Lego Creator Harry Potter
Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-02 09:29

Hvorfor får vi flg. fejlmeddelelse, når min datter forsøger at starte
spillet Lego Creator Harry Potter:

Creatorhp
Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes.
Creatorhp forårsagede en ugyldig sidefejl i modul MFC42.DLL på adressen
017f:6c390b2a.
Og så en masse om Indhold af registrene, Byte ved CS:EIP og Indhold af
stakken.

Jeg kan se at MFC42.DLL er en Microsoft fil som ligger i C:\Windows\System.
Den er oprettet d. 07/12/1999, og kan for mig at se ikke være noget spillet
har lagt ind. Men hvorfor så denne fejlmeddelelse? Er det en fejl i spillet,
eller er der noget andet (andre filer?) jeg mangler. Håber der er nogen
"derude" der kan hjælpe.

Win98SE (opdateret)
DirectX8.1b
Geforce4 Ti 4400 (driver 29.42)
320 MB PC133 SDRAM
Microstar K7T Turbo2 (nyeste BIOS version)
Creative Sound Blaster Live Value
Netkort Macronix MX987xx Family Fast Ethernet Adapter (ACPI)

Fra : Mads Jensen

Dato : 25-07-02 09:40

Hej

> [...]
spillet,
> eller er der noget andet (andre filer?) jeg mangler. Håber der er nogen

Nej, det er ikke noget, som spillet har lagt ind, det er en standard fil,
med noget runtime library som spillet bruger!
Jeg ville gå ind på www.microsoft.com og søge efter en nyere fil, og
overskrive den gamle.

/Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-02 11:24

"Mads Jensen" <info@disney-comics.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det er ikke noget, som spillet har lagt ind, det er en standard fil,
> med noget runtime library som spillet bruger!
> [...]

Jeg kunne ikke finde noget på Microsoft, udover links til en masse tekniske
beskrivelser. Jeg fandt et andet sted en version af mfc42.dll fra 1998, men
problemet er stadig det samme? Spillet er fra 2001.

Fra : Niels

Dato : 25-07-02 19:02

On Thu, 25 Jul 2002 10:28:33 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor får vi flg. fejlmeddelelse, når min datter forsøger at starte
>spillet Lego Creator Harry Potter:
>'
Du skal bare ryste hende godt og grundigt.

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-02 21:50

"Niels" <niller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal bare ryste hende godt og grundigt.

?????????