed og de har mod til at følge egne og barnets lyster, er
fremtidens menneske, der vover pelsen for at udvide menneskehedens
legeplads, og ikke er slaver af forfængelighed, men tør udleve deres sande
jeg.

Det kan man også sige om kvinde og børnemorder Peter Lundin, og sådanne skal
bures inde til de dør, så vi beskyttes mod faren - men de ofte bløde og
godhjertede pædofile, tiltror jeg lidt "overmenneske".

Under alle omstændigheder gælder at Man bør frygte et menneske, der hader
sig selv. For vi bliver let offer for hans vrede og hævn. Lad os FRISTE HAM
TIL AT ELSKE SIG SELV. og vil vi på sigt tackle mysteriet med børneelskerne
skal vi - ikke forstå dem, men skabe lyst til at de tager barnets forældre
med på råd . Forældre er de vigtigste kærlighedspersoner for barnet, også
når de overfladisk set sjofler barnet, og pædagoger og pædofile føler sig
kaldet til at overtage lederrollen og kritiserer de travle forældre.

Hvad jeg virkelig respekterer de pædofile for, er, at de søger at udleve
deres lyster - ikke fortrænger dem som Isle of Wight pige-moderen der
pludselig blev desperat og voldelig. Is no life a hundred times too short
for us to bore ourselves?

Den pædofile tør bryde med nogle dybt tabu-befængte normer, og udvider
grænserne, måske positivt for kommende generationer: One must learn to rise,
and in rising to surpass ONEself.

Det højere menneske skal være en skaber .Egoisme er central i en ædel sjæl

Ofte ved den pædofile , at hvis der sker opdagelse, vil han blive udsat for
torturstraf ala hjul og stejle i middelalderen, idet medfanger vil tæve ham
ihjel -

Men det skræmmer ham ikke. Måske livet i velfærdsDanmark for disse ensomme
mænd er så træls, at selv dødsstraf ville være et kærkomment martyrium Den
døende har sikkert tabt i sit liv, ting der var vigtigere end hvad han nu
taber ved at dø.

Det er helt klart at mange kritikere af denne pervers-identitet, er
misundelige

Åh, følsomme hyklere og lystne - I mangler begærets uskyld og derfor
bagtaler I begæret.,

Måske een af statens straffe er værre end tæsk fra medfanger - nemlig
psykologernes terapi, der er meningsløst og kedsommeligt tidsspilde. Vedr.
fængsels(medfange)torturstraffens skadelighed skal jeg citere en læremester
til de andre citaters ophavsmand, dvs til Nietzsche
"Stadige og overdrevne grusomheder er forkastelige, ikke fordi de er
umoralske, men fordi de er uden virkning".Machiavelli

Grusomheden er blevet forfinet til

MEDLIDENHED

i den grad at man benægter, at denne har noget med grusomhed at gøre.

Den kristne kirke har skabt GRUSOMHEDENS ÅNDELIGGØRELSE. :
helvedsforestillingen, torturen, kætterprocesserne og autodafeerne er dog et
fremskridt sammenlignet med de romerske areaneres pragtfuldt, men halvt
afsindige nedslagtninger. Der er kommet megen ånd, mange bagtanker ind i
grusomheden. Den har fundet på mange nydelser

Ved sin intolerance har den gjort europæer-ånden fri og smidig.

Samfundets grusomhed forklæder sig ofte som medlidenhed, og er så
allerfarligt

I har mig for grusomme øjne og kigger lystent efter lidende. Har jeres
vellyst ikke blot forklædt sig og kalder sig medlidenhed?

Eksistentialismens budskab er Bliv fornem, bliv dig selv, - lær at være din
egen lov Men samtidig skal samfundet beskytte sig, incl med straf, imod de
virkelig asociale forbrydere - fx pædofile der ikke søger åbenhed overfor
de ansvarlige forældre.- skal det turde tage en risiko, og turde leg,
eksperiment, fornyelse: Hvis forældre er uenige, bør de passe særligt på
netop deres barn.

I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil lege.

- og ofte forstår barnets forældre ikke at lege, og den pædofiles
dukken op er en gudsgave til barnet.

-

Det er overmenneskets skæbne at være en der skaber.

Det sjældne menneske vil hellere udslettes, end være uden begejstring for
sit værk

Jo højere vi flyver, jo mindre ser vi ud for dem der ikke kan flyve.

Glæden ved at det forhutlede ensomme barn blomstrer op i samværet med den
gode pædofile, er naturligvis forbundet med at denne voksne oplever at få
indflydelse:

Viljen til magt er blot viljen til at leve.

Vi skal kunne stå over moralen: og ikke blot stå med ængstelig stivhed som
en, der hvert øjeblik frygter for at glide ud og falde, men også svæve og
lege over den.

Venlig hilsen og knus fra Bo Warming telefon35861000

Fra : Puk

Dato : 26-07-02 21:53

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en
meddelelse

> Tjah, det er almindelig procedure i USA. Jeg har personligt
> aldrig savnet min forhud, og det har de kvinder jeg har været
> sammen med heller ikke.

Jeg har bestemt heller ikke savnet forhud på de omskårne mænd,
som jeg har været sammen med. Tværtimod vil jeg faktisk sige.

> Jeg har heller ikke savnet en forhudsforsnævring eller at min
pik
> skulle være mere følsom, snarere lidt mindre til tider

LOL nedsat følsomhed burde vel heller ikke være et problem i
betragtning af at mænd i gennemsnit holder 2-6 minutter efter
penetration *G*. Jeg mener, hvem kunne ikke godt tænke sig, at
de holdt bare lidt længere? .
Det sagt, så er der jo faktisk meget varierende udtalelser fra
mænd der er blevet omskåret i voksenalderen. Nogle oplever øget
følsomhed, andre mindre følsomhed og igen andre ingen ændring
(efter heling naturligvis). Efter hvad jeg har læst skulle det
være ret ligeligt fordelt, hvor mange som rapporterer hvad.

> Måske skal man selv give drengebørnene valget i stedet, men
hvis
> der skeles ting Tomas' links ser man også, at der er argumenter
> for og imod.

Naturligvis er der det.

> Ja, drenge skal - ligesom piger - lære at være renlige, men
mange
> er det ikke.

Øv nej og det er sgu for vammelt.

Mange hilsner
Puk

Fra : Anita

Dato : 27-07-02 08:09

"Puk" skrev

> i betragtning af at mænd i gennemsnit holder 2-6 minutter efter
> penetration *G*.

Ahva'??? Er det sandt? For så må der dælme være nogle, der holder
MEGET kort tid.... for at hive gennemsnittet helt derned. *G*

/Anita

Fra : Puk

Dato : 27-07-02 09:48

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ahva'??? Er det sandt? For så må der dælme være nogle, der
holder
> MEGET kort tid.... for at hive gennemsnittet helt derned. *G*

Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige. Det var bare noget jeg
hørte i radioen i den forgangne uge.
Det var noget med en undersøgelse omkring danskernes sexvaner og
det blev bragt op i forbindelse med den stadig større fokus, der
er på sex. Det var noget med at det stadig større fokus på især
eksperimenterende sex (det blev defineret som SM, fetish osv i
den dur) fik mange danskere til at gå og have dårlig samvittighed
over, at de ikke lige var til sex 8 gange om dagen hængende i en
trapez (trapezen blev ikke nævnt men meningen var den samme *S*).
Men så blev der altså fortalt noget om, at det faktisk er et
fåtal som er involveret i alle de eksperimenterende former for
sex og at det var en skam at så mange gik og havde det dårligt
(følte sig mindreværdige og kom til at tænke på sex som en slags
præstations ting, hvor det gjalt om at være død interessant i
stedet for bare at nyde etc).

I hele den forbindelse blev det så nævnt at den gennemsnitlige
dansker dyrker sex 1,6 gange om ugen, at en seance i snit varer
hele 15 minutter og at den typiske mand holder 2-6 minutter efter
penetration.

Det er jo så taknemligt med tal og statistikker, så hvor sandt
det er tør jeg altså ikke sige. Men mon ikke de udpeger en
tendens. Om det så lige er 2-6 minutter eller 3-8 det må sgu
være lidt usikkert. Jeg mener, det må vel være baseret på folks
udtalelser og personligt ligger jeg ikke og kigger på uret i
forbindelse med sex.

Mange hilsner
Puk

Fra : CeeJay

Dato : 28-07-02 21:17

> I hele den forbindelse blev det så nævnt at den gennemsnitlige
> dansker dyrker sex 1,6 gange om ugen,

Det kan da ikke være et snit for folk med partner .. det må da også
inkludere dem der sjældent for noget for ellers lyder det da helt utroligt
lavt ?

Fra : Puk

Dato : 28-07-02 22:49

"CeeJay" <usenet2002-2@ceejay.cjb REMOVEthisSPAMfilterTOreply
..net> skrev i en meddelelse

> Det kan da ikke være et snit for folk med partner .. det må da
> også inkludere dem der sjældent for noget for ellers lyder det
da
> helt utroligt lavt ?

Det blev der jo heller ikke sagt at det var. Som jeg husker det
blev der blot sagt, at det var for den voksne del af
befolkningen. Jeg har så personligt antaget at det betyder enten
fra 15 år og op efter (grundet den sexuelle lavalder) eller fra
18 og opefter (grundet myndighedsgrænsen). Så vidt jeg husker
(men hæng mig ikke op på det) så var undersøgelsen lavet af PLS
Rambøll.

Mange hilsner
Puk

Fra : Roden

Dato : 28-07-02 22:56

> [...]
>
> Det kan da ikke være et snit for folk med partner .. det må da også
> inkludere dem der sjældent for noget for ellers lyder det da helt utroligt

Hmm, er du gift min ven ?

Mvh Roden

Fra : Henning

Dato : 29-07-02 02:54

skrev i en meddelelse

> Det kan da ikke være et snit for folk med partner .. det må da også
> inkludere dem der sjældent for noget for ellers lyder det da helt
utroligt
> lavt ?

Tjah, der kan da godt gå op til en måned mellem jeg
dyrker sex, andre gange 1 uge, andre gange 2-3 gange
om ugen, så hvad er gennemsnittet egentlig udtryk for?
I hvertfald ikke noget der kan bruges til noget konstruktivt *G*

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 29-07-02 10:20

"Henning" skrev

Hej Henning

> [...]
> om ugen, så hvad er gennemsnittet egentlig udtryk for?
> I hvertfald ikke noget der kan bruges til noget konstruktivt *G*

Næh, men vi mennesker har jo en trang til at 'tilhøre' det 'normale'
(hvad det så end er?). Og da kvantitative data er så håndgribelige, er
det ofte dem vi tyer til når vi vil vide noget om andre mennesker -
for dermed at kunne sammeligne os selv med andre...

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 28-07-02 11:36

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en
meddelelse news:R2t09.6891$3k2.96550@news010.worldonline.dk...

> og personligt ligger jeg ikke og kigger på uret i
> forbindelse med sex.

Hehe, heller ikke jeg. Men min tidsfornemmelse siger mig, at det er
ganske få gange, det har varet SÅ kort tid. Så derfor studsede jeg
over tallene... mon de er baseret på en undersøgelse af seksuelt
aktive 15-18 årige, for så forstår jeg måske lidt bedre *G*

Venligst Anita

Fra : Puk

Dato : 28-07-02 22:53

> [...]
> jeg over tallene... mon de er baseret på en undersøgelse af
> seksuelt aktive 15-18 årige, for så forstår jeg måske lidt

Jeg studsede også lidt over tallene sådan lige først.
Men så tænkte jeg lidt på alle de ældre, som måske ikke rent
fysisk kan være helt vildt aktive i mere end 15 minutter. Og på
alle dem som har småbørn og måske tit må "stjæle" sig til lidt
sex, når lejligheden byder sig. Og på alle de nyforelskede som
måske nok boller som kaniner, men måske også netop tit tager sig
nogle quickies. Og alle de helt unge, som måske i virkeligheden
er for generte til ret meget og derfor "skynder" sig lidt igennem
det.

Idag satte jeg så mit æggeur til 6 minutter og satte mig ned og
ventede på at det skulle ringe......... 6 minutter er faktisk
lang tid *S*.

Mange hilsner
Puk
- der mener at det blev sagt at undersøgelsen dækkede voksne
danskere.

Fra : Anita

Dato : 29-07-02 10:17

"Puk" skrev

> [...]
> nogle quickies. Og alle de helt unge, som måske i virkeligheden
> er for generte til ret meget og derfor "skynder" sig lidt igennem

Joh... det er jeg med på, men alligevel Der skal jo være nogle som
bruger under de 2 minutter for at hive gennemsnitet ned når jeg/vi fx.
bruger en halv time eller mere... follow?

men fuck det *G* Det er jo så komplet ligemeget, jeg undrede mig bare
over at det kunne lade sig gøre at få så lavt et gennemsnit. Jeg kunne
jo også fristes til at tro at folk der 'holdt så kort tid' ville være
flove over det, og derfor ikke indrømme det i sådan en undersøgelse,
men det lader så ikke til at være tilfældet.

> Idag satte jeg så mit æggeur til 6 minutter og satte mig ned og
> ventede på at det skulle ringe......... 6 minutter er faktisk
> lang tid *S*.

Jaja, der kan man nå meget. Sætte vasketøj over, rydde op, dække bord
m.m. men sex? Noway *GG*

Oki

Venligst Anita

Fra : Sott

Dato : 29-07-02 21:41

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej allesammen :0)

> Jaja, der kan man nå meget. Sætte vasketøj over, rydde op, dække bord
> m.m. men sex? Noway *GG*

Nu var der vist tale om "efter" penetrering osv.
Og jeg tror reelt ikke, at mange fyre holder mere end det,
når først de er "inde i varmen" og det er rigtigt dejligt.
Vi tænker nok bare på hele forløbet med sex, og ikke
blot den tid, hvor fyren er inde og det hele er frem og
tilbage *G*. Jeg tror virkelig ikke, at ret mange kunne
holde længere, hvis ikke de holdt pauser, trak sig ud
eller lignende.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Vanillepigen

Dato : 30-07-02 00:15

Sott wrote:

Hej Søs

> [...]
> tilbage *G*. Jeg tror virkelig ikke, at ret mange kunne
> holde længere, hvis ikke de holdt pauser, trak sig ud

Jeg vil nu sige at min kommende mand godt kan holde længere end sex minutter
efter at være kommet ind i varmen ...
Men ikke når han er stjerneliderlig altså.

mvh hans kommende hustru (der er jo en grund til at jeg gifter mig med ham,
ikke?!).

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-07-02 00:49

Vanillepigen <kristine@FJERNDETTEgazel.dk> scribbled:

> [...]
> Men ikke når han er stjerneliderlig altså.
>
> mvh hans kommende hustru (der er jo en grund til at jeg gifter mig

*rødme*

Med venlig hilsen

(Snart) husbond

Fra : Henning

Dato : 30-07-02 07:58

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej allesammen :0)

Hej Søs

> Nu var der vist tale om "efter" penetrering osv.
> Og jeg tror reelt ikke, at mange fyre holder mere end det,
> når først de er "inde i varmen" og det er rigtigt dejligt.

For mit vedkommende er det sådan, når jeg går
i gang for at få udløsning, men jeg kan oftest "holde"
i et kvarters tid, hvis jeg bare skal være der for hun
kan få orgasme, men når jeg selv tager over efterfølgende
så går det stærkt

Jeg oplevede engang, at jeg ved det 5 samleje i træk,
ikke kunne få udløsning, selv efter ½ times ihærdig
arbejde for sagen, ikke engang ved onani *G*

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 30-07-02 10:52

"Sott" skrev

> Nu var der vist tale om "efter" penetrering osv.

Det var jeg skam helt med på...

> Og jeg tror reelt ikke, at mange fyre holder mere end det,
> når først de er "inde i varmen" og det er rigtigt dejligt.

Øhm...alle de fyre jeg har været sammen med, har da holdt noget
længere end 6 minutter, næsten hver gang.

> Vi tænker nok bare på hele forløbet med sex, og ikke
> blot den tid, hvor fyren er inde og det hele er frem og
> tilbage *G*.

Det gjorde jeg nu ikke...

>Jeg tror virkelig ikke, at ret mange kunne
> holde længere, hvis ikke de holdt pauser, trak sig ud
> eller lignende.

Så må jeg (og Kristine) have været særdeles heldige

/Anita

Fra : Sott

Dato : 31-07-02 20:18

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anita :0)

> Øhm...alle de fyre jeg har været sammen med, har da holdt noget
> længere end 6 minutter, næsten hver gang.

Ja, det tror jeg nu ikke at de fleste fyre jeg har været sammen
med har.

Der går jo også alt muligt andet og mere forud, så når man
endelig er kommet "der til", så er det nærmest "kritisk" *GF*

> Så må jeg (og Kristine) have været særdeles heldige

Det kommer an på hvordan man anskuer det *S*.

Jeg betragter mig som vildt heldig.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anita

Dato : 03-08-02 07:53

"Sott" skrev

Hej igen

> [...]
>
> Der går jo også alt muligt andet og mere forud, så når man
> endelig er kommet "der til", så er det nærmest "kritisk" *GF*

Joh... og det kender jeg skam også godt. Men gennemsnitslig set, er
jeg sikker på at de fyre jeg har kendt, har holdt den gående længere
end både 2 og 6 minutter. Mon de afkoder hvad pigen vil have?
*skummelt*

> Det kommer an på hvordan man anskuer det *S*.

Ja det er klart.

> Jeg betragter mig som vildt heldig.

Dejligt, så er vi jo 2

Venligst Anita

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-07-02 11:49

Anita <anita@stofanet.dk> scribbled:

> [...]
> over tallene... mon de er baseret på en undersøgelse af seksuelt
> aktive 15-18 årige, for så forstår jeg måske lidt bedre *G*

Ja, de er så overrasket over, at de boller, at de ikke når at tænke på andet
*G*.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-07-02 11:00

Puk <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> scribbled:

Hej Puk

> Jeg har bestemt heller ikke savnet forhud på de omskårne mænd,
> som jeg har været sammen med. Tværtimod vil jeg faktisk sige.

Dejligt at høre.

> [...]
> betragtning af at mænd i gennemsnit holder 2-6 minutter efter
> penetration *G*. Jeg mener, hvem kunne ikke godt tænke sig, at

Jeg tror, tallet er rigtigt. Det sker da, at jeg er så tændt, at det går så
hurtigt, men det hører til sjældenhederne. Jeg tror de fleste mænd ret
hurtigt lærer at holde ud, for 2-6 minutter er lige i underkanten, hvis
partneren skal være med. Medmindre man har tilfredsstillet hende først,
selvfølgelig.

> [...]
> (efter heling naturligvis). Efter hvad jeg har læst skulle det
> være ret ligeligt fordelt, hvor mange som rapporterer hvad.

Ja, og vi tager nogen gange renlighed for givet. Jeg hørte en gang fra en
der arbejder i en tøjbutik, at det er overraskende, hvor usoignerede folk
kan være. I tøjbutikker får de jo syn for sagn i omklædningsrummene. Både
mænd og kvinder, unge og gamle. Noget man først ser, når tøjet er smidt. Med
deo og make-up kan man skjule meget og at se ren og velsoigneret ud, er jo
ikke nødvendigvis det samme, som at være det.

Fra : Puk

Dato : 28-07-02 22:59

> Dejligt at høre.

Det er bare ikke så forfærdelig tit at man render ind i en mand
med en omskåren pik i DK *S*.
Ikke så tit som visse andre steder i hvert fald *G*.

> [...]
> lige i underkanten, hvis partneren skal være med. Medmindre man
> har tilfredsstillet hende først, selvfølgelig.

Tja jeg ved dælme ikke. En af mine veninder har da for nylig
berettet om en gut hun havde noget kørende med i et stykke tid.
Det holdt ikke ret længe. Blandt andet fordi han simpelthen ikke
kunne holde til noget i sengen. Hun forsøgte at tage det op med
ham og responsen var, at det jo kildede så dejligt, så han ikke
kunne holde det tilbage (og nej han var ikke 15 år men derimod
27).
Som sagt har jeg aldrig rigtig selv timet det *S*.

> [...]
> man skjule meget og at se ren og velsoigneret ud, er jo ikke
> nødvendigvis det samme, som at være det.

Nej det er det ikke.
Jeg har sådan et lidt ambivalent forhold til det med renlighed.
Misforstå nu ikke, for jeg er bestemt for renlighed. Men jeg
kender altså et par kvinder, som efter min mening er lige lovligt
hysteriske. En af dem gik helt op i limningen da jeg med
fingeren fjernede en bussemand som hendes søn havde fået tørret
ud på sin kind. Jeg gik jo med det samme hen og vaskede hænder,
men for hende var det altså for meget bare det at jeg ikke brugte
et stykke papir til at fjerne den med. Selv tænkte jeg slet ikke
over det. Jeg så den bare og fjernede den pr. automatik.
Men regelmæssigt bad må siges at være et af mine ufravigelige
punkter *G*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Ghita

Dato : 31-07-02 20:54

> [...]
>
> Jeg har heller ikke savnet en forhudsforsnævring eller at min pik
> skulle være mere følsom, snarere lidt mindre til tider

Hvordan kan du vide det ed følsomheden ?
Måske et dumt spørgsmål, men hvis det blev gjort da du var lille ?

> [...]
> imod.
>
> Ja, drenge skal - ligesom piger - lære at være renlige, men mange er

Er der ikke noget med at forhuden ikke må trækkes tilbage før barnet
når en vis alder ?
Kan forestille mig at det kan være fordi det ofte er moren der står for
rengøringen mens barnet er lille og ikke forstår, og at oplysningen om
den slags renlighed til barnet glipper i farten når drengen er gammel
nok
til at forstå ?

> [...]
>
> Jeg synes, det er svært. De med forhud siger, de ikke ville undvære
> den for en million og de uden siger, at de ikke ville ha' forhud om

Hvis den er fjernet som lille har man jo heller ingen mulighed for at
vide
hvordan det ville være hvis den var der eller ej (Altså omvendt).

> [...]
> al vold og magt, men måske skulle man vente med at spørge, når
> forhudsforsnævringen eller infektionen er der, fremfor at tage

Hvis det er noget kulturelt er det måske en fordel at det bliver gjort
mens
drengen er lille. Ofte holdes der en fest i den forbindelse, og jeg kan
forestille
mig at en stor dreng nok ikke synes det er så fedt med stor fest når der
lige er
blevet pillet ved ham. Bare en tanke.

Fra : Puk

Dato : 01-08-02 19:24

> Hvordan kan du vide det ed følsomheden ?
> Måske et dumt spørgsmål, men hvis det blev gjort da du var
lille ?

Nu er jeg jo ikke Mark, men jeg vil da godt gætte.
Jeg tror ikke at Mark referer til hans egen erfaring med
følsomhed før og efter omskæring.
Ofte hører man blot folk bruge som argument mod omskæring, at det
nedsætter følsomheden. Jeg gætter derfor på at Mark har hørt det
samme og så blot konstaterer, at han ikke specielt har ønsket sig
at være mere følsom end han er nu hvor pikken altså er omskåret.

Personligt havde jeg også selv hørt mest om det her med at
følsomheden skulle blive nedsat ved omskæring men da jeg i
forbindelse med en anden debat sad og læste om emnet, så fik jeg
et helt andet indtryk. Nemlig at det er ret forskelligt fra mand
til mand. For nogle øger det følsomheden, for nogle mindsker det
følsomheden og for andre er det upåvirket.

> Er der ikke noget med at forhuden ikke må trækkes tilbage før
barnet
> når en vis alder ?

Som jeg har forstået det, så *kan* den ikke trækkes tilbage før
en vis alder (lidt forskelligt fra dreng til dreng). Det er som
regel i forbindelse med at drengen væsentligt overskrider denne
alder og forhuden stadig ikke kan trækkes tilbage at man
undersøger for forhudsforsnævring.

> [...]
oplysningen om
> den slags renlighed til barnet glipper i farten når drengen er

Hmmm måske. Men en voksen mand må sgu da selv kunne både lugte
og se om hans pik er ren eller hvad?
Jeg ved godt at vi skal lære mangt og meget i vores barndom, men
jeg erindrer altså ikke at mine forældre specifikt påpegede, at
jeg skulle gøre mig rent i skridtet på en bestemt måde. Ikke
desto mindre er jeg ret grundig i det område idag. Min logik
siger mig jo, at det er et område som bliver udsat for urenheder.

> [...]
for at
> vide
> hvordan det ville være hvis den var der eller ej (Altså

Nope det er det jo ikke. Og omvendt.

> [...]
jeg kan
> forestille
> mig at en stor dreng nok ikke synes det er så fedt med stor

Jo måske. Det var aldrig faldet mig ind. Jeg forestillede mig
mere noget med drillerier og mobning i forbindelse med
omklædning, hvis man er den eneste uomskårne/omskårne blandt en
flok der så altså er det omvendte.

Mange hilsner
Puk

Fra : Puk

Dato : 26-07-02 17:06

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Mænd med forhud skal bare lære at være mere renlige!

Det ville bestemt være en rigtig god idé. Ikke bare for
kvindernes skyld. Jeg mener, det kan da ikke være specielt
lækkert at rende rundt med nakkeost for manden selv.

> Der er en
> grund til at forhuden er der og der finder en masse sider på
> nettet hvor mænd fra USA klager over at de har fået hakket
> forhuden af som børn inden de selv kunne bestemme.

Det er helt korrekt. Der findes bare lige så mange ytringer fra
mænd som er glade for at være omskårne.
Jeg er dog helt enig i, at det bør være mandens egen beslutning
om han vil omskæres eller ej.
Jeg vil med andre ord ikke opfordre mænd til at blive omskåret
men har blot gengivet de informationer jeg selv har fundet
omkring den sammenhæng som Ghita bragte på banen.
At jeg så selv faktisk synes at en omskåren pik er flottere og
lækrere end en ikke omskåren pik er i bund og grund underordnet
for andre end mig selv *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Tomas O.

Dato : 28-07-02 20:23

Puk skrev:

SNIP
> At jeg så selv faktisk synes at en omskåren pik er flottere
> og lækrere end en ikke omskåren pik er i bund og grund
> underordnet for andre end mig selv *S*.

Jeg har forhud og masser af den men er pikken stiv nok og trækker
jeg den tilbage så ser den ud som om jeg ingen har

Jeg har aldrig haft nogen klager hverken over udseendet af den
eller hygiejnen.

Fra : Ghita

Dato : 31-07-02 20:42

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en meddelelse

Snippenip

> [...]
> grundigt (trækker forhuden tilbage og gør ordentlig rent) går i
> forbindelse med ilten i luften og på den måde udvikler sig til et

Det lyder godt nok ikke særlig lækkert, men der er vel ikke ligefrem
lavet en statistik der viser procentdelen af hvor mange der ikke kan
finde ud af at vaske sig eller ?

> [...]
> mænd. Det siger jo sig selv, at der samler sig mindre skidt i
> forbindelse med forhuden, hvis den ganske enkelt ikke er der.

Der er fordele og ulemper ved alt...........

Fra : Puk

Dato : 01-08-02 19:12

> Det lyder godt nok ikke særlig lækkert, men der er vel ikke
> ligefrem lavet en statistik der viser procentdelen af hvor
mange
> der ikke kan finde ud af at vaske sig eller ?

Det ved jeg faktisk ikke om der er.
Men der er jo forsket i livmoderhalskræft netop med det formål at
prøve at finde nogle mulige årsager, så man kan forsøge at
forebygge det.

Der er foretaget undersøgelser af de urenheder (smegma hedder de
faktisk sådan helt korrekt), der kan samle sig under forhuden.
Når disse urenheder bliver påvirket af ilt og varme dannes der
kræftfremkaldende stoffer.
Nyere undersøgelser tyder på at kvinder, hvis partnere er
omskåret, ikke så hyppigt får livmoderhalskræft. At risikoen for
urinvejsinfektioner er 20 gange hjere hos uomskårne drengebørn.
At risikoen for seksuelt overførte sygdomme er højere hos
uomskårne mænd (9 gange for syfilis og 3 gange for gonorré). At
risikoen for at blive smittet med AIDS også er højere hos
uomskårne mænd.

Men præcis hvordan man har gennemført undersøgelserne det tør jeg
altså ikke svare dig på. Så godt er jeg simpelthen ikke inde i
stoffet. Det var blot i forbindelse med en anden debat, at jeg
på et tidspunkt fandt disse beretninger om undersøgelser i et
lægefagligt tidskrift og som en del af den månedlige quiz de
havde i bladet.

> Der er fordele og ulemper ved alt...........

Naturligvis *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Jeannette

Dato : 26-07-02 19:53

"Ghita" skrev
> [...]
> kondom ?
> Halsen skal "vænne" sig til mange typer sæd. Bare et gæt.....

Jeg har flere gange læst at livmoderhalskræft kan smitte. Dvs. at hvis en
mand dyrker ubeskyttet sex med en kvinde med livmoderhalskræft, så kan han
blive smittebærerende og overføre det til en anden kvinde, som han har
ubeskyttet sex med.

Jeannette

Fra : Anne Carstensen

Dato : 25-07-02 22:43

> Hej med jer!

<snip>

> Nå, men min spørgsmål lyder:
>
> Er det sandt eller falsk at man styrker sit imun-forsvar ved regelmæssig
> sex??! Jeg må vide det :)
> Håber I kan hjælpe mig :)
>
> Mvh
> Michael

Prøv og ta' en kigger på denne her...IFORM påstår det i hvert fald...

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=3164

Mvh Anne

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-07-02 00:45

Michael <Michael_hopla@hotmail.com> scribbled:

Hej Michale

> Er det sandt eller falsk at man styrker sit imun-forsvar ved
> regelmæssig sex??! Jeg må vide det :)

Jeg vil sige ja, eftersom ikke-regelmæssig sex *må* være usundt.

> Håber I kan hjælpe mig :)

Hilsen

Mark

Fra : Chap

Dato : 26-07-02 05:37

On Thu, 25 Jul 2002 22:58:53 +0200, "Michael"
<Michael_hopla@hotmail.com> wrote:

>Jeg sys desværre ik der er så meget fut i gruppen i øjeblikket....men det
>kommer jo nok :) Jeg er jo stadig ung, så jeg får sikkert en masse problemer
>endnu som I kan hjælpe mig med :)

Man har jo lov at frygte det værste :)

>Nå, men min spørgsmål lyder:
>
>Er det sandt eller falsk at man styrker sit imun-forsvar ved regelmæssig
>sex??! Jeg må vide det :)

Hvis regelmæssig sex giver dig godt humør og livsglæde, så styrker det
helt sikkert immunforsvaret. Den psykiske tilstand er langt vigtigere
end noget andet når det gælder immunforsvaret.

Chap

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 09:40

Chap skrev:

SNIP

> Hvis regelmæssig sex giver dig godt humør og livsglæde, så
> styrker det helt sikkert immunforsvaret. Den psykiske
> tilstand er langt vigtigere end noget andet når det gælder
> immunforsvaret.

Amen to that!

Fra : Esben

Dato : 26-07-02 23:46

Tomas O. <tfo@gmx.net> wrote:

> Chap skrev:
>
> SNIP

> Amen to that!

OK! SÅ god sex styrker immunforsvaret -
dårlig sex svækker det!

vh esben

Fra : Chap

Dato : 27-07-02 23:56

On Sat, 27 Jul 2002 00:45:43 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben)
wrote:

>OK! SÅ god sex styrker immunforsvaret -
>dårlig sex svækker det!

Hvis dårlig sex giver dig dårligt humør, er det korrekt, da det jo er
den psykiske tilstand der er det vigtige her - I alle sammenhænge, og
ikke bare hvad angår sex. Godt humør, livsglæde og positive tanker
styrker immmunforsvaret og helbredet generelt.

Chap