MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
win2000 kombilitet
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 25-07-02 21:30

Hej!

Hvor kombitibelt er Windows2000 med spil og programmer der f.eks kører fint
på Win98 og Me?
Er det værd og gå over til?

--
De bedste hilsner

Søren C (4200)

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 22:15

Søren Christensen (4200) skrev:

> Hvor kombitibelt er Windows2000 med spil og programmer der f.eks
> kører fint på Win98 og Me?

Ret godt hvis du samtidig installerer SP2 og slår kompatibilitets-
funktionen til. (Den som også findes i WinXP).

> Er det værd og gå over til?

Kommer an på så meget.
Hvis det er et specielt spil eller program du tænker på, så led efter
efter det her: http://www.ntcompatible.com/

Madsen.

Fra : Thf

Dato : 25-07-02 23:14

>Hej!
>
>Hvor kombitibelt er Windows2000 med spil og programmer der f.eks kører fint
>på Win98 og Me?
>Er det værd og gå over til?
Absolut, mega stabilt, men ikke helt billigt at købe.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 26-07-02 04:57

--
"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Absolut, mega stabilt, men ikke helt billigt at købe.

Hvor meget koster det?

Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-02 10:48

Søren Christensen (4200) wrote:

> Hvor meget koster det?

Du skal regne med en pris af 3000 kr- den samme pris som du kan få
XP-professionel til. Desuden skal du regne med at XP nok er en kende
bedre til spil end W2000 Pro, da sidstnævnte hovedsagelig er beregnet
til kontorbrug med diverse kontorprogrammer - det betyder ikke at w2k er
umulig at spille på, men XP home eller XP pro er nok den tand bedre på
det område - jeg er ikke selv meget spillende, så det må bero på en
prøve - det er hvad jeg har hørt, ikke hvad jeg ved.

Prisen har jeg til gengæld fundet på www.edb.priser , som er et udmærket
sted at søge sådanne ting på.

Sig ordet: kom-pa-ti-bi-li-tet (undskyld, jeg kunne ikke nære mig -
man er vel lærer )

Arne H.Wilstrup

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-07-02 17:12

On Fri, 26 Jul 2002 11:47:44 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<ahw@fjerndetteahw.dk> wrote:

>Du skal regne med en pris af 3000 kr- den samme pris som du kan få
>XP-professionel til.

[klip]

Hos den forhandler, hvor jeg købte min Win2000 Pro, var prisen for en
fuld version ca, 3.500,-

Forhandleren kunne godt se på mit ansigtsudtryk, at et bedre forslag
var nødvendigt, og han tilbød derfor

- en OEM-version til ca. 1.750,-

Sådan én kan kun sælges sammen med ny, relevant hardware, hvilket i
dette tilfælde var

- en 40 GB IBM-harddisk til ca. 1.450,-

Pris i alt: Ca. 3.200,-

Fin service fra forhandlerens side.
Måske er din forhandler ligeså flink.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-02 21:34

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:hms2kucp39jbri9d8gos73hjitvlgt1d6o@4ax.com...

(På www.edbpriser.dk fandt jeg den til omkring 3000 kr.)

> [...]
> var nødvendigt, og han tilbød derfor
>
> - en OEM-version til ca. 1.750,-
>
> Sådan én kan kun sælges sammen med ny, relevant hardware, hvilket i

-Tja - man er helt uenige i den branche - nogle forhandlere påstår at
Microsoft har forbudt dem at sælge den på den måde uden en ny maskine,
andre kalder det noget sludder og sælger den med en HD eller lignende.
Men 40 GB IBM harddisk til ca.1450 kr. - det var dyrt. - man burde kunne
få en 80 GB harddisk fra IBM for omkring 800 kr. -
Men det var måske længe siden, du købte den?

Arne H.Wilstrup

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-07-02 22:38

On Fri, 26 Jul 2002 22:33:55 +0200, "Arne H. Wilstrup" <karl@smart.dk>
wrote:

[klip]

>Men 40 GB IBM harddisk til ca.1450 kr. - det var dyrt. - man burde kunne
>få en 80 GB harddisk fra IBM for omkring 800 kr. -
>Men det var måske længe siden, du købte den?

Det var i oktober sidste år, og priserne på harddiske falder jo i takt
med, at kapaciteten stiger
Min daværende PC kunne i øvrigt ikke engang udnytte de 40 GB, men kun
32 (et gammelt MSI-motherboard med seneste BIOS-opdatering).

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-02 11:20

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in message
> Min daværende PC kunne i øvrigt ikke engang udnytte de 40 GB, men kun
> 32 (et gammelt MSI-motherboard med seneste BIOS-opdatering).

Jo, det kunne den såmænd nemt. Du har 2000, ikk'?

Du skal bare lade være med at boot'e på den. Windows2k ser det hele

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen