MS Windows
briani 27239
Hurtigt brugerskift i XP
Fra : Thïngmand

Dato : 25-07-02 18:20

Jeg har installeret XP og vil gerne bruge Hurtig Brugerskift. I
hjælpen står der:

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på Skift måden, brugere logger af og på. -> Problem: Der er intet
der hedder det? Kan det have noget at gøre med at maskinen sidder på
et firmanetværk med SBS server?

Fra : JP

Dato : 25-07-02 18:32

I brugerkonti vælger du "change the way users log on/off" og der kan du så
vælge det til.

Fra : Thïngmand

Dato : 25-07-02 18:36

> I brugerkonti vælger du "change the way users log on/off" og der kan du så
> vælge det til.

Som jeg skrev, mangler den del..

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-07-02 18:33

In news:dk.edb.system.ms-windows Thïngmand wrote:

>Jeg har installeret XP og vil gerne bruge Hurtig Brugerskift....

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men sker der ikke noget når du
trykker Win + L?

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Thïngmand

Dato : 25-07-02 18:37

> Det er sikkert et dumt spørgsmål, men sker der ikke noget når du
> trykker Win + L?

Så står der "Computeren er låst og kan kun åbnes af XXX (den pågældende
bruger)"

Fra : SirWheels

Dato : 25-07-02 18:48

Kontrolpanel -> Administration-> Tjenester....

Sæt "Hurtig-brugerskift"-tjenesten til automatisk. Så burde den næsten komme
frem under brugerkonti bagefter

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-07-02 18:52

In news:dk.edb.system.ms-windows SirWheels wrote:

>Kontrolpanel -> Administration-> Tjenester....
>
>Sæt "Hurtig-brugerskift"-tjenesten til automatisk. Så burde den næsten komme
>frem under brugerkonti bagefter

Måske vil dette også virke:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\
Winlogon -> 'LogonType' = '1' (DWORD)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-07-02 19:23

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse news:78b0f776.0207250919.7e18cee6@posting.google.com...
> Klik på Skift måden, brugere logger af og på. -> Problem: Der er intet
> der hedder det? Kan det have noget at gøre med at maskinen sidder på
> et firmanetværk med SBS server?

Ja, hvis maskinen er tilkoblet et domæne kan man ikke lave "Hurtig brugerskift".

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 26-07-02 00:57

Thïngmand <michael@thingmand.dk> er hørt sige dette:

> [...]
> Klik på Skift måden, brugere logger af og på. -> Problem: Der er intet
> der hedder det? Kan det have noget at gøre med at maskinen sidder på

Jeps, man an ikke bruge hurtig brugerskift når man kobler op på et
domæne :(

--
/Kasper Guldmann Kasper@N0SPAMjellingnet.dk
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}