Indvendig-pumpe og varmelegeme til 720l ak~
Fra : Biz

Dato : 25-07-02 15:10

Jeg har brug for en indvendig-pumpe og et varmelegeme til et 720l akvarie,
havd kan i anbefale??
Ang. Pumpe - Er muligt at købe en så kraftig indvendig pumpe?? Hvilken model
er den kraftigste / tager flest litter i timen, på det danske marked??
Ang. Varmelegeme - Der skal jeg vel have et 300w - men hvilket mærke ?? Et
Jæger er vel ok??
Jeg har tænkt mig at bestille tingene ved akvarieudstyr.dk - da de er
billige og har et stort udvalg, lyder det ikke fornuftigt nok, eller kender
i andre steder med billige varer??

På Forhånd Tak
VH Tobias

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 25-07-02 16:07

"Biz" <tobias86@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har tænkt mig at bestille tingene ved akvarieudstyr.dk - da de er
> billige og har et stort udvalg, lyder det ikke fornuftigt nok, eller

En lille ting, hvis budgettet er til det vil det være ekstra smart med 2
mindre varmelegemer så der ikke opstår problemer med temperaturen hvis det
skulle gå i stykker. Jæger plejer være god kvalitet. Akvastabil har jeg
flere gange været uheldig med, men det kan være tilfældigt.

www.avifauna.dk plejer også være rimelige med priserne

vh jeppe

Fra : Biz

Dato : 25-07-02 16:04

THX :)
Lyder som en god ide med 2 varmelegemer... men da det ikke er mig selv der
betaler for el-regningen ved jeg ikke hvor glade de gamle er for det :( -
for det bruger jo en del i for vejen... Men 1 kunne vel oxo gøre det??

Ville gerne hører fra nogen der vidste lidt om det med pumpen, plz!!

VH Tobias

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 25-07-02 16:27

Hej Tobias,

> [...]
> betaler for el-regningen ved jeg ikke hvor glade de gamle er for det :( -
> for det bruger jo en del i for vejen... Men 1 kunne vel oxo gøre det??

Nu bliver strømregningen jo ikke større fordi du bruger to varmelegmer.
Temperaturen og dermed energiforbruget er jo det samme medmindre du sigter
efter en dobbelt så høj temperatur

> Ville gerne hører fra nogen der vidste lidt om det med pumpen, plz!!

Jeg kan særdeles varmt anbefale http://www.akvanet.dk/ til indkøb af både
varmelegme(r) og pumpe (de har så vidt jeg ved ikke Jäger varmelegmer, men
jeg prøv Via Aqua's). God og hurtig betjening og absolut fair priser - og
jeg skal for en god ordens skyld sige, at jeg IKKE har aktier i
virksomheden, men blot er en tilfreds kunde

Skal du have en pumpe, der kan trække noget så køb deres Aquabee UP 2000
eller UP 2000/1 (sidstnævnte bruger jeg selv). Det er en stabil og
driftsstikker pumpe med særdeles høj ydelse. Er det en filterpumpe du leder
har de også sådan en serie, dem kender jeg dog ikke.

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk

Fra : Biz

Dato : 25-07-02 16:35

Tak for alt hjæp indtil videre...
Jeg har lige tjekket akvanet.dk
Hvad vil det sige at pumpen er en cirkulationspumpe??
Jeg har jo brug for en pumpe som kan rense nok litter i timen, til at holde
mit 720l akvarie rent... - Kan den det??

VH Tobias

Fra : Søren Steffensen

Dato : 25-07-02 16:15

synes absolut ikke at akvarieudstyr.dk er billigt alt er meget dyrere end
alle andre netbutikker jeg kender. Plus at man skal være medlem af deres
"forum" for at få rabat, kender ingen der er medlem og når man kigger på
siden ser der ikke ud til at være nogen aktivitet !

--
SOS icq: 102169245

Fra : Aardvark

Dato : 25-07-02 16:21

Hvis det er et powerhead du mener (en der giver ilt), så skal du op på en
der yder min. 2000 liter/timen som minimum. Aqua Clear laver sådanne mener
jeg.
Mht varmelegmer, så er min erfaring også at Jäger er de klart bedste, og 2
stk. i dit tilfælde vil nok være passende, en i hver ende af akvariet.

/Aardvark

Fra : Biz

Dato : 25-07-02 16:37

Fra : Brizz

Dato : 25-07-02 17:11

> [...]
holde
> mit 720l akvarie rent... - Kan den det??

Kan vamrt anbefale akvanet.dk har handlet med dem flere gange og der er
service helt til fingerspidserne! og priserne er gode.
Hvilken pumpe du skal vælge ved jeg ikke helt. Kører selv en via aqua 750
der tager 1200l/t men det er nok ikke helt nok til dig. Men pumpen er af god
kvalitet.
Tag en snak med dem derovre. Se om i kan finde noget

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Stefan

Dato : 25-07-02 21:45

anbefalder udvendig filter, meget bedre,fylder ikke i akvariet, nemmere
(mener jeg) at rense, har selv den store Eheim våd/tør filter, en Project
1500 til filter, samt en 3500L/T (indvendig gemt bag sten) kun til iltning
af vandet. Til en 660L

mvh
Stefan

Fra : Biz

Dato : 25-07-02 21:55

Tjaaa.... Kunne godt være at det var smart at suplere med en udvendig
pumpe!!
Men grunden til at jeg absolut vil have en indvendig er at der er gjort
plads til den i et hjørne bag min baggrund...

VH Tobias

Fra : Stefan

Dato : 25-07-02 22:24

det havde jeg også i starten. et i hvert hjørne, med en pumpe på 1000L/T,
men giver mere "gris" i akvariet, samt mere uro

Fra : T. Schreiber - blabl~

Dato : 26-07-02 08:35

Køb en udvendig Eheim. Prøv desuden www.akvariewest.dk - ekstrem god
service, og ingen porto.

Til et 720 skal der mindst 2 udvendige pumper til, med mindre det er de helt
store Eheim spandpumper.

Det ville også være en ide hvis du fortalte hvad der i i baljen. Diskus,
malawi, saltvand, SA/CA ciklider har ikke samme krav til et akvarie.

--

-
Regards,

Fra : Biz

Dato : 26-07-02 10:30

Jeg havde tænkt mig at proppe nogle Tanganyika cichlider i....
Kunne jeg evt. ikke have en udvendig og en indvendig pumpe??

VH Tobias

"T. Schreiber - blabla@stall.dk" <NOSPAM_blabla@stall.dk> skrev i en
meddelelse news:ahqu3h$7te$1@sunsite.dk...

Fra : T. Schreiber - blabl~

Dato : 26-07-02 11:10

Frisk nyt vand er meget vigtigere end filtre i tanganyika/malawi akvarier.
Hvis det var mig, vil jeg skifte 1/5 vand 2 gange om ugen, og så kun have
cirkulationspumper, så der kommer masser af ilt. Evt. i kombination med en
diffuser på den ene cirk. pumpe. Jeg er bestemt ikke fortaler for indvendige
pumper i akvarier på 100L+, og med et 720L - som ikke er saltvand - ville
jeg aldrig bruge et intern filter.

Det bedste ville være 2 powerheads i baljen, et udvendigt filter og hyppige
vandskift. Det kan du også se på fiskene når det kommer så langt. De vil med
garanti hellere have rent vand 2 gange om ugen, end mekaniske filtre der er
alligvel har en tvivlsom effekt.

--

-
Regards,

Fra : Biz

Dato : 26-07-02 11:54

Lyder fornuftigt...
Der vel ingen vej uden om, selvom 1/5 af 720l er meget :)
Men ellers er det vel oxo noget man finder ud af hen ad vejen, altså med
vandskift (hvor tit og hvor meget)...

meddelelse news:ahr76m$79k$1@sunsite.dk...

Fra : Brizz

Dato : 26-07-02 13:00

> [...]
med
> garanti hellere have rent vand 2 gange om ugen, end mekaniske filtre der

Hvordan er det lige det forholder sig med powerheads. hvordan er det de
virker og gør godt for?

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Stefan

Dato : 26-07-02 13:02

Jeg skifter på min 660L også ca. 1/3 til 1/4 del af vandet, men det gør jeg
en gang om ugen, så kan det også bedre holde sig, hvis der sker strømsvigt,
eller noget andet