MS Windows
briani 27239
Kode på delte mapper i lokalt netværk
Fra : Jean

Dato : 25-07-02 18:54

Hej NG!

Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg sætter kode på mine delte mapper på
lokalt netværk i Windows XP Pro...

På forhånd tak!

Jean

Fra : Philip Bujnoch

Dato : 25-07-02 19:11

Stifinder > funktioner > Mappeindstillinger > Vis

afklik brug enkel fildeling

Fra : Philip Bujnoch

Dato : 25-07-02 19:11

afklik som i fjern :)

Fra : Jean

Dato : 26-07-02 08:18

Philip Bujnoch" <bujnoch@hhkol.dk> skrev i en meddelelse
> afklik som i fjern :)

Mange tak, men hvordan sætter jeg så kode på....? Skal jeg tilføje "brugere"
fra det lokale netværk? Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak!

Jean

Fra : Philip Bujnoch

Dato : 29-07-02 12:19

OK, her er fremgangsmåden.

Når du har valgt det der skal deles og klikket på deling og sikkerhed
fremkommer der under deling knappen tilladelser. heri kan du tilføje de
konti (som du har lavet inden under brugerkonti) der skal have adgang
til den delte mappe. Husk at fjrne gruppen alle under tilladelser.

De brugere du opretter er automatisk medlem af "bruger gruppen", derfor
skal du under sikkerhed afkrydse de tilladelser brugere af computeren
har ( pr. default er disse læsning, læsning og kørsel samt visning af
mappe indhold.)

Mht til bruger konti: De konti du laver behøver ikke at være brugere på
computeren ( således at de fremkommer i din login menu) du kan lave an
konto og fjerne alle gruppe tilhørsforhold. hvis dette gøres skal du
huske at tilføje brugeren under "sikkerhed" indstillingerne og klikke på
de relevante tilladelser (såsom læsning) brugeren tilføjes da ved at
klikke tilføj > avanceret > søg nu.