Der er lys i lygten lille mor
Fra : Vagn Tranekaer

Dato : 25-07-02 18:54

Mon der er en der ved hvor ovennævnte sang, kan findes og teksten måske
udskrives.
Synes snart jeg har ledt mange steder, men ikke fundet den.

Mvh
Vagn

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-07-02 19:13

Vagn Tranekaer wrote:
> Mon der er en der ved hvor ovennævnte sang, kan findes og teksten
> måske udskrives.
> Synes snart jeg har ledt mange steder, men ikke fundet den.

Der er lidt af teksten her (fundet ved at søge på titlen og ordet tekst på
google):

Penge til lys får vi aldrig af far,
men udenfor vi gadelygten har.
Tænk, den kan oplyse stuen omtrent,
jeg bli'r så glad når den bli'r tændt.
Der er lys i lygten lille mor,
oh, bare jeg kunne hjælpe dig.
Det skal jeg nok
når jeg bli'r stor,
glæd dig lille mor!

Men det vil nok være en ide at kontakte dit lokale bibliotek og finde en bog
med viser, hvis du vil finde resten. Det er blevet næsten umuligt at finde
danske tekster på nettet efterhånden.

/Nikolaj

Fra : Karina Hjorth

Dato : 25-07-02 19:26

> Mon der er en der ved hvor ovennævnte sang, kan findes og teksten >måske
udskrives.

Sangen findes blandt andet på en single med Defenders, der udkom i 1966. B
siden hed noget med snavsede fingre. Den findes også i opsamlingsserien "Det
bedste af dansk musik 1963-1970"

Den kan bl.a. købes hos GPMusik - her er et link:
http://www.gpmusik.com/gpmusik/Raresingles.html

Jeg kan desværre kun huske lidt af teksten... Men prøv at søge den op på
Kazaa....

Fra : Søren Pedersen

Dato : 25-07-02 20:50

Hej
På biblioteket i Imudico-serien kan du finde melodien skrevet ud for klaver
og guitar becifringer.

Her er noget af teksten

Far er så streng og han skænder på mor
far drikker snaps og tjener ikke spor
og når jeg ser han har været på svir
gemmer jeg mig bag mor og sir'
der er lys i lygten lillemor
Åh bare jeg
ku' hjælpe dig
men det skal jeg nok
når jeg blir' stor
Åh glæd dig lillemor.

[...]
Men et skal jeg nok
når jeg blir' stor,
Åh glæd dig lillemor

Når jeg blir stor skal min mor bo hos mig
så skal vi ha' en lampe hver for sig

ja så kan jeg ikke mere

VH
søren

Fra : Vagn Tranekaer

Dato : 25-07-02 22:08

Tak til Nikolaj, Karina og Søren for den udmærkede hjælp, nu har jeg noget
at arbejde videre med, tak for de hurtige svar.

Mvh
Vagn