MS Windows
briani 27239
skrivebordet
Fra : Andersen

Dato : 25-07-02 20:37

Hej
Er der nogen der kan sige mig hvordan man, uden at bruge hele themes, kan
lave lyde og ikoner af vawe filer og giffer ?
f. eks baggrundslyd til pauseskærm og hvad der nu ellers hører til af lyde.

Jette

Fra : Edmund

Dato : 25-07-02 23:16

Andersen skrev:

> [...]
> themes, kan lave lyde og ikoner af vawe filer og giffer ?
> f. eks baggrundslyd til pauseskærm og hvad der nu ellers hører til af

Hvis du f.eks vil have en ny opstartslyd i windows skal du finde en wav
som skal ind i mappen windows / media
Du skal så ind i controlpanel / lyde for at aktivere den.

Hvis du vil optage et lydklip fra båndoptager eller video gennem dit
lydkort kan du f.eks bruge dette program.
http://www.dago.pmp.com.pl/messer/

Hvis du vil redigere en wav kan dette bruges
http://www.davecentral.com/projects/wavesplitter1/?topic=31,32

hvis du vil bruge musik fra en cd skal det over på harddisk med f.eks
http://www.cdex.n3.net/
Du kan også bare optage et lille stykke med det første program jeg
nævnte.

Hvis der ikke er nogen der svarer på hvordan du laver iconer kan du
prøve nyhedsgruppen
dk.edb.grafik.
Fandt lige den her
http://www.webtip.dk/html/favicon/html_favicon.php