Absolut nødløsning :-(
Fra : Mette Svangren

Dato : 25-07-02 21:36

Efter Stribemis' sterilisering i tirsdags blev hun som tidligere nævnt meget
sur på os. Og desværre besluttede hun sig for at flytte killingerne ind til
naboen. På bare to dage kunne vi mærke en markant forandring på killingernes
adfærd. Kun Mowgli kommer, når jeg kalder, og de andre er blevet sky meget
hurtigt (faktisk har jeg de sidste dage kunnet mærke forskel bare fra om
formiddagen og til jeg om aftenen kom hjem fra arbejde).
Først forsøgte vi med en plade for døråbningen, men mødrene fik den rykket
løs, så killingerne hurtigt var tilbage i det fri.

Derfor har vi her til aften taget den tunge beslutning at tage dem ind og
dermed væk fra deres mor, selvom de blot er 9 uger gamle. Jeg er overrasket
over, hvor lynhurtigt forvildningsprocessen gik, og allerede nu måtte jeg
fange Patch og Mille meget mod deres vilje. Det tør jeg ganske enkelt ikke
lade fortsætte i det tempo. Så ville vi have næsten helt vilde killinger,
som vi ikke ville kunne komme til, inden ugen er omme!

Lige nu er de alle fire på badeværelset. Spørgsmålet er så, om vi skal lade
dem få frit løb i huset, når de er "akklimatiserede". De har jo voldsomt
brug for at omgås andre katte og lære det, deres mor nu ikke kommer til at
lære dem i de næste tre uger.
Lige nu er jeg generelt meget i tvivl, -dog ikke om, at det desværre var den
eneste løsning, hvis ikke de foregående måneders arbejde skal være forgæves,
og vi alligevel blot har været med til at øge vildkattebestanden.

Med venlige, men lidt triste hilsener fra Mette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-07-02 22:07

Hej Mette

Lidt trist at høre at du har været nødt til at tage killingerne fra
deres mor, men jeg kan godt forstå det er en svær situation, og at
det er nødvendigt at gøre et eller andet for at killingerne ikke skal

gå hen og blive vilde :0(
Håber ikke de savner deres mor alt for meget.....og omvendt.

Hilsen Trine

Fra : Kate

Dato : 26-07-02 14:11

Hej Mette

Det er da godt nok trist at stribemis er blevet så fornærmet på dig at
hun har valgt at flytte. Jeg aner ikke hvilken indvirkning det kan ha'
på killingerne at blive fjernet fra sin mor i den alder, men hvis de
har hinanden og evt. får kontakt med dine andre katte tror du så ikke
det går? De kender jo Kina og Rosinen. Jeg må jo indrømme at en helt
vild kat ville jeg ikke synes var sagen. Jeg håber på en kat med
selvtillid og personlighed
Glæder mig til at se ham imorgen.

Kate

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 31-07-02 16:42

Hej Mette!

Allerførst: Jeg er meget imponeret over det store stykke arbejde, du har
gjort med værkstedsmiverne.
Dernæst: Jeg kom til at tænke på, om det var helt umuligt at tage Stribemis
ind i de tre uger (nu to), det drejer sig om? Hun ville selvfølgelig ikke
blive begejstret, men så kunne killingerne da få lidt input fra hende...
Bare et forslag, og du har måske også overvejet det, men det fremgik bare
ikke, om du havde, så jeg ville lige høre.
Hilsen og held og lykke
Birgitte

<3d406138$0$16813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Pia J

Dato : 01-08-02 07:34

..
> Dernæst: Jeg kom til at tænke på, om det var helt umuligt at tage
Stribemis
> ind i de tre uger (nu to), det drejer sig om?

Hmmm - jeg tror ikke jeg ville begynde at eksperimentere med en kat som
aldrig har set en bakke... Slet ikke hvis den er mopset.

:Pia

Fra : Mette Svangren

Dato : 02-08-02 07:34

Birgitte Krogh wrote:
[...]

Hej Birgitte

Jo, den løsning var også kort med i vores overvejelser (faktisk allerede
siden hun fødte), men ideen blev hurtigt skrottet igen. Godt nok er hun ikke
så vild som Mormis, men alligevel...Hun vil f.eks. gerne ind i køkkenet, når
terrassedøren står åben, men holder altid sine flugtveje fri og løber, hvis
vi stiller os "i vejen". Dertil kommer, som Pia også er inde på, at hun
aldrig har brugt en bakke.
Og på et mere "egoistisk" plan er der vores bryllup i morgen, som altså gør,
at vi i disse dage har huset fuld af overnættende gæster og dermed ikke kan
afse et helt rum til dem.

Men de små lader til at trives godt, og de har nu frit løb i hele huset om
dagen. Alladin synes, de skulle flytte igen, men Ludvig nyder det og har
vist sig at være en pragtfuld legeonkel.
Desværre har vi lidt problemer med diarre, så hvis nogen har nogle idder
der...(de har fået ormekur og zoolac)

MVH Mette

Fra : Pia J

Dato : 02-08-02 07:43

> Desværre har vi lidt problemer med diarre, så hvis nogen har nogle idder
> der...(de har fået ormekur og zoolac)
>
> MVH Mette

Spørgsmålet er, om det er varmen, for mine vovser har også haft racermave et
par dage. ?

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-08-02 08:15

Hej Mette
Det "alvorlige" først, tillykke med det kommende
bryllup, håber at I får en forrygende dag.

ang. diarreen, mine har haft lidt af det også, jeg tilskriver
lidt af årsagen til varmen, men jeg har konstant en skål
A 38 stående, mine er MEGET glade for det og det holder maverne lidt i
"skak"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 02-08-02 18:33

Hej Mette!

Mette Svangren skrev i meddelelsen
<3d4a27bb$0$17798$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>vi stiller os "i vejen". Dertil kommer, som Pia også er inde på, at hun

Jeg har desværre ikke kunnet læse, hvad Pia skrev - ved ikke af hvilken
grund.

> [...]
gør,
>at vi i disse dage har huset fuld af overnættende gæster og dermed ikke kan

OK. God fornøjelse i morgen!

>Men de små lader til at trives godt, og de har nu frit løb i hele huset om
>dagen. Alladin synes, de skulle flytte igen, men Ludvig nyder det og har
>vist sig at være en pragtfuld legeonkel.

Dejligt at høre

>Desværre har vi lidt problemer med diarre, så hvis nogen har nogle idder
>der...(de har fået ormekur og zoolac)

Desværre ingen gode råd, men ønske om god bedring til de små herfra.

>MVH Mette

Hilsen Birgitte