MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2000 Pro DK - Laaaaangsom opstart
Fra : The Wild West

Dato : 24-07-02 21:38

Hej i skuret......

Er der nogen der har erfaring med følgende problem??

Jeg har lige installeret Win2000 oveni i en jomfruelig udgave af Win98 SE.
Når programmet først kører, fungerer det skidegodt!

Mit problem er, at det tager en hulens masse tid for programmet at starte
op - 4-6 minutter!
Programmet - disken går simpelt hen i stå og står bare og lyser rødt på
skærmbilledet med det store Win-logo "Starter ..."
Nogen gange slukker lampen på harddisken og der er ikke andet at gøre end at
hard reboote.

Jeg har kontrolleret mine drivere og jeg har haft taget nedkortet ud, uden
at det bedrede problemet.

--Håber der en vaks sjæl der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

The Wild West
Ole PE Jensen
ICQ 40112860

Fra : Erling

Dato : 24-07-02 23:25

> [...]
> Når programmet først kører, fungerer det skidegodt!
>
> Mit problem er, at det tager en hulens masse tid for programmet at starte

Har du brugt/lavet en NTFS-partition til W2000 ?

Mvh.
Erling

Fra : The Wild West

Dato : 24-07-02 23:35

"Erling" <erlingo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

SE.

> Har du brugt/lavet en NTFS-partition til W2000 ?

Ja. Programmet er installeret på en NTFS-partion
--
MVH Ole PEJ
ICQ40112860

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-02 23:48

The Wild West wrote:
> "Erling" <erlingo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Programmet er installeret på en NTFS-partion

Det kan ikke anbefales at opgradere med mindre det er absolut
nødvendigt - det tager ofte længere tid og man kan ikke være
sikker på at de programmer, der har ligget på den tidligere
version ikke skaber problemer for den nye version - så mit
forslag er: tag back -up af dine data, fjern det hele og
installér fra scratch - ellers vil jeg mene at du sagtens kan
løbe ind i flere alvorlige problemer, hvis du allerede nu har
problemer med den opstartstid, du angiver.

--
ahw

Fra : Erling

Dato : 25-07-02 00:11

"Arne H. Wilstrup" <ahw@_nospamahw.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke anbefales at opgradere med mindre det er absolut
> nødvendigt -

Du kan ikke "opgradere" en W98 til W2000-PRO.

Den kræver en "fresh" install, men kan godt bruge FAT 32. Hvis der er
installeret på en ny NTFS-partition villle jeg køre installationen igen,
medmindre diskene ikke er UDMA /33/66 osv kapable.

Mvh Erling

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-02 08:47

Erling wrote:
> "Arne H. Wilstrup" <ahw@_nospamahw.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke "opgradere" en W98 til W2000-PRO.

Det er simpelthen ikke korrekt - du kan opgradere fra Windows 95,
98 og NT fra version 3.51 uden mellemledsopgradering - kun hvis
du vil opgradere direkte fra Windows NT 3.1 eller 3.5, kan det
ikke lade sig gøre, men her må man opgradere først til Windows NT
3,51 eller NT 4.0.
" >
> [...]
> der er installeret på en ny NTFS-partition villle jeg køre
> installationen igen, medmindre diskene ikke er UDMA /33/66 osv

Nej, du har ikke ret her - man behøver ikke en ' "fresh" install'
som du skriver - man kan naturligvis benytte fat32, der kan læses
af Windows 2000. Windows 2000 understøtter tre FAT-modes: FAT
(16) FAT32 (til diske over 2 GB) og NTFS.
Windows 98 understøtter kun FAT(16) og FAT32 -
Man kan også have både Windows 98 og Windows 2000 på samme system
i en dualboot, (dog kun med FAT) og man kan endvidere have
Windows 98 med FAT32 og Windows 2000 NTFS, hvis de ligger med
hver sin partition.

Endelig: jeg har både Windows 2000 Pro, Windows 98 SE og DOS
liggende på hver sin partition - og jeg har også en gang
opgraderet fra Windows 98 SE til Windows 2000, så jeg har ikke
kun læst mig til tingene her.

Arne H. Wilstrup

Fra : cad

Dato : 07-08-02 08:22

"The Wild West" skrev d. 24-07-02 21:38 dette indlæg :
> [...]

uden
> at det bedrede problemet.
>
> --Håber der en vaks sjæl der kan hjælpe mig.

med en repair-installering... ( det er længe siden vi havde det problem
) det ville jeg prøve først. dernest ville søge på ms-support-sider

http://www.kandu.dk/