MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gennemsigtige farver på ikonskrifter?
Fra : Mads Jensen

Dato : 24-07-02 15:03

Hej

Jeg er ved at blive lidt småirreteret over at de fede wallpapers skal plages
af at Windows ikke lige umiddelbart (er ret sikker på at den findes) har en
måde at man kan lave baggrundsfarven på ikontitlerne om til
transparente/gennemsigtige!

Er der nogen, der ved hvordan man kan gøre det? Jeg bruger Windows 2000 Pro!

/Mads

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-02 15:24

In news:dk.edb.system.ms-windows Mads Jensen wrote:

> [...]
>transparente/gennemsigtige!
>
>Er der nogen, der ved hvordan man kan gøre det? Jeg bruger Windows 2000 Pro!

Windows XP kan selv, men Windows 2000 (samt alle de andre) skal have
hjælp af et program: http://www.annoyances.org/exec/show/article02-137

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Supermulen

Dato : 27-07-02 10:12

Mads Jensen skrev bla.:

> [...]
>af at Windows ikke lige umiddelbart (er ret sikker på at den findes) har en
>måde at man kan lave baggrundsfarven på ikontitlerne om til

Lars Stokholm svarede bla.:

> Windows XP kan selv, men Windows 2000 (samt alle de andre) skal have
> hjælp af et program: http://www.annoyances.org/exec/show/article02-137

Tonny spurgte derefter:

Og hvordan er det lige at man gør det i XP Pro?

Hilsen Tonny
--
www.gulvslib.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 10:53

In news:dk.edb.system.ms-windows Supermulen wrote:

[Gennemsigtige farver på ikonskrifter]

>Og hvordan er det lige at man gør det i XP Pro?

Hehe, det står på den side jeg linker til :)

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 15:28

Mads Jensen wrote:
> [...]
> om til transparente/gennemsigtige!
>
> Er der nogen, der ved hvordan man kan gøre det? Jeg bruger Windows

Der er flere muligheder. TransText kan lige præcis det du søger
(http://www.chaossoft.com/), men intet andet. Et andet program der også kan
det, er eet jeg netop er blevet anbefalet i denne ng, i tråden 'Latterlige
Logitech-direvere!' fra 24-07-02 kl. 11.01. Programmet hedder Effective
desktop, er freeware, og kan ses her: http://www.ministars.com/. Det er sq
et fedt program. Jeg har netop skrottet TransText til fordel for dette. Du
skal dog være opmærksom på, at du ikke kan køre med Active Desktop slået
til...

--
Martin K