/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Asus P4B533-V, en LED nedenunder AGP porte~
Fra : Martin Andersen


Dato : 25-07-02 13:25

Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP porten, er det
en man skal connecte til noget andet på bundkortet, eller behøves man
umiddelbart ikke gøre noget.

Jeg er lidt bange for at sætte mit Asus V7700 GeForce2 i, da jeg ikke kan
huske hvilken voltstyrke som det kører med.



 
 
Flemming Joensson (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 25-07-02 14:00

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in
news:s6S%8.17488$p56.5648683@newsb.telia.net:

> Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP
> porten, er det en man skal connecte til noget andet på bundkortet,
> eller behøves man umiddelbart ikke gøre noget.

Øhh - du kan da ikke forbinde en LED til noget andet (ikke uden først
at lodde den af og sætte den et andet sted hen). Hvad er det lige du
mener med at forbinde den til noget andet?

På mit Asus A7M266 er der også en LED under AGP porten, og dens eneste
formål er at være tændt når strømforsyningen er tændt - dermed kan du
se om der er strøm på bundkortet når du piller i maskinen (og det må
der selvfølgelig helst ikke være).

>
> Jeg er lidt bange for at sætte mit Asus V7700 GeForce2 i, da jeg
> ikke kan huske hvilken voltstyrke som det kører med.

Det tror jeg ikke du skal være bange for, det kører sikkert ligesom
alle andre AGP kort inden for specifikationerne og så burde det også
virke i dit nye bundkort.

Flemming

Martin Andersen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 25-07-02 15:02

> > Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP
> > porten, er det en man skal connecte til noget andet på bundkortet,
> > eller behøves man umiddelbart ikke gøre noget.
>
> Øhh - du kan da ikke forbinde en LED til noget andet (ikke uden først

OK, så er det nok bare mig der har misforstået det


> at lodde den af og sætte den et andet sted hen). Hvad er det lige du
> mener med at forbinde den til noget andet?
>
> På mit Asus A7M266 er der også en LED under AGP porten, og dens eneste
> formål er at være tændt når strømforsyningen er tændt - dermed kan du
> se om der er strøm på bundkortet når du piller i maskinen (og det må
> der selvfølgelig helst ikke være).

Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at 3,3v
grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter sådan et i, tænder
bundkortet slet ikke



Bachelor (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Bachelor


Dato : 25-07-02 15:50


"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse news:kxT%8.17501$p56.5652525@newsb.telia.net...
> Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at 3,3v
> grafikkort ikke futter bundkortet af -

Nej det har den ikke, den kan højst vise om dit grafikkort
er inkompatibel med porten. Men jeg mener nu primært
den som nævnt er til at vise om der er spænding på MB.


Flemming Joensson (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 25-07-02 23:56

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in
news:kxT%8.17501$p56.5652525@newsb.telia.net:

>> > Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP
>> > porten, er det en man skal connecte til noget andet på
>> > bundkortet, eller behøves man umiddelbart ikke gøre noget.
>>
>> Øhh - du kan da ikke forbinde en LED til noget andet (ikke uden
>> først
>
> OK, så er det nok bare mig der har misforstået det
>
>
>> at lodde den af og sætte den et andet sted hen). Hvad er det lige
>> du mener med at forbinde den til noget andet?
>>
>> På mit Asus A7M266 er der også en LED under AGP porten, og dens
>> eneste formål er at være tændt når strømforsyningen er tændt -
>> dermed kan du se om der er strøm på bundkortet når du piller i
>> maskinen (og det må der selvfølgelig helst ikke være).
>
> Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at
> 3,3v grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter sådan
> et i, tænder bundkortet slet ikke

Det synes jeg lyder lidt mystisk (som i, at det har jeg ikke hørt om
før).
Har du prøvet at kigge i manualen til dit kort - der står det helt
sikkert hvad formålet med den er, og hvornår den er tændt.
Hvis ikke du har manualen ved hånden kan den findes på www.asus.com.tw

mvh
Flemming

Morten Dybdal (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-07-02 00:53

Flemming Joensson wrote:

>>Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at
>>3,3v grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter sådan
>>et i, tænder bundkortet slet ikke
>
>
> Det synes jeg lyder lidt mystisk (som i, at det har jeg ikke hørt om
> før).

Det har du så nu. Han har helt ret.





--
Morten Dybdal



Flemming Joensson (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 26-07-02 10:48

Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> wrote in
news:3D408F67.3060300@REMdm-data.dk:

>>>Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for
>>>at 3,3v grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter
>>>sådan et i, tænder bundkortet slet ikke
>>
>>
>> Det synes jeg lyder lidt mystisk (som i, at det har jeg ikke hørt
>> om før).
>
> Det har du så nu. Han har helt ret.

Ok - så lærte jeg også noget i dag
Men hvad er det helt præcist den gør. For en LED kan ikke gøre andet
end tænde og slukke. Så hvornår er den tændt og hvornår er den slukket?
Tænder den hvis det er et "forkert grafikkort", eller tænder den når
det er et OK grafikkort?

Flemming

Morten Dybdal (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-07-02 12:45

Flemming Joensson wrote:

>
> Ok - så lærte jeg også noget i dag
> Men hvad er det helt præcist den gør. For en LED kan ikke gøre andet
> end tænde og slukke. Så hvornår er den tændt og hvornår er den slukket?
> Tænder den hvis det er et "forkert grafikkort", eller tænder den når
> det er et OK grafikkort?
>

Du kunne jo have fulgt det link du var så hurtig til at slynge ud, det
gjorde jeg.

Hent manualen her:


<http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock478/p4b533-v/e1006_p4b533-v.zip>


Og se på side 23 punkt 18.



--
Morten Dybdal



Flemming Joensson (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 26-07-02 13:03

Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> wrote in
news:3D413639.3020306@REMdm-data.dk:

> Du kunne jo have fulgt det link du var så hurtig til at slynge ud,
> det gjorde jeg.

Ja, det kunne jeg jo - men jeg sad og arbejdede og var egentlig kun
lige herinde for lige at få tankerne over på noget andet, det var ikke
for at bruge lang tid herinde, men bare komme med et hint. (jeg får
timeløn, så jeg skal helst ikke sidde og bruger for lang tid herinde)
Men hvis rygerne kan få lov til at holde rygepauser x gange om dagen,
hvorfor skulle jeg så egentlig ikke kunne få lov til at holde x pauser
hvor jeg surfer lidt

>
> Hent manualen her:
jeps

> <http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock478/p4b533-v
> /e1006_p4b533-v.zip>
>
> Og se på side 23 punkt 18.
Udmærket, så kan jeg vist godt retfærdiggøre at åbne linket i
arbejdstiden. Det kan jo ikke tage mange sekunder at bladre derhen.

Mvh
Flemming


Morten Dybdal (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-07-02 13:11

Flemming Joensson wrote:

>
> Ja, det kunne jeg jo - men jeg sad og arbejdede og var egentlig kun
> lige herinde for lige at få tankerne over på noget andet, det var ikke
> for at bruge lang tid herinde, men bare komme med et hint. (jeg får
> timeløn, så jeg skal helst ikke sidde og bruger for lang tid herinde)
> Men hvis rygerne kan få lov til at holde rygepauser x gange om dagen,
> hvorfor skulle jeg så egentlig ikke kunne få lov til at holde x pauser
> hvor jeg surfer lidt
>

Ok, det virkede bare lidt arrogant.



--
Morten Dybdal



Flemming Joensson (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 26-07-02 14:02

Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> wrote in
news:3D413C38.3080809@REMdm-data.dk:

>> Ja, det kunne jeg jo - men jeg sad og arbejdede og var egentlig
>> kun lige herinde for lige at få tankerne over på noget andet, det
>> var ikke for at bruge lang tid herinde, men bare komme med et
>> hint. (jeg får timeløn, så jeg skal helst ikke sidde og bruger
>> for lang tid herinde) Men hvis rygerne kan få lov til at holde
>> rygepauser x gange om dagen, hvorfor skulle jeg så egentlig ikke
>> kunne få lov til at holde x pauser hvor jeg surfer lidt
>>
>
> Ok, det virkede bare lidt arrogant.

ja det kunne jeg godt se bagefter. Men det var ikke hensigten.

Flemming

Martin Andersen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 26-07-02 19:51

Jeg har fundet ud af det nu, mit Asus V7700 GeForce 2 skulle godt kunne
sættes i dette mobo, jeg satte en post i dk.hardware.grafikkort, han havde
testet samme grafikkort på et lignende Pentium 4 Asus bundkort, den med SiS
chipsettet - så nu tør jeg godt sætte det i


"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message
news:s6S%8.17488$p56.5648683@newsb.telia.net...
> Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP porten, er det
> en man skal connecte til noget andet på bundkortet, eller behøves man
> umiddelbart ikke gøre noget.
>
> Jeg er lidt bange for at sætte mit Asus V7700 GeForce2 i, da jeg ikke kan
> huske hvilken voltstyrke som det kører med.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste