Hvilken browser er bedst??
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 24-07-02 21:32

Hej

Efter at være godt træt af en fejl i IE 6.0, har jeg installeret Opera
istedet.
Men den understøtter ikke rammer....
Hvilken anden browser indeholder de samme egenskaber som IE 6.0??

Mvh

Rasmus Hauge

Fra : Torben Nielsen

Dato : 24-07-02 21:42

> Efter at være godt træt af en fejl i IE 6.0, har jeg installeret Opera
> istedet.
> Men den understøtter ikke rammer....

Øhh... Min Opera understøtter rammer helt fint. Hvilke sider har
du problemer med? Mon ikke det er noget andet der er problemet?

> Hvilken anden browser indeholder de samme egenskaber som IE 6.0??

Selv foretrækker jeg Opera, men jeg er også godt tilfreds med
Mozilla 1.0, som jeg især bruger til mail og nyhedsgrupper. Vær
dog opmærksom på at nogle sider stadigvæk er skrevet til IE og
derfor ser anderledes ud i andre browsere end IE, eller slet ikke
vil vises.

Mvh.
Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-02 21:44

Wed, 24 Jul 2002 22:31:48 +0200, skrev "Rasmus Hauge Hansen"
<hauge@NO_SPAMliberalist.com>:

>Efter at være godt træt af en fejl i IE 6.0, har jeg installeret Opera
>istedet.
>Men den understøtter ikke rammer....

?

Har du fået slået det fra?
File => Preferences => Page Style => Frames.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-07-02 21:45

Hej Rasmus

Rasmus Hauge Hansen wrote:
> Efter at være godt træt af en fejl i IE 6.0, har jeg installeret Opera
> istedet.
> Men den understøtter ikke rammer....

Jo det gør den i hvert fald! Kan du angive en specifik side den ikke vil
vise rammer på?

Min favorit er Mozilla 1.0 (www.mozilla.org)

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Stig Hansen

Dato : 24-07-02 21:56

Hej

[...]

Hej Rasmus.

Jo Opera 6 understøtter rammer, start Opera gå til Filer-Indstillinger-Sidefremtoning og aktiver
rammer derfra, hvis du ikke har den nyeste Opera så hent den herfra www.opera.com/download/ .
Det er nu let nok at finde en browser der har de samme egenskaber som
Internet Explorer for både Opera, Mozilla 1.0 og Netscape 7.0 kan langt mere.
Mozilla kommer i meget nær fremtid som version 1.1 www.mozilla.org
Netscape 7.0 er ikke helt klar i den endelige version men som Preview Release 1
http://browsers.netscape.com/browsers/ .

Tag evt et kig her http://www.box4700.dk/browser.html .

Stig.

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 24-07-02 22:02

"Stig Hansen" <FJERNstig@box4700.dk> skrev i en meddelelse
> Jo Opera 6 understøtter rammer, start Opera gå til
Filer-Indstillinger-Sidefremtoning og aktiver
> rammer derfra, hvis du ikke har den nyeste Opera så hent den herfra
www.opera.com/download/ .

Nu har jeg fundet fejlen... den var slået fra.. af en eller anden
uforklarlig grund.

Har samtidig skiftet sprog til dansk. Det gør alting meget lettere.... :)

Tak for hjælpen alle sammen!

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-02 22:16

In news:dk.edb.internet.software.browser Rasmus Hauge Hansen wrote:

>Hvilken browser er bedst??

Hvis ikke du vil kendes ved Internet Explorer (som jeg mener er
bedst), så vil jeg anbefale Mozilla frem for Opera - uden at tøve.

>Men den understøtter ikke rammer.

Det er der vist svaret på :)

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 24-07-02 22:21

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> posting:

>bedst), så vil jeg anbefale Mozilla frem for Opera - uden at tøve.

Hvorfor?

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-02 22:27

In news:dk.edb.internet.software.browser Chr. Bohr-Halling wrote:

>Hvorfor?

Bare min erfaring med web-design. Opera er irriterende fordi den ikke
tolker (eller er det "render"?) sider på samme måde som Mozilla og
Internet Explorer. Desuden har de fleste versioner af Opera været så
ustabile på min PC, at de ikke har været værd at bekymre sig om. Jeg
har faktisk kørt med Opera i et pænt stykke tid, jeg synes ikke om
den. Der var for mange sider der ikke blev vist "rigtigt". Men det er
jo bare min opfattelse.

Fra : Hintzmann

Dato : 25-07-02 06:57

> Bare min erfaring med web-design. Opera er irriterende fordi den ikke
> tolker (eller er det "render"?) sider på samme måde som Mozilla og
> Internet Explorer.

<tilføjelse>
Det er også umuligt at lave standard Dynamisk XHTML til Opera. Den browser
fatter simpelthen ikke DOM'en.
Som Peter-Paul Koch også har testet på sin hjemmeside
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/version5.html
Og det er ikke blevet specielt bedre i Opera6+
</tilføjelse>

Hintzmann

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 25-07-02 07:47

"Hintzmann" <nospam@please.dk> posting:

>Det er også umuligt at lave standard Dynamisk XHTML til Opera. Den browser
>fatter simpelthen ikke DOM'en.

Der arbejdes skam også på det. Der er jo en prioritetsrækkefølge på
det, der skal understøttes/ændres.

Det er ikke andet end 2 år siden, nyeste version hed 3.6. 1,5 år
siden version 5 kom. 0,5 år siden version 6 kom.
Er der overhovedet nogen her, der kan huske IE 3?

Og der *er* skam sket gode fremskridt, fx:

I version 4 kom der en vinduesbjælke (stor forbedring til at styre
MDI-vinduerne).

I version 5 blev Opera gratis (adware).

I 6 kom der Unicode-understøttelse både i UI og mht. fremvisning.

Nu er det næste så DOM og helt ny mail+news-klient.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Hintzmann

Dato : 25-07-02 07:58

> Nu er det næste så DOM og helt ny mail+news-klient.

Jamen, jeg glæder mig til DOM'en kommer i Opera. Indtil da får mine Opera
brugere kun serveret CSS, uden nice JS-features.

Har du noget indblik i hvornår de går i gang med DOM'en (en 7'er måske)?

Hintzmann

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 25-07-02 08:57

"Hintzmann" <nospam@please.dk> posting:

>Har du noget indblik i hvornår de går i gang med DOM'en (en 7'er måske)?

Opera 7.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-07-02 16:42

Chr. Bohr-Halling wrote:
> Det er ikke andet end 2 år siden, nyeste version hed 3.6. 1,5 år
> siden version 5 kom. 0,5 år siden version 6 kom.
> Er der overhovedet nogen her, der kan huske IE 3?

Jo, hvorfor?

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-07-02 05:17

"Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> posting:

>Jo, hvorfor?

Man kunne vælge at se version 3'erne som sammenlignelige

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Anders Lund

Dato : 26-07-02 05:57

Chr. Bohr-Halling <nospam@direkte.org> wrote:

> "Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> posting:

> Man kunne vælge at se version 3'erne som sammenlignelige

Det ville være unfair. Tilbage i IE3's tid, viste man ikke hvad man skulle
have af features og underlige ting som skulle understøttes. Nye browsere
bliver i dag bare nød til at være bedere fra starten af, for at kunne følge
med.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Peter Olsen

Dato : 28-07-02 17:55

>Desuden har de fleste versioner af Opera været så
>ustabile på min PC, at de ikke har været værd at bekymre sig om.

Personligt har jeg aldrig haft problemer med Opera på min PC (eller
PC'ere) og jeg har kørt Opera i henved 4 år. Mon ikke det er din
maskine, styresystem, opsætning???? der er noget galt med......?????

Peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 20:29

In news:dk.edb.internet.software.browser Peter Olsen wrote:

>Personligt har jeg aldrig haft problemer med Opera på min PC (eller
>PC'ere) og jeg har kørt Opera i henved 4 år. Mon ikke det er din
>maskine, styresystem, opsætning???? der er noget galt med......?????

Nej. Jeg har aldrig oplevet stabilitetsproblemer med noget andet
program - inkl. Windows selv.

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-07-02 21:05

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> skrev:

>Nej. Jeg har aldrig oplevet stabilitetsproblemer med noget andet
>program - inkl. Windows selv.

Sært! Jeg har kørt Opera i ca. samme tidsrum som Peter, på Win 98, Win
98se, Win ME og Win Xp, på 3 forskellige maskiner. Jeg har aldrig haft
et mere driftsikkert program.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 28-07-02 22:17

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> wrote:

> Sært! Jeg har kørt Opera i ca. samme tidsrum som Peter, på Win 98, Win
> 98se, Win ME og Win Xp, på 3 forskellige maskiner. Jeg har aldrig haft
> et mere driftsikkert program.

I sin tid da jeg prøvede Opera, så crashede det oftere end IE. Nu er jeg så
gået over til Mozilla. :)
Det er ikke for at provokere nogen eller noget - men nogen gange er
programmer bare underlige!

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 24-07-02 22:23

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis ikke du vil kendes ved Internet Explorer (som jeg mener er
> bedst), så vil jeg anbefale Mozilla frem for Opera - uden at tøve.

Jeg vil gernes kendes ved den...
men hvis du læser mit indlæg fra igår, så har jeg lidt problemer,
som ikke er løst endnu.

Mvh
Ramus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-07-02 22:52

Rasmus Hauge Hansen skrev:

> Efter at være godt træt af en fejl i IE 6.0, har jeg installeret Opera
> istedet.
> Men den understøtter ikke rammer....

Det er ikke rigtigt. Alle versioner af Opera, jeg har prøvet (version 3
og opefter) understøtter rammer.

> Hvilken anden browser indeholder de samme egenskaber som IE 6.0??

Mozilla, blandt andet. Den er endda på visse CSS- og JavaScript-mæssige
punkter bedre end Internet Explorer. Og så har den faneblade, hvilket er
rigtigt, rigtigt fedt.