Gem ved tryk på billede ?
Fra : Tania

Dato : 25-07-02 09:13

Hej NG

Findes der ikke et lille stykke kode, der kan få boxen med 'gem som' op, i
stedet for at "brugeren" skal højreklikke ?
Enten ved tryk på billede eller link.

Tania

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-07-02 14:38

Nej. Komprimer med WinZip eller lignende så får du dialogen.

Fra : henrik

Dato : 25-07-02 15:33

> Nej. Komprimer med WinZip eller lignende så får du dialogen.

Jo, der gør - hvis du har adgang til ASP, så stil spørgsmålet i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.

Fra : Tania

Dato : 25-07-02 16:40

> Nej. Komprimer med WinZip eller lignende så får du dialogen.

Ok tak for svaret

Tania

Fra : Troels Arvin

Dato : 25-07-02 17:25

On Thu, 25 Jul 2002 10:13:25 +0200, Tania wrote:

> Findes der ikke et lille stykke kode, der kan få boxen med 'gem som' op

Ja, men det kræver, at du har adgang til at udsende HTTP-headers, typisk
via noget server-side scripting eller (hvis dit site afvikles af Apache)
at benytte et passende Apache-modul til at udsende passende HTTP-headers
for filer i et bestemt katalog.

De HTTP-headers, som skal udsendes er typisk:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-07-02 21:08

Såvidt jeg ved vil IE være helt ligeglad med dette og en løsning der
kun dækker 5% af de besøgende er ikke særlig interessant IMO.

Fra : Troels Arvin

Dato : 26-07-02 08:49

On Thu, 25 Jul 2002 22:07:54 +0200, Jens Peter Karlsen wrote:

> Såvidt jeg ved vil IE være helt ligeglad med dette og en løsning der kun
> dækker 5% af de besøgende er ikke særlig interessant IMO.

Følgende virker fint i de browsere, jeg har testet med, inklusive nogle
IE-versioner:
http://troels.arvin.dk/gif-download-test/