Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny digital kamera test
Fra : Jacob Olsen

Dato : 25-07-02 12:36

Toms hardware guide tester et par digital kameraer..

Kodak LS420
Fuji FinePix 50i
Minolta Dimâge X
Canon Ixus V²

http://www.tomshardware.com/consumer/02q3/020723/index.html

Fra : Jacob Olsen

Dato : 25-07-02 12:40

Hm... tror ikke de er så gode til at anmelde kamera, de skrive bla om Ixus
v2

The images captured are very sharp, in our tests they actually came out
better than those of its three rivals Fuji, Kodak and Minolta. This
translates logically into prints of better quality than those of the three
other cameras tested. There was greater detail and the colors were truer
than in the Kodak and Fuji. In this respect, only the Dimâge X is a serious
contender, though its images are not as sharp.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 25-07-02 12:47

Og så afslører jeg lige at videren af testen

- Kodak LS420
- Fuji FinePix 50i
- Minolta Dimâge X
- Canon Ixus V²

Blev Canon Ixus V²...... belive it or not.!!

Fra : J@N

Dato : 25-07-02 18:34

> [...]
> - Minolta Dimâge X
> - Canon Ixus V²
>
> Blev Canon Ixus V²...... belive it or not.!!

Efter at have læst dine talrige indlæg om dit Canon IXUS V2 og dets mangel
på skarphed, kan jeg ikke lade være med at komme med en kommetar:
Du kan ikke forvente at kameraer i 2 megapix-klassen til kr. 3.000-5.000 kan
levere topkvalitet, der kan måle sig med digicams til kr. 6.000 og opefter.
Dit kamera bliver ikke bedre lige meget hvor mange tests du læser, mit råd
er: sælg det medens det er nyt og køb et der kan levere skarpe billeder, det
bliver mest tilfreds med i det lange løb.

Jan

Forhenværende Canon G1 - nuværende Canon IXUS 330 ejer - ventende på Canon
G3

Fra : Jacob Olsen

Dato : 25-07-02 21:37

Godt så... Nævn lige et kamera der kan lave gode og skarpe billeder inden
for prisklassen ...

Fra : J@N

Dato : 26-07-02 13:25

"Jacob Olsen" <jeo@_removeme_post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Godt så... Nævn lige et kamera der kan lave gode og skarpe billeder inden
> for prisklassen ...

Forstår ikke helt - hvilken prisklasse, den billige eller dyre?

Jan

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-07-02 18:14

Inden for canon ixus klassen

Fra : J@N

Dato : 26-07-02 19:44

> inden for canon ixus klassen

Jeg har endnu ikke set perfekte billeder i 2 megapix klassen, det bedste jeg
har set er IXUS, forlanger du mere må du hive læderet frem og spendere 2-3
tusinde mere, bedre alternativ i lommestørrelsen er Canon S30 & S40, der får
du bedre kvalitet, plus ekstra faciliteter.
Hvis du ønsker fremragende billedkvalitet, er der adskillige muligheder i >
kr. 7.000,-:
Canon G2
Nikon 5000
Nikon 5700
..... og ja mit drømmekamera Canon D60.

Jan

Fra : jensen

Dato : 26-07-02 17:33

"Jacob Olsen" <jeo@_removeme_post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Godt så... Nævn lige et kamera der kan lave gode og skarpe billeder inden
> for prisklassen ...

sony DSC-S85 er godt , jeg skal have sony F 707 også , med de slå næppe mit
gammel canon EOS1000

jensen

Fra : o&u

Dato : 25-07-02 12:57

On Thu, 25 Jul 2002 13:36:07 +0200, "Jacob Olsen"
<jeo@_removeme_post6.tele.dk> wrote:

>Toms hardware guide tester et par digital kameraer..

> [...]

www.dpreview.com er da uforlignelig !

Som småbilledkamera med fuldt manuelle indstillinger er min favorit
Canon S40.

Han kritiserer mange kameraer for skarpheden, men canon g2, s40,
olympus C40-Z ser ud til at klare frisag.

mvh

John