MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sletning af filer
Fra : Brizz

Dato : 25-07-02 10:24

Har fået virus i en fil der ligger i en midlertidige internet forbindelser.
Sker der egentlig noget ved at slette dem? de ligger i nogen undermapper med
underlige navne som "1WKZ11CP"
og ligende.. Kan jeg ikke bare slette de mapper?
Jeg kører XP pro dk
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 11:26

Brizz skrev:

> Har fået virus i en fil der ligger i en midlertidige internet
> forbindelser. Sker der egentlig noget ved at slette dem?

Nej. De bliver oprettet igen.

> de ligger i nogen undermapper med underlige navne som "1WKZ11CP"
> og ligende..

Du kan temmelig sikkert ikke få lov til at slette dem via Stifinderen.
Du kan sikkert inde fra brænderprogrammet Nero, hvis du har den
installeret. Hvis du ikke har det må du slette dem fra fejlsikret
tilstand med kommandoprompt. Efter sigende kan man også slette dem med
Windows Commander imens Windows kører.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 12:44

Brizz skrev:

> wincmd kunne klare de fleste af dem.. så takker for hjælpen

Velbekom.
Som Klaus så ganske rigtigt skriver, så er det ikke absolut nødvendigt
at slette mapperne med de underlige navne hvis du har fået en temporary
internet file med virus eller orm ind. Det er normalt nok at tømme
cachen ved at gå ind i Kontrolpanel > Internetindstillinger > Slet
Filer og så evt. placere et flueben i 'Slet alt offline-indhold'.

At det så er en god idé at man nogle gange sletter mapperne med de
underlige navne og starter på en frisk, er en hel anden snak.

Madsen.

Fra : Brizz

Dato : 25-07-02 12:54

> [...]
>
> At det så er en god idé at man nogle gange sletter mapperne med de
> underlige navne og starter på en frisk, er en hel anden snak.

Sådan har jeg det også med windows...er lidt for nysgerrig engang imellem og
får pillet lidt rundt omkring...så det er sjældent min win installation
holder mere end 2 mdr ad gangen...så har jeg pillet og skal lave om
Men af skade bliver man klog....sjældent rig

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 25-07-02 12:33

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 13:02

Brizz skrev:

> Men af skade bliver man klog....sjældent rig

Klogskab er vel også en form for rigdom. ;)

Madsen.

Fra : Brizz

Dato : 25-07-02 13:08

> Klogskab er vel også en form for rigdom. ;)

Så absolut da!!!

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 13:11

Brizz skrev:

> Så absolut da!!!

:)

Madsen.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-07-02 12:10

Brizz wrote:

> [...]
> underlige navne som "1WKZ11CP"
> og ligende.. Kan jeg ikke bare slette de mapper?

Hvis du mener "filer" i stedet for "forbindelser", kan du slette dem fra
Internet Explorer: Klik i Funktioner - Internetindstillinger - under
afsnittet "Midlertidige internetfiler" skal du klikke på "Slet filer..."

/klaus