Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Canon A40 focusere eller ej?
Fra : Stig Holmberg

Dato : 24-07-02 15:04

Der har været en del fremme om, bl.a. her i grupppen, at Canon A40 ikke kan
focusere under ringe lysforhold, men alle test på nettet siger det modsatte,
hvad skal man dog tro på?

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html

http://www.dcresource.com/reviews/canon/a40-review/

http://www.imaging-resource.com/PRODS/A40/A40A.HTM

/Stig

PS: I behøver ikke at kommentere den anden fejl ved focusering på lang
afstand som softwareopdateringen retter

Fra : oz1xyznospam@tdcadsl~

Dato : 25-07-02 14:54

Jeg har et Canon A-40, og jeg må desværre give dem ret, der siger at
kameraet har svært ved at fokusere under ringe lysforhold.
Det kan godt kræve et par forsøg at få kameraet til at give det
dobbelt-bip, der indikerer at det har fundet fokus.
Men det lykkes som regel alligevel.
I dagslys er der ingen problemer.

Mvh.

Pip

Fra : Stig Holmberg

Dato : 25-07-02 15:17

Hej Pip

Tak for det, men ved hvor lidt lys er det at problemet opstår, er det ved
skæret af et stearinlys, eller allerede ved f.eks. 40 watt lampe? Ja jeg ved
godt at det kan være svært at sige noget om det afhænger vel også af om der
er nogle linier i billledet kameraet kan gå efter.

Mvh. Stig

Fra : oz1xyznospam@tdcadsl~

Dato : 26-07-02 01:45

Hmmmm, den er godt nok svær at definere...
Men jeg vil sige i et 16-20 m² rum med een afskærmet 40W. lampe, hvor
man forsøger at tage et billede i den anden ende af rummet, kan man
komme ud for det...
Det er desværre nok det bedste jeg kommer det.

Og ja, som du selv siger hjælper det en del med en linie at stille
skarpt på. Autofokus hjælpelyset, har jeg ikke lavet forsøg med.
men umiddelbart er jeg ikke overvældende imponeret dets effektivitet.

Mvh.

Pip

On Thu, 25 Jul 2002 16:16:30 +0200, "Stig Holmberg"

Fra : Stig Holmberg

Dato : 26-07-02 11:59

> [...]
> skarpt på. Autofokus hjælpelyset, har jeg ikke lavet forsøg med.
> men umiddelbart er jeg ikke overvældende imponeret dets effektivitet.

Tak for din vurdering, det lyder ikke så slemt, jeg køber den nok. Du ved
hvordan det er når man har "forelsket sig" i et bestemt stykke isenkram.

Mvh. Stig

Fra : oz1xyznospam@tdcadsl~

Dato : 26-07-02 14:28

Hej Stig.

Jeg vil ønske dig held og lykke.
Jeg er ganske godt tilfreds med kameraet.
Jeg tror ikke du vil blive skuffet.

Mvh.

Pip

Jeg poster et par billeder i d.binaer

On Fri, 26 Jul 2002 12:58:32 +0200, "Stig Holmberg"