Scroll og refresh
Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 25-07-02 20:16

Hej gruppe,
Jeg har en html side der refresher med META HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT=et eller andet.
Det er en lang listning jeg får ud, længere end et vindue, og ved hvert
refresh der kommer, scroller siden op igen, hvilket ikke er helt fedt

Er der nogen der har et godt forslag til hvordan jeg automatisk kan scrolle
ned til hvor jeg før var, efter hver refresh? Kan det i det hele taget lade
sig gøre?

Mvh
Adrian Hjelmslund

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-07-02 21:54

"Adrian Hjelmslund" <electronic@hjelmslund.dk> skrev
> [...]
scrolle
> ned til hvor jeg før var, efter hver refresh? Kan det i det hele taget

Det kan ikke lade sig gøre. Det eneste du tilnærmelsesvist kan gøre er at
sørge for at folk bruger et bookmark og refreshe siden med bookmarket.

Jeg undrer mig i øvrigt over hvorfor du har behov for at refreshe siden?

--
/Kasper

Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 25-07-02 22:47

> Det kan ikke lade sig gøre. Det eneste du tilnærmelsesvist kan gøre er at
> sørge for at folk bruger et bookmark og refreshe siden med bookmarket.
>
> Jeg undrer mig i øvrigt over hvorfor du har behov for at refreshe siden?

Er en oversigt over brugere på inet side, der løbende skal opdateres. Måske
ender jeg op med at have en version med manuel refresh istedet, så kan man i
det mindste selv vælge hvornår det man læser forsvinder
Tak for svaret, var desværre lidt som frygtet, men nu sidder jeg i det
mindste ikke med usikkerhed og spekulerer på om der skulle være en mulighed
jeg havde overset.
Adrian

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-07-02 23:22

> [...]
> Tak for svaret, var desværre lidt som frygtet, men nu sidder jeg i det
> mindste ikke med usikkerhed og spekulerer på om der skulle være en

Du kan jo altid bruge en iframe til formålet...

--
/Kasper

Fra : dudsen

Dato : 26-07-02 14:31

Kasper Kyndsberg wrote:

> [...]
> bookmarket.
>
> Jeg undrer mig i øvrigt over hvorfor du har behov for at refreshe

Det er dejlig provokerende over for brugerne. somme tider er det en
del af målene for en side.

--
Daniel Udsen
www.koen.dk