MS Windows
briani 27239
Muse problemer
Fra : Familien Fredskild

Dato : 24-07-02 19:03

Jeg prøver at få min mus til at virke med scroll. Jeg bruger windows xp.
I enhedshåndteringen får jeg en fejlkode 12, hvilket betyder at der er delte
ressourcer. Under fanen ressurcer, kan jeg se at IRQ12 er tildelt
automatisk. nedenfor står der: Liste over enheer i konflikt: IRQ 12 bruges
af: \Driver\l8042prt, som vist nok er musen selv??
I enhedshåndteringen under Vis/ressourcer efter type kan jeg ikke finde
andre enheder, som benytter IRQ12.
Jeg kan ikke tildele musen andre IRQ, da fluebenet i feltet: Brug
automatiske indstillinger er faded ud??

Jeg har adskillige gang prøvet at afinstallere og genindstallere musen uden
resultat.

Hvordan kommer jeg videre??

Fra : Martin Østerberg

Dato : 24-07-02 19:51

On Wed, 24 Jul 2002 20:02:59 +0200 skrev "Familien Fredskild"
<heldorf@privat.dk> .

> [...]
>automatiske indstillinger er faded ud??
>
>Jeg har adskillige gang prøvet at afinstallere og genindstallere musen uden

Med fare for det ikke virker...(CMA)...har haft et lignende problem,
godtnok under ME. Jeg løste det på den måde:

Kig under vis > enheder efter tilslutning...og slet ganske enkelt de
enheder der ligger FØR den enhed der er problemer med. Genstart,
windows installerer igen disse enheder, med nok en genstart, og
problemet var væk. Jeg siger blot til advarsel...dont do this at
home...måske løser det dit problem måske bliver det værre, men et
forsøg er det da.

Martin

Fra : Familien Fredskild

Dato : 25-07-02 06:10

Tak Martin

Det virker dog være for farligt. Oven over Musen står der en farlig masse
fremmedord. ISAPNP-prot til læsning af data, DMA-controller, VIA standard
CPU to PCI Bridge, Kommunikationsporte, Processoren, og mange mange flere.
Kan man genindstallere disse?? Er der noget jeg har misforstået? Med FØR
mener du da ovenover i listen.

Den første enhed ovenover i listen, som bruger en IRQ er grafikkortet. Det
næste er et onboard lydkort.
Kan jeg nøjes med at slette grafikkortet (IRQ11).

Mvh
familien Fredskild

Fra : Martin Østerberg

Dato : 25-07-02 09:14

On Thu, 25 Jul 2002 07:10:00 +0200 skrev "Familien Fredskild"
<heldorf@privat.dk> .

> [...]
>Kan man genindstallere disse?? Er der noget jeg har misforstået? Med FØR

Ved det ser drabeligt ud, og da jeg selv udførte 'stuntet' var jeg
også i 7 sind, men alle de ting der blev fjernet, blev genetableret
helt automagisk da jeg prøvede på min egen maskine. Tingene bliver som
sådan ikke fjernet, de er stadig på maskinen, men nogle gange bliver
de læst uheldigt ind når der bootes (forkert række følge, forkerte
steder i hukommelsen) og det betyder at en enhed læst ind senere ikke
kan placeres rigtigt i kæden af indlæste enheder. Som jeg antyder, det
er ikke en helt ufarlig ting at lave, men ikke mere farlig end jeg tør
råde dig til forsøget. Med før mener jeg det der ligger oven over på
listen.

>Den første enhed ovenover i listen, som bruger en IRQ er grafikkortet. Det
>næste er et onboard lydkort.
>Kan jeg nøjes med at slette grafikkortet (IRQ11).

Du kan prøve, men tror ikke det er der problemet ligger. Husk under
alle omstændigheder at have evt. driver CD og din windows CD inden for
rækkevidde...

Martin

Fra : Martin Østerberg

Dato : 26-07-02 19:53

On Thu, 25 Jul 2002 10:14:04 +0200 skrev Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> .

> [...]
>er ikke en helt ufarlig ting at lave, men ikke mere farlig end jeg tør
>råde dig til forsøget. Med før mener jeg det der ligger oven over på

Er der nogen der vil kommentere mit råd...er lidt nervøs over at
Familien Fredskild ikke har vist sig herinde...er mit råd helt hen i
vejret ?

Martin