Siameser søger nyt hjem!
Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-07-02 13:50

Hej allesammen!

Min veninde har modtaget en mail, fra nogle mennesker der desværre
skal af med deres godt 1 år gamle brunmaskede siameser hunkat. Jeg har
derfor lovet at sætte oplysningerne her på nyhedsgruppen, for at høre
om der er nogen der kan være behjælpelig med at finde et nyt hjem til
den.

Her er hvad der bl.a. bliver skrevet:

"Hun har aldrig været udstillet. Vi fik hende som 12 ugers, hvor hun
var opvokset med børn på 5 og 8 år. Jeg var gravid da vi fik hende og
hun lå tit på min mave og spandt. Hun var og er stadig en dejlig kat,
vant til hunde forøvrigt. Men hun er blevet aggresiv over for både mit
barn men også naboens barn er blevet bidt, de er henholdsvis 7mdr og 3
år. Derfor syntes vi min mand og jeg at det er blevet for risikabelt
at beholde hende da vores barn nu er kommet i kravle alderen. Og jeg
syntes det er synd for Elektra som katten hedder hvis hun kun skal bo
i baggangen og ude, men jeg tør ikke lade hende komme tæt på min baby
mere da hun kradser og væser af hende. Vi har også en kat mere , en
alm. huskat som hun leger sammen med. Naboen har også kat, så hun kan
godt sammen med andre katte, selvfølgelig med forbehold og
tilvænning.

Jeg har talt med opdrætteren og hun er ikke interesseret i at tage
hende tilbage da hun ikke har kunnet sælge hele hendes sidste kuld og
forøvrigt har nok katte.....

Hun er intakt og får p-piller. Så hun er under ingen omstændigheder
drægtig.

Hun er vant til at gå ud og ind som det passer hende ( ikke i
kattegård men fri), men jeg er sikker på hun vil kunne vænne sig til
en kattegård. Håber du står og "mangler" en kat, eller kender nogen
som gør, som hende."

Hvis nogen skulle være interesseret i yderligere oplysninger om
katten, har jeg desuden informationer om fødselsdato, navnet på
katten, forældrene, samt tlf. nr. på ejerne. Desuden har jeg nogle
billedere som jeg kan videresende.

Jeg forestiller mig at et evt. nyt hjem selvfølgelig skal være et hjem
hvor der ingen små børn er, og hvor der heller ikke er planer om flere
børn, men dette giver vel næsten sig selv.
Jeg kan kontaktes på piltofts@post.tele.dk

Med venlig hilsen
Trine P.

Fra : Pia J

Dato : 25-07-02 17:57

Mit første bud ville være: helbredscheck. Adfærdsforandringer som beskrevet
har meget ofte en fysisk årsag, smerte. Tænder, mave, fodsvamp kan være
hvad som helst.

:Pia

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-07-02 18:22

Hej Pia!

>Mit første bud ville være:
> [...]

Nu er det jo ikke min kat - formidler bare oplysningerne, og jeg må
da ærligt indrømme, at jeg godt kan forstå familiens bekymringer.

Tror desværre ikke (uden dog at vide det), at man kan kalde dette for

en adfærdsændring, når katten kun er godt 1 år gammel. Vil
umiddelbart tro at vi "bare" har med en kat at gøre, som simpelthen
ikke kan lide børn, eller som føler sig utryg ved dem. Der er ikke
noget der tyder på at den ligefrem har skiftet adfærd ellers -
ihvertfald ikke som jeg læser brevet. Katten er godt nok opvokset med

børn, men det kan jo være at den rent faktisk har ubehagelige
oplevelser med det, og at det er derfra adfæren kommer??

Nå, men det er noget man kun kan gisne om, hvilket jeg ikke vil gøre.

Håber bare at der er nogle katteglade mennesker uden børn, som kan
være interesseret i at tage sig af en åbenbart ellers sød kat, for
det er da synd, at den skal gå og være lukket inde i bryggerset,
eller rende rundt udendørs, fordi familien ikke tør lade den komme i
nærheden af barnet.

Mvh.
Trine

Fra : Pia J

Dato : 25-07-02 18:33

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in message
news:3d4033ae$0$16813> det er da synd, at den skal gå og være lukket inde i
bryggerset,
> eller rende rundt udendørs, fordi familien ikke tør lade den komme i
> nærheden af barnet.

Ganske afgjort!

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-07-02 01:10

In article <3d4033ae$0$16813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trine
> [...]

> umiddelbart tro at vi "bare" har med en kat at gøre, som simpelthen
> ikke kan lide børn, eller som føler sig utryg ved dem.

Jah - Donna kan bestemt heller ikke lide (små) børn. Ikke at hun
angriber nogen, hun gør sig bare usynlig når de yngste medlemmer af
familien kommer... og jeg sørger så for at hun får et værelse der er
"børnesikret", hvor hun kan ligge i fred med en bakke og lidt mad og
vand imens. Men hvis børnene boede her var det jo ikke helt så nemt
løst
Men jeg kunne se at katten her var intakt og på p-piller - jeg ved
ikke, men førnævnte Donna var lettere hys i de tre måneder hun nåede at
få p-piller. Donna, der ellers er elskeligheden selv! Og ganske rigtigt
- hun havde nået at få en hormonalt betinget livmoderbetændelse på den
korte tid fra hun var 10 mdr. til hun var 13 mdr. (Ingen af mine katte
havde hørt at siamesere går tidligt i løbetid, så Donna var 10 mdr.
inden - og Ditte nåede det aldrig!)

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Pia J

Dato : 26-07-02 06:43

Min politik er at altid søge en fysisk årsag til "uvornhed" før jeg begynder
at opdrage - jeg har prøvet det med hest, hund og mennesker indtil flere
gange - et nyt og bedre bid og straks havde jeg en ny hest. En veninde med
mareridt som viste sig at være hjerteanfald! Det gælder om at lytte lidt til

:Pia - som også har begået fejlen at blive irriteret - og fortryder det
inderligt hver gang.

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-07-02 09:32

Der er mange hunkatte der får "personligheds-ændring"
af p-piller, så måske var det en ide at få hende neutraliseret og give hende
et par måneder, før man
fandt nyt hjem til hende, eller evt. prøve med et andet mærke p-piller, der
var en undersøgelse engang, der
vidste at det var ikke selve p-pillen men men "tilsætnings-
stofferne" der var et problem for nogle hunkatte

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk