mixer - lydkort
Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 25-07-02 18:43

Er det nogen der kan hjælpe mig med lidt assistance
hvordan får jeg koblet min mixer til mit lydkort? så jeg kan optage sang og
guitar i f.eks. Cubase eller logic?

Fra : Jesper Barrit

Dato : 25-07-02 19:49

Hej Hej =)

> hvordan får jeg koblet min mixer til mit lydkort? så jeg kan optage sang
og
> guitar i f.eks. Cubase eller logic?

Det afhænger selvfølgelig af, hvilket lydkort og hvilken mixer du bruger.

Hvis du bare har et "almindeligt" lydkort, som fx et Sound Blaster kort, er
din eneste mulighed at bruge line-in på lydkortet (fx master out på mixeren
til line-in på lydkortet). Hvis du har mulighed for at forbinde de to
digitalt, er dette selvfølgelig bedre.

Husk desuden at slukke for monitorlyden i Cubase/Logic, så du ikke kommer
til at høre på det forsinkede signal, samtidigt med monitorlyden fra din
mixer.

Mvh Jesper Barrit

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 25-07-02 20:24

hmmm hvad mener du lige med master out?
de udgang jeg kan se er:
monitor send
effect loop send
mix out
højtalere udgange
Hvilke af dem skal man forbinde med line out?
vh Brian

Fra : Jesper Barrit

Dato : 25-07-02 20:34

Hej Hej =)

> [...]
> mix out
> højtalere udgange
> Hvilke af dem skal man forbinde med line out?

Brug "Mix out".

Mvh Jesper Barrit

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 25-07-02 21:12

Brian Møller-Iversen wrote:
> [...]
> mix out
> højtalere udgange
> Hvilke af dem skal man forbinde med line out?

Du skal ikke forbinde dem til Line-Out. Du skal forbinde dem til
Line-IN.

Mix OUT til Line IN
Du kan også bruge din Monitor Out.

-Sune