MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Latterlige Logitech-drivere!
Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 10:01

Hej Gruppe

Jeg har installeret en optisk mus af typen Logitech iFeel (mener jeg den
hedder). Dertil skulle den have nogle nye drivere, hvilket i sig selv er
fair nok. Før brugte jeg MouseWare 9.42.1. Den nye hedder MouseWare 9.61.
Det hele virker og der er lykke i det lille hjem og alt det der bras.... nu
er det så bare, at jeg ikke gider at se på det der musseikon nede i
systemtray'en, hvorfor jeg har fjernet den, med fluebenet i 'Egenskaber for
mus'. Men hver gang jeg genstarter (Win2000 forøvrigt), kommer den igen.
Hvordan dræber jeg den ikon?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Thomas Olsen

Dato : 24-07-02 11:45

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> mus'. Men hver gang jeg genstarter (Win2000 forøvrigt), kommer den igen.

Menuen Start >>> kør >>> msconfig.

Thomas.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-07-02 11:59

Thomas Olsen skrev bl.a.:

[snip]

> Menuen Start >>> kør >>> msconfig.

....men msconfig er jo ikke i Win2000. Fjern den fra startup med RegCleaner
http://jv16.org eller afliv den mannuelt med RegEdit.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-07-02 12:01

Lars Jørgensen skrev bl.a.:

> [snip]

> ...men msconfig er jo ikke i Win2000. Fjern den fra startup med
> RegCleaner http://jv16.org eller afliv den mannuelt med RegEdit.

Nå ja... eller hent et program så du kan skjule
iconerne.http://www.ministars.com/ed/index.asp

--
Lars

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 13:46

Lars Jørgensen wrote:
> Nå ja... eller hent et program så du kan skjule
> iconerne.http://www.ministars.com/ed/index.asp

For saten det er et fedt program. Det er jeg da blevet helt vild med, og jeg
har kun brugt det i en halv time... Nå, men takker for linket. Det er dog
ikke løsningen på den latterlige ikon der bliver ved at dukke op. Nu kan jeg
ikke se den, men jeg ved at den er der og det er nok i sig selv!

Andre forslag?

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 15:37

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> For saten det er et fedt program. Det er jeg da blevet helt vild med, og
jeg

Ja, faktisk... Har brugt det i under 10 min og synes det er ret sejt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 15:44

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ja, faktisk... Har brugt det i under 10 min og synes det er ret sejt.

Jeg har brugt det hele dagen, og det er stensikkert noget der ryger ind i
min standardkonfiguration...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 22:34

> Jeg har brugt det hele dagen, og det er stensikkert noget der ryger ind i
> min standardkonfiguration...

Der havnede min inden jeg skrev indlægget, dvs. inden for de første 10 min.

Jeg skal lige lære at bruge WindowsX Server, da jeg ikke har et
Windows-tastatur...

Fra : Ulrich

Dato : 25-07-02 15:31

In article <ahmeg8$8bd$1@news.cybercity.dk>,
kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com says...

> Jeg har brugt det hele dagen, og det er stensikkert noget der ryger ind i
> min standardkonfiguration...
>
> --
> Martin K

Jeg har siddet og rodet lidt med det, men kan ikke se fidusen i de
virtuelle desktops. Hvis jeg logger af eller genstarter, har den glemt,
hvad de forskellige desktops indeholdt, og så kan jeg ikke se idéen.

Hvordan bruger I de virtuelle desktops?

Jeg kan heller ikke få lov til at skjule alle ikoner i tray'en. - Jeg
kan eksempelvis ikke fjerne ikonet for Norton Antivirus.

Jeg bruger Windows XP - er det et problem?

Ulrich

Fra : Kent Friis

Dato : 25-07-02 16:04

Den Thu, 25 Jul 2002 16:31:26 +0200 skrev Ulrich:
> [...]
>virtuelle desktops. Hvis jeg logger af eller genstarter, har den glemt,
>hvad de forskellige desktops indeholdt, og så kan jeg ikke se idéen.

Nogen synes det er smart - så kan de have mail, ICQ og IRC på en
desktop, udviklingsmiljøet på en anden, og syvkabalen på en tredje
så man hurtigt kan skifte væk fra den, hvis chefen kommer listende.

Selv bruger jeg dem ikke (jeg bruger Linux, hvor virtuelle desktops
har været fremme i årevis), og slår dem fra, fordi jeg ikke kan se
fordelen. Jeg synes det virker rodet. Så hellere to skærme, så man
kan se begge dele på en gang.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-07-02 19:37

A propos de her logitech musedrivere:

Jeg har en tid kørt med den ms-mus med hjul, der fulgte med min
aldi-spand. Men jeg har en dejlig logitech-mus, sådan en stor skævert
med 3 taster og et hjul og hale. Svjh hedder den mouse-man-wheel. Men
det står ikke på den, og nu kan jeg ikke hitte driver til den på
logitechs side. Kan den virkelig være _så_ udgået_?

Den nyeste, jeg har på lager her på matriklen hedder 9412b004da.exe.
Den er udateret, men indgået her 26/10 '01. Hvordan mon jeg finder den
nyeste?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 21:26

Peter Loumann skrev:

> Jep! Udtrykker jeg mig virkelig *så* tåååget? Jeg må vist på
> kommunikationskursus - eller ferie ...

Det kunne jo også være mig der var fattesvag.

> Tak! Den havde jeg godtnok selv fundet, men min er med gammmeldags
> lugle...

Du trænger til ferie.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-07-02 21:40

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 20:10

Peter Loumann skrev:

> Den nyeste, jeg har på lager her på matriklen hedder
> 9412b004da.exe. Den er udateret, men indgået her 26/10 '01.
> Hvordan mon jeg finder den nyeste?

Det er altså den nyeste Logitech-driver du mener?
Hvis det er den du mener, så kan du bruge Mouseware, vil jeg tro.
Den nyeste version af den hedder 9.61 og den danske version kan hentes
her: http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mw961dan.exe

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-07-02 21:18

> [...]

>her: http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mw961dan.exe

Tak! Den havde jeg godtnok selv fundet, men min er med gammmeldags
lugle, jeg opfattede det sådan, at den der var til mus med optisk mave

hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 21:58

Peter Loumann skrev:

> Jeg tror, jeg beholder min gamle med både kugle og hale indtil den
> er slidt ned.

God idé. Til den tid er der måske kommet en trådløs med en bedre
opdateringshastighed.

> Det renseri synes jeg ikke er særlig tit eller særlig besværligt.

Det var ret ofte på min sidste kuglemus(*). Besværligt vil jeg
heller ikke kalde det, men det letteste er vel helt at undgå det. :)

(*) Som jeg for øvrigt stadig kobler til i perioder.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 13:48

Arne H. Wilstrup skrev:

> Det ser ud til at den lille hund, der benyttes i søgeassistenten,
> der jo er den samme som søgefunktionen i startmenuen, er
> forsvundet. Om man kan kalde den tilbage, ved jeg så ikke ! :-0

Jo, men det ville du kunne ved at fjerne nøglen i registrerings-
databasen igen. Det er muligt at man også blot kan ændre værdien fra
'No' til 'Yes'.

Jeg ser heller ikke den åndsvage køter i søgefunktionen under WinXP.
Den er kvalt med TweakUI. Muligvis er det derfor jeg heller ikke ser
søgeassistenten i Denne Computer(?).

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/searchassist.png

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 14:12

Martin K skrev:

> Andre forslag?

Jeg har ikke andre forslag end dem du allerede har fået, men jeg
kan da fortælle, at jeg også kører Win2000 og Mouseware 9.61.
Ikonet nede i systray har jeg fjernet ved at højreklikke på det
og vælge skjul og ser det kun når musen mangler batterier.
Så kommer ikonet nemlig frem igen. Når jeg har skiftet batterierne
i musen og igen højreklikket på ikonet og valgt skjul, så ser jeg
det ikke før næste gang musen mangler batterier.

Du er logget ind som administrator eller superbruger når du skjuler
ikonet, ikke?

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 14:56

Madsen wrote:
> [...]
> i musen og igen højreklikket på ikonet og valgt skjul, så ser jeg
> det ikke før næste gang musen mangler batterier.

Hehe... det trickede vidst lige noget der. I sidste uge bed min mus om nye
batterier, men jeg synes nu at det kører ok alligevel, så hvorfor skifte dem
hvis man ikke er ude i virkelige problemer. Jo senere man kan skifte hver
gang, jo mere kan man spare på batterierne... Den skriver at
batteriniveauet er kritisk, men så længe det virker så virker det jo. Men
jeg vil da prøve at skifte batterier når jeg engang kommer hjem...

> Du er logget ind som administrator eller superbruger når du skjuler
> ikonet, ikke?

Det er jeg nemlig.

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 15:27

> Hehe... det trickede vidst lige noget der. I sidste uge bed min mus om nye
> batterier, men jeg synes nu at det kører ok alligevel, så hvorfor skifte
dem

Brug genopladelige. Så skifter du bare når den be'r om det og så er alle
glade

Det er iøvrigt også billigere i længden...

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 15:44

Jesper G. Poulsen wrote:
> Brug genopladelige. Så skifter du bare når den be'r om det og så er
> alle glade

Det kræver jo så at man har en oplader samt batterier. Og eftersom min mus
nu kun spiser 2 x 2 AA batterier om året, tager det lang tid før den er
tjent ind...

> Det er iøvrigt også billigere i længden...

Tja... måske, hvis man venter længe nok!

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 17:37

Martin K skrev:

> Det kræver jo så at man har en oplader samt batterier. Og eftersom
> min mus nu kun spiser 2 x 2 AA batterier om året, tager det lang
> tid før den er tjent ind...

To gange om året!? Jeg skifter batterier i min Logitech Mouseman
Optical hver 14. dag. Tastaturet derimod er vel ca. 2 gange om året og
det er egentlig ret imponerende med alle de tegn jeg får pløjet ned om
dagen.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 24-07-02 18:56

Madsen wrote:
> [...]
> Optical hver 14. dag. Tastaturet derimod er vel ca. 2 gange om året og
> det er egentlig ret imponerende med alle de tegn jeg får pløjet ned om

Nu er min mus jo ikke optisk. Den eneste grund til at jeg installerede en ny
driver var for at teste om en optisk var noget. Men pt synes jeg at kuglemus
er fremragende. Men ville da bare lige sige, at dit trick virkede Jeg
har netop skiftet batterier, og ingen gyselige ikoner kom frem ved denne
opstart af dyret...

Takker endnu en gang...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 17:37

Jesper G. Poulsen skrev:

> Brug genopladelige. Så skifter du bare når den be'r om det og så
> er alle glade

Just præcis. :)
Det blev også mit valg kort tid efter jeg havde købt denne
batterisluger af en mus.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 19:47

Martin K skrev:

> Nu er min mus jo ikke optisk.

Nå, så forstår jeg bedre.

> Den eneste grund til at jeg installerede en ny driver var for at
> teste om en optisk var noget.

Det er noget skrammel til præcisionsarbejde hvis den samtidig er
trådløs, men er det en optisk med hale, så er det ret godt. Min
næste mus bliver optisk med hale til USB.

> Men ville da bare lige sige, at dit trick virkede Jeg har
> netop skiftet batterier, og ingen gyselige ikoner kom frem ved
> denne opstart af dyret...

Ikke så ringe endda. :)

> Takker endnu en gang...

Velbekom.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-07-02 19:55

>Det er noget skrammel til præcisionsarbejde hvis den samtidig er
>trådløs,

Hvorfor det? Jeg gik ellers og ønskede mig sådan et kræ. Skulle jeg så
vælge optisk med hale eller kugle uden hale?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-02 23:40

Madsen wrote:

> Det er noget skrammel til præcisionsarbejde hvis den samtidig
> er trådløs, men er det en optisk med hale, så er det ret godt.
> Min næste mus bliver optisk med hale til USB.

Der er blot et aberdabei ved det: hvis du kører med forskellige
styresystemer på forskellige partitioner med en bootmanager, kan
det være at din usb-mus ikke kan fungere på den - min kan ikke,
da min maskines bios ikke understøtter usb via dos. (jeg benytter
mig af en bootmanager fra Partition Magic) - men ellers virker
mine usb da fint til alt det andet under windows.

For at få det til at fungere, har jeg måttet lade min trådløse
mus fungere med funktionsboksen (eller hvad man kalder en sådan
svend) sat i ps/2-portene - irriterende, men åbenbart nødvendigt,
med mindre du da har et andet forslag? (jeg benytter en usb-hub)

--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 21:16

Peter Loumann skrev:

> Hvorfor det?

Fordi opdateringshastigheden på en trådløs mus er elendig. Omkring
50Hz og også selvom det er en USB-mus. Den trådløse teknik tillader
ikke en højere opdateringshastighed pt. (Opdateringshastigheden er
den der bestemmer hvor ofte markøren skal genoptegnes på skærmen.
Jo oftere det foregår, jo jævnere eller mere præcis vil musen være).

> Jeg gik ellers og ønskede mig sådan et kræ.

Den er også udmærket til at sigte efter ikoner på skrivebordet med,
men heller ikke ret meget mere, hvis du spørger mig.

> Skulle jeg så vælge optisk med hale eller kugle uden hale?

Jeg ville vælge optisk med hale og USB.
USB giver så vidt jeg ved en opdateringshastighed på 125Hz. PS/2 kan
dog tweakes til at være højere end det, men som standard ligger PS/2
nede på omkring de 50Hz som sagt. Med Win2000 og XP kan du stille
på PS/2-hastigheden inde i Enhedshåndtering, men Win9X kræver tweak-
programmer til det. PS/2 Rate f.eks.

Med den optiske teknik slipper du for at skulle rense kuglen hele
tiden og så igen og når den er med hale og USB, er den uhyre præcis
pga. den høje opdateringshastighed på USB-porten. Du skal blot sørge
for at få fat i et jævnt lyst underlag til den. Det er klart det
bedste. Evt. et hvidt skriveunderlag fra den lokale boghandler.
Her er til mange års musemåtter i bedste kvalitet.

Jeg ville nok købe Logitechs Dual Optical med USB. Den fåes ikke i
trådløs. MS laver også nogle lækre optiske mus med hale og USB.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-07-02 21:42

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>[...] optiske mus med hale og USB.

Tak for en fin orientering! Jeg tror, jeg beholder min gamle med både
kugle og hale indtil den er slidt ned. Det renseri synes jeg ikke er

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 22:32

> Med den optiske teknik slipper du for at skulle rense kuglen hele

Jeg har lige haft en Logitech Optical med hale. Pilen hoppede og dansede
nogle hange hen over skærmen, uafhængigt af underlaget, musens bevægelser
(eller ej) og PS/2 eller USB.
Jeg fik den byttet til en Cordless med kugle og det har virket perfekt
siden.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 22:41

Jesper G. Poulsen skrev:

> [...]
> musens bevægelser (eller ej) og PS/2 eller USB.
> Jeg fik den byttet til en Cordless med kugle og det har virket

Tja. Ingen regel uden undtagelse, kan man vel sige. Musen har vel
været defekt.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 23:46

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> mig af en bootmanager fra Partition Magic) - men ellers virker
> mine usb da fint til alt det andet under windows.

Jeg undrer mig over hvad du skal med en mus i en bootmenu i DOS.
Er det ikke tilstrækkeligt med et tastatur der, eller?

> [...]
> svend) sat i ps/2-portene - irriterende, men åbenbart nødvendigt,
> med mindre du da har et andet forslag? (jeg benytter en usb-hub)

Når den alligevel er trådløs kan det stort set være underordnet om
du bruger PS/2 eller USB, så er der problemer med USB-porten, ville
jeg bruge PS/2 porten i stedet.

Madsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-02 23:51

Madsen wrote:

> Jeg undrer mig over hvad du skal med en mus i en bootmenu i
> DOS. Er det ikke tilstrækkeligt med et tastatur der, eller?

Nej, ikke med et tastatur, der kører via usb - jeg har i hvert
fald gjort den erfaring, at hverken mit trådløse tastatur eller
mus fungerede via en usb- med mindre jeg satte styringsenheden i
de to ps/2-porte.

> Når den alligevel er trådløs kan det stort set være
> underordnet om du bruger PS/2 eller USB, så er der problemer
> med USB-porten, ville jeg bruge PS/2 porten i stedet.

Også hvad jeg har gjort, men det er en skam, da det er lidt mere
besværligt at installere det hele i en ps/2-port i forhold til en
usb-port

--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 23:58

Arne H. Wilstrup skrev:

> ...jeg har i hvert fald gjort den erfaring, at hverken mit
> trådløse tastatur eller mus fungerede via en usb- med mindre jeg
> satte styringsenheden i de to ps/2-porte.

Hmm, jeg kører godt nok heller ikke USB lige nu, men derimod PS-2, men
jeg er da næsten sikker på at mit tastatur i det mindste ville virke i
min bootmenu hvis jeg koblede det på USB-porten. Hvis det ikke gjorde
det ville jeg vel heller ikke kunne gå ind i BIOS med det, og det ved
jeg at jeg kan, for jeg har haft det koblet på USB på et tidspunkt,
hvor jeg snildt kunne gå ind i BIOS alligevel, men det kræver at 'USB
Keyboard support' er slået til i BIOS.

Det kan der være noget om.

Madsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-02 08:58

Madsen wrote:

> [...]
> PS-2, men jeg er da næsten sikker på at mit tastatur i det
> mindste ville virke i min bootmenu hvis jeg koblede det på USB-

Nu er jeg i den situation, at jeg har både trådløs tastatur og
mus (Logitech), og den enhed, der sidder og styrer hele systemet
består af to usb-stik, der tilsyneladende skal installeres
samtidig - jeg kan ikke huske om tastaturet kunne funger med
dette, da jeg benytter mig af en bootmanager som jeg husker ikke
kunne få til at virke i dos (som bootmanageren jo anvender), men
logisk set burde tastaturet jo virke, det har du ret i - men jeg
erindrer ´blot at jeg havde besvær med dette - om det så var
fordi jeg alene ikke kunne anvende musen, skal jeg ikke lægge
hovedet på blokken på - men det er sådan jeg husker det.

Derfor blev jeg nødt til at sætte de to stik ind i de to
ps2-porte med en adapter (fra USB til ps2-port) og så virkede det
hele. Det er blot en smule ustabilt, hvis maskinen rykker sig og
de to adaptere bliver lidt løse i det, da der jo hænger en
forlængelse ud af dem via USB-stikkene (sådan oplever jeg det i
hvert fald) - dernæst hopper musen helt vildt i nogle af
programmerne (f.eks. i FrontPage), men det kan lige så godt være
at det sker som følge af aktiviteter på maskinen (jeg kører med
xp pro og har endnu ikke været i dybden med indstillinger til
dette system)

Kender du forresten løsningen på følgende: når jeg går ind i
Denne computer og dobbeltklikker på et drev, plejede jeg altid at
få indholdet i drevet frem - nu sker der imidlertid dette, at der
i stedet for dette indhold kommer en søgeassistent frem,
hvorefter jeg så kan lukke de pågældende drev op - det er rimelig
irriterende, og jeg har endnu ikke fundet en metode, hvorpå jeg
kan slå den funktion fra. Har du et bud?

Arne H. Wilstrup

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 11:17

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> fordi jeg alene ikke kunne anvende musen, skal jeg ikke lægge
> hovedet på blokken på - men det er sådan jeg husker det.

Jeg har en bekendt hvis computer var så gammel at den ikke var
født med USB-stik på bundkortet. Vi måtte derfor installere et
controllerkort med to USB-stik for at få et USB-tastatur og en
USB-mus koblet på. Desværre var det blot ikke meget bevendt da man
ikke kunne komme ind i BIOS når USB-tastaturet var koblet på.
Her måtte man have et tastatur med ledning koblet på det her runde
store DIN-agtige stik som tastaturer ofte skulle kobles på før det
blev moderne med PS/2.
Hans nyere pc har USB på bundkortet og efter at USB er slået til
i BIOS, kan han sagtens gå ind i BIOS med USB-tastaturet og det
samme mener jeg også at jeg kan som sagt. Jeg er blot for doven
til at efterprøve det pt.

> [...]
> at det sker som følge af aktiviteter på maskinen (jeg kører med
> xp pro og har endnu ikke været i dybden med indstillinger til

Det har jeg så ikke oplevet med PS/2, men nu flytter jeg heller ikke
ret meget rundt på min pc. Den står hvor den blev stillet den dag
jeg stillede den der. :)

> [...]
> irriterende, og jeg har endnu ikke fundet en metode, hvorpå jeg
> kan slå den funktion fra. Har du et bud?

Jeg har WinXP stillet til Classic View, så jeg ser ikke mapper som
Web-indhold, som forvirrer mig mere end det gavner.
Hvad søgeassistenten er for en størrelse ved jeg ikke. Har aldrig set
den, men den er sikkert forsvundet da jeg stillede WinXP til Classic
View.

Muligvis er der en langt nemmere måde at slå den fra på, men hvis du
henter og kører følgende *.reg-fil, så burde du slippe af med den:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/searchassistant_off.reg

Madsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-02 11:47

> [...]
> Hvad søgeassistenten er for en størrelse ved jeg ikke. Har
> aldrig set den, men den er sikkert forsvundet da jeg stillede

hmm - det kunne naturligvis være løsningen.

> Muligvis er der en langt nemmere måde at slå den fra på, men
> hvis du henter og kører følgende *.reg-fil, så burde du slippe
> [...]

Jeg takker mange gange og forsøger det, du foreslår.
Arne H. Wilstrup

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 12:16

Arne H. Wilstrup skrev:

> Jeg takker mange gange og forsøger det, du foreslår.

Velbekom og meld gerne tilbage om det virker eller ej.
Umiddelbart ser det ud til at være det der fjerner den hos mig, men
helt sikker er jeg ikke.

Madsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-02 12:25

Madsen wrote:
> [...]
>
> Velbekom og meld gerne tilbage om det virker eller ej.
> Umiddelbart ser det ud til at være det der fjerner den hos

Nej, det virkede ikke - heller ikke at installere det med
default-visning . Løsningen må være en anden.
Det er ikke helt let at se, hvilken funktion programmet har
udover at den disabler "søgeassistenten" ved at lægge sig i
reg. - du har vel ikke en beskrivelse? Jeg benytter mig i øvrigt
af dansk XP PRO.

--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 12:38

Arne H. Wilstrup skrev:

> Nej, det virkede ikke - heller ikke at installere det med
> default-visning . Løsningen må være en anden.

Hmm, det må det jo være så.

> Det er ikke helt let at se, hvilken funktion programmet har
> udover at den disabler "søgeassistenten" ved at lægge sig i
> reg. - du har vel ikke en beskrivelse?

Jo, metoden er bla. beskrevet på denne side:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm

Min erfaring med sider ala ovenstående er dog, at det meget ofte er
"registry-freaks" der sidder og leder i registreringsdatabasen efter
snørklede veje til slå en funktion til og fra med, som man faktisk
kan slå fra meget lettere vha. et flueben et eller andet sted i
Windows, men lige i tilfældet med søgeassistenten, så kender jeg ikke
stedet hvor det flueben skal placeres eller fjernes.

Kan søgeassistenten mon have noget med indekseringstjenesten at gøre?
Jeg ved det ikke. Indekseringstjenesten har jeg heller ikke slået til.

> Jeg benytter mig i øvrigt af dansk XP PRO.

Min er så den engelske WinXP Pro, men det burde ikke gøre nogen forskel
på udseendet af *.reg-filen, men der skal åbenbart mere til en den.

Du har genstartet efter du har kørt filen, ikke?

Madsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-02 13:37

Madsen wrote:

> [...]
> lige i tilfældet med søgeassistenten, så kender jeg ikke
> stedet hvor det flueben skal placeres eller fjernes.

ok. Takker, og søger videre -

> Kan søgeassistenten mon have noget med indekseringstjenesten
> at gøre? Jeg ved det ikke. Indekseringstjenesten har jeg
> heller ikke slået til.

Jeg har også slået indexeringstjenesten fra, men lige meget
hjælper det - desværre.

> Min er så den engelske WinXP Pro, men det burde ikke gøre
> nogen forskel på udseendet af *.reg-filen, men der skal
> åbenbart mere til en den.

ja.

> Du har genstartet efter du har kørt filen, ikke?

Ja!

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 20:07

Ulrich skrev:

> [...]
> virtuelle desktops. Hvis jeg logger af eller genstarter, har den
> glemt, hvad de forskellige desktops indeholdt, og så kan jeg ikke

Jeg har i et stykke tid kørt med det PowerToys fra MS til WinXP som
også giver mulighed for at dele skrivebordet op i såkaldte Virtual
Desktops. Måske er det smart nok, men jeg kan ikke rigtig vænne mig
til det, men prøv evt. at hente Virtual Desktop Manager herfra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Når det er installeret, kan du højreklikke på Proceslinien og vælge
Toolbars > Desktop Manager.

Resultat kan være noget i retning af dette:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/4_skaerme.jpg
Altså 4 skriveborde du hurtigt kan skifte imellem, i stedet for et.

Madsen.

Fra : Ulrich

Dato : 25-07-02 22:30

<Snip>
> Altså 4 skriveborde du hurtigt kan skifte imellem, i stedet for et.

Hvorfor ikke bruge Alt+Tab? Det giver da den samme effekt.

Men tak for linket - jeg kigger på det.

Ulrich

Fra : Madsen

Dato : 25-07-02 23:16

Ulrich skrev:

> Hvorfor ikke bruge Alt+Tab? Det giver da den samme effekt.

Den samme effekt som hvad?
Med Virtual Desktop har du 4 skriveborde hvor der på hver enkelt
skrivebord kan være et hav af programmer åbnet og på hver enkelt
skrivebord kan du selvfølgelig også skifte imellem åbne programmer
vha. Alt + Tab.

Madsen.