"Fire" original version
Fra : Kirstine

Dato : 15-02-01 17:14

Hejsa

Hvem har lavet det enormt fede nummer "Fire" orginalt?? Har fundet en
version med Babyface og Desree, men jeg er ret sikker på, at det ikke er
originalversionen.

På forhånd tak...

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Rick Madsen

Dato : 15-02-01 17:38

Kirstine spurgte:

> Hvem har lavet det enormt fede nummer "Fire" orginalt?? Har fundet en
> version med Babyface og Desree, men jeg er ret sikker på, at det ikke er
> originalversionen.

Hva´ba´ba´ba? Er det Jimi Hendrix´s 'Fire'? Bliver der sunget "Let me
stand next to your fire" i omkvædet...?

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Kirstine

Dato : 15-02-01 17:51

In article <3A8C05F2.B59@post.uni2.dk>, hvm@post.uni2.dk says...

> Hva´ba´ba´ba? Er det Jimi Hendrix´s 'Fire'? Bliver der sunget "Let me
> stand next to your fire" i omkvædet...?

*GG* niks...den starter :

"I'm riding in my car
I turn on the radio
I'm pulling you closer
you tell me no
You say you don't like it
but I know that you're a liar
'cause when we kiss
uuuhhhhh fire"

-----------

"Late at night
you're taking me home
you say you wanna stay
but I want you to go
I say I don't love you
but you know I'm a liar
'cause whem we kiss
uhhhhh fire"

Det er en duet mellem mand & kvinde....

....og jeg er ret sikker på, at ingen af dem er Jimi Hendrix

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-02-01 17:59

In <MPG.14f61ea95f3a69df98977f@news.inet.tele.dk> Kirstine <minipip@mail.dk> writes:

>Hejsa

>Hvem har lavet det enormt fede nummer "Fire" orginalt?? Har fundet en
>version med Babyface og Desree, men jeg er ret sikker på, at det ikke er
>originalversionen.

Bruce Springsteen har spillet den en del gange. Men det er vistnok en
rigtig gammel sag.

/Martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-02-01 18:03

Hej Kirstine

Et opslag i British Hit Singles (12)
Giver følgende muligheder

Crazy World of Arthur Brown 1968
Prodigy 92 & 96
Pointer Sisters 79
Bruce Springsteen 87
U2 81
Sly & Robbie 87
Prizna featuring Demolition Man 95
Scoter 97

Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg på Athur Brown, men det er ikke et par
der synger.
Sly & Robbie måske ???

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en

Fra : Kirstine

Dato : 15-02-01 18:37

In article <w%Ti6.2396$TL6.182446@news000.worldonline.dk>, milux@image.dk
says...

> Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg på Athur Brown, men det er ikke et par
> der synger.
> Sly & Robbie måske ???

Hej Michael

Et hurtigt besøg på n*pster afklarede, at det ikke er Sly & Robbie - til
gengæld kunne det godt være pointer sisters. Selvom den lød mærkværdig,
når man nu har vænnet sig til den moderne udgave *GG*

Takker for hjælpen...

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 15-02-01 19:06

"Kirstine" <minipip@mail.dk> wrote in message

> [...]
en
> version med Babyface og Desree, men jeg er ret sikker på, at det

Den "Fire" du taler om er vist nok oprindeligt indspillet af Pointer
Sisters i 1978:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Asnnnsssnnjpnsnnn

Men altså skrevet af Springsteen, der SVJV først indspillede den
(live?) langt senere.
I øvrigt også indspillet af Henning Stærk.

Pointer Sisters-versionen er efter min mening den bedste.

Mvh
Anders

Fra : alvard

Dato : 15-02-01 19:25

Jow Jow
Det ER skam springsteen der har skrevet den.........
men den er nu best med ROBERT GORDON

MVH. Jesper
Anders Bro Bystrup <andersb@deletethis.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dTUi6.491$ct2.29157@news101.telia.com...

Fra : JR

Dato : 16-02-01 13:33

alvard <alvard@city.dk> wrote in message news:96h6rs$1jq8$1@news.cybercity.dk...
> Jow Jow
> Det ER skam springsteen der har skrevet den.........
> men den er nu best med ROBERT GORDON
>
> MVH. Jesper

Nemli', det er også den version vi spiller.

Robert Gordon rules!

JR

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-02-01 22:30

In <dTUi6.491$ct2.29157@news101.telia.com> "Anders Bro Bystrup" <andersb@deletethis.stofanet.dk> writes:

> [...]

>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Asnnnsssnnjpnsnnn

>Men altså skrevet af Springsteen, der SVJV først indspillede den

Bruce Springsteen spillede "Fire" Aug 8, 1978.

/Martin

Fra : Bangsbo

Dato : 15-02-01 19:54

Hej Kirstine

Jeg er sikker på at Tom Jones lavede "Fire" på en af hans bedste
og meget tidlige LP'r - jeg har den men kan ikke finde den.

Mener vi skal tilbage til 1967 / 1969 - det var et album som
dengang "rykkede" ....

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : alvard

Dato : 15-02-01 21:25

jeg kom i tvivl efter tidligere svar og har nu undersøgt det nærmere.
det er Ikke Springsteen der har skrevet "fire" det ER mr. J.Hendrix

http://www.greasylake.org/magic/songs-f.htm

MVH. Jesper

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.14f61ea95f3a69df98977f@news.inet.tele.dk...

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-02-01 22:32

"alvard" <alvard@city.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kom i tvivl efter tidligere svar og har nu undersøgt det nærmere.
> det er Ikke Springsteen der har skrevet "fire" det ER mr. J.Hendrix

Ifølge www.allmusic.com er der udgivet 474 plader med et nummer der hedder
Fire. Det ser ikke ud til, at alle er covers af Hendrix:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=HFIRE

Jeg har ikke løbet listen igennem, men tvivler på at "bossen" er på listen:
Jeg er nemlig ret sikker på, at "hans" fire hedder "I'm on Fire" -
ihvertfald hvis vi taler om nummeret fra Born in the USA

/Nikolaj

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-02-01 23:42

In <96hhpf$dq8$1@news.inet.tele.dk> "nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> writes:

> [...]

>Jeg er nemlig ret sikker på, at "hans" fire hedder "I'm on Fire" -
>ihvertfald hvis vi taler om nummeret fra Born in the USA

Han har ogsaa et nummer, der bare hedder "Fire". Det findes paa
bl.a. live75-85 udgivelsen samt paa en maxi-single fra 1985 plus
diverse bootlegs fra 1978 og fremefter.

Og teksten i BS "Fire" svarer til de linier som Kirstine citerede.

/Martin

Fra : Uffe Christensen

Dato : 16-02-01 07:24

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
Jamen, altså... Indtil flere har ret, her.
Det efterlyste nummer ER skrevet af Springsteen, og var - som det også er
nævnt - iøvrigt et af Henning Stærks første hits som solist. Mange andre har
sunget numre med "fire". Hendrix og man husker - ikke mindst - James Browns
funk-klassiker.

UffeC

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-02-01 22:31

In <96hdtf$1t1l$1@news.cybercity.dk> "alvard" <alvard@city.dk> writes:

>jeg kom i tvivl efter tidligere svar og har nu undersøgt det nærmere.
>det er Ikke Springsteen der har skrevet "fire" det ER mr. J.Hendrix

>http://www.greasylake.org/magic/songs-f.htm

>MVH. Jesper

Det er ikke den samme "Fire".

/Martin