Noen som kan hjelpe
Fra : Roger

Dato : 24-07-02 17:25

Fant ikke en bedre gruppe en dette beklager om det er feil.
Takker den som kan sende meg til en som er bedre.
Jeg har hatt trøbbel en stund med mitt opperativsystem.Har funnet ut at det
er i min Dos/bios trøblet sitter Etter at jeg startet med formatering så går
skjermen i hvilemodus den blir svart
allt sammen stopper opp.Når jeg trykker en knapp på tastaturet kommer alt
opp igjen prosessen starter opp igjen??Jeg bruker et Diamond
Flower(DFI)Hovedkort med Via Apollo (M)Vp3 Chipset Kjører men en Amd K6-2
500Mhz.Har testet med den nyeste bios som jeg kan finne den er fra 2000
Kjørte før med xp kjører nå med win 2000.
Dette resulterer i at når jeg skal kjøre en film så stopper filmen en stund
lyden blir hakkete en liten stund Når jeg drar musepekeren over skrivebordet
stopper den opp i et par sekunder
Jeg syns at i den perioden alt stopper så jobber pc'n mere jeg syns jeg
hører det på lyden. System temp ligger på 28grader i si soft sandra i bios
ligger den på 30grader.Trodde først det var kjølinga som var for dårlig
byttet denne i en kjøler som skal kjøle opp til 1,4Mhz da datt den fra 49
til 28 grader kjører med 128 ram.Har byttet lydkort å skjermkort kjører nå
med Riva TnT 2 Pro 32Mb. Er det noen som kan ha en formening om hva som kan
være galt.Er klar over at dette er alt for gammelt utstyr. Alle jumperene på
hoved kortet står i følge min manual rett.Alle oppdateringer på Xp og 2000
var/er lastet ned.At skjermen blir svart gjelder også når jeg er inne i dos
etter at et nytt Os er installert.Da må jeg trykke på en tast på tastaturet.

Mvh Roger

Fra : Razer

Dato : 26-07-02 11:17

"Roger" <r-holte2@frisurf.no> skrev i en meddelelse
> [...]

dos
> etter at et nytt Os er installert.Da må jeg trykke på en tast på

Mhs. til at din maskine går i dvale kan du stille i din BIOS.
du kan slå suspend mode til off eller lign. det skulle løse det problem.

Det med at det hele hopper når du afspiller en film og maskinen arbejder
meget kan jeg godt tiil dels forstå.
Som du selv siger er det udstyr af en ændre dato og win XP eller Win 2000
kræver alene en del system ressourser.
når du så også prøver at afspille en film ( er det DVD eller DIVX ) skal der
yderligere bruges systemressourser til det.
Du har 128 MB ram og de bruges til dels af dit OS og så skal der altså
bruges Swapfil til at simulere ram når den skal afspille din film. det er
langsommere og kræver mere af CPU derfor tror jeg at det hele hakker og er
sløvt.
Når du afspiller en film kik da på hvor mange systemressourser der bruges,
mængden af ram der bruges og størrelsen af swapfilen. det kan give dig et
fingerpreg om hvad der er porblemet.

Jeg håber at det hjælper lidt

Hvh Thomas