MS Windows
briani 27239
Installation af XP fra h-drive??
Fra : satsurfer

Dato : 24-07-02 13:52

Er det muligt, at installere XP fra et katalog på harddisken? Jeg vil gerne
nemlig undgå, at XP ønsker installationscd'en isat for at opgradere nogle
filer.

Jeg har prøvet et par gange, men under kopiering af filer, kan den ikke
finde nogle af filerne selv om de er i kataloget!

På forhånd tak.

Fra : TheZub

Dato : 24-07-02 16:25

ja dette er muligt, du skal bare kopiere hele XP cd'en ind i en mappe på en
anden partition end den hvor XP skal installeres, derefter booter du
computeren op på din gamle windows 98 boot diskette... sørg for at filen
"smartdrv.exe" er med på disketten, når computeren er færdig med at boote
computeren op på disketten, skriver du smartdrv.exe på disketten, for at
starte smartdrive.

Gå nu ind i den mappe hvor du har kopieret XP cd'en ind, og skriv:

cd I386
WINNT

Nur starter setup proceduren, og vil også gå en smule hurtigere...

Mvh Jacob
thezub@thezub.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-02 21:23

"TheZub" <thezub@thezub.dk> skrev:
> sørg for at filen "smartdrv.exe" er med på disketten,
> når computeren er færdig med at boote
> computeren op på disketten, skriver du smartdrv.exe
> på disketten, for at starte smartdrive.

Kan denne fil ikke ligge i biblioteket med xp på sekundær
harddisk partition?

Mvh.
Mikael

PS.
Har du forresten benyttet dig af det der quote-fix
jeg linkede til?
- Fordi nu kan jeg se dine indlæg...

Fra : satsurfer

Dato : 25-07-02 12:30

"TheZub" <thezub@thezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> cd I386
> WINNT
>
> Nur starter setup proceduren, og vil også gå en smule hurtigere...

Mange tak