Fra 56k til ADSL
Fra : Peter³

Dato : 24-07-02 18:07

Hej,

Det er på tide at skifte den gamle 56k forbindelse ud, så jeg har kigget på
forskellige ADSL løsninger. Hos Tiscali kan man få 768/128k med en Cisco 677
router for 495 kr/mdr, hvilket lyder som en overkommelig pris for mig. Jeg
vil gerne have to computere koblet på nettet. Nu ved jeg dog ikke så meget
om ADSL, så jeg har et par spørgsmål, I måske kunne hjælpe mig med:
Skal man have netværkskort installeret i computerne for at koble dem til
Cisco 677 eller foregår det via USB eller andet? Kan man koble dem direkte
til routeren, eller kræves der en switch/ hub? Hvilket kabel skal man bruge
for at koble til routeren eller en evt. switch/hub? Og passer det, at der er
en indbygget firewall, eller skal man selv installere én?
På forhånd tak for hjælpen!

/Peter

Fra : Larz

Dato : 24-07-02 19:15

> Skal man have netværkskort installeret i computerne for at koble dem til
> Cisco 677 eller foregår det via USB eller andet?

Ja, et netværkskort er nødvendigt hvis du skal koble to computere til.

> Kan man koble dem direkte til routeren, eller kræves der en switch/ hub?

Kun én, så du skal have en switch eller en hub (hubs er billigst).

> Hvilket kabel skal man bruge for at koble til routeren eller en evt.
> switch/hub?

Hvis du vil have en billig hub, skal du bare købe en 10 mbit hub, så
kan du også nøjes med et kategori 3 kabel.
Vil du være lidt fremtidssikret, eller kunne kopiere hurtigt mellem
computerne, skal du have kategori 5 kabler og en switch/hub der
kan køre 100mbit.

> Og passer det, at der er en indbygget firewall, eller skal man selv
> installere én?

Der er noget filterhalløj i routeren, men du er bedst tjent med også
at køre en firewall selv.

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
http://wshlman.moons.dk/ - Say goodbye to GameSpy
- A Free Half Life Manager!
To mail me remove your-pants.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-07-02 19:25

In article <_7C%8.3270$PW.64232@news010.worldonline.dk>, Larz wrote:

> Ja, et netværkskort er nødvendigt hvis du skal koble to computere til.

Også hvis der kun skal kobles en computer til.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Be careful! Is it classified?

Fra : Larz

Dato : 24-07-02 19:28

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Også hvis der kun skal kobles en computer til.

LOL ja, det har du da selvfølgelig ret i ;)

--
-

Fra : Bipsen

Dato : 25-07-02 00:40

> LOL ja, det har du da selvfølgelig ret i ;)

Man har da muligheden for modem hvis man kun vil have en computer på

Hilsen Bipsen

Fra : Larz

Dato : 25-07-02 16:28

> Man har da muligheden for modem hvis man kun vil have en computer på

Men han spurgte specifikt om Cisco 677'eren ;)

--
-