Bunden skal skiftes i mit akvarie
Fra : Mogens Egan

Dato : 24-07-02 18:16

[This followup was posted to dk.fritid.dyr.akvarium and a copy was sent to the cited author.]

Hej

Jeg har to ca 15-250 liters stålramme akvarier der har stået med vand i
bunden udendørs hvofor bundglasset (forudsigeligt) er revnet.

Er det nogle der kender nogle tricks til at få skåret sådan en bund ud
eller er der kun at tage en skarp 'Stanlye' kniv og prøve at skære
glaspladen fri .... evt. efter at have knust den mest mulig for at kunne
komme til at fjerne glas ..... (hm det lyder list risikabelt .... er det
nogle firmaer der udskifter glaspladen .... eller skal jeg bare købe et
nyt (nyt eller brugt !)

mvh
Mogens

--
Mogens Egan
Denmark

Fra : Brizz

Dato : 24-07-02 18:28

> [...]
> komme til at fjerne glas ..... (hm det lyder list risikabelt .... er det
> nogle firmaer der udskifter glaspladen .... eller skal jeg bare købe et

Tja jeg har købt et 325l akvarie med alu bord for 900kr nede i markeds
gruppen. og det kan sikkert også gøres billigere.. Personligt ville jeg ikke
selv begynde at rode med det da jeg ikke stoler nok på min egen evne som
glarmester og at det holder tæt.
Men det er jo op til dig og dine evner.
Mvh Brian

www.gronaerten.dk
Lidt om mit malawi akvarie

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-07-02 19:18

Mogens Egan <mogens@egan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17a8ff54ab20b1cb989690@news.inet.tele.dk...
> [...]
> komme til at fjerne glas ..... (hm det lyder list risikabelt .... er det
> nogle firmaer der udskifter glaspladen .... eller skal jeg bare købe et

Hvorfor skærer du ikke bare en ny bund og lægger den oven påden defekte??
Alt glasset skal selvfølgeligt tørres grundigt af med acetone, og så
lægges den nye bund i
med lidt silicone der hvor den gamle er knækket.
Der fuges selvfølgeligt efter med silicone i siderne.

Carsten

Fra : Plesner

Dato : 25-07-02 11:07

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> lægges den nye bund i
> med lidt silicone der hvor den gamle er knækket.
> Der fuges selvfølgeligt efter med silicone i siderne.

Præcis sådan har vi netop repareret et 325-liters i vores akvarieklub. Det
holder fint tæt. Tidligere har jeg selv harft et 660-liters, der havde fået
samme behandling - det var tæt i alle de år, jeg havde det.

M.v.h.
Plesner

Fra : Mogens Egan

Dato : 26-07-02 09:32

In article <3d3fcdd1$0$386$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, ples-
ner@altavista.net says...
> [...]
> holder fint tæt. Tidligere har jeg selv harft et 660-liters, der havde fået
> samme behandling - det var tæt i alle de år, jeg havde det.

Tak. Det vil jeg gøre .....
--
Mogens Egan
Denmark