MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ka´ man det?
Fra : C A

Dato : 24-07-02 09:48

Jeg har en microsoft optical intellipoint explorer mus og xp pro dk.

Der medfølger lidt software hvor man kan konfigurerer de forskellige
knapper.

Mit spørgsmål er nu:

Er det muligt at give de enkelte knapper forskellige egenskaber alt afhængig
af, hvilket program der er åbent eller hvad musen peger på?

Fx. vil jeg gerne have, at den har generelt har almindelig
højreklik-funktion. Men når bruger internet explorer, vil jeg gerne have at
højreklik=luk vindue.

Med venlig hilsen

C A

Fra : Mogens

Dato : 24-07-02 10:12

On Wed, 24 Jul 2002 10:47:46 +0200, "C A" <mail@NOSPAM.se> wrote:

> [...]
>
>Fx. vil jeg gerne have, at den har generelt har almindelig
>højreklik-funktion. Men når bruger internet explorer, vil jeg gerne have at

Hej

Ja, der skulle gerne være en skærm til opsætning af netop disse ting
i driver softwaren. Det er der ihvertfald på min maskine, men den
kører så Windows 98 og med de drivere der fulgte med musen.
Om det er andeledes i XP og med XP's indbyggede driver ved jeg ikke.

mvh Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-07-02 10:56

C A skrev bl.a.:

> [...]
>
> Er det muligt at give de enkelte knapper forskellige egenskaber
> alt afhængig af, hvilket program der er åbent eller hvad musen

Ja, men hvis du bruger de drivere der fulgte med musen, så kan du ikke. Du
skal havde de nyeste fra Microsoft
http://microsoft.com/hardware/mouse/download_ns.asp

> Fx. vil jeg gerne have, at den har generelt har almindelig
> højreklik-funktion. Men når bruger internet explorer, vil jeg
> gerne have at højreklik=luk vindue.

Ja, det kan man godt. Du skal bare huske at slå "Enable program-specific
button settings" til på de første faneblad ved navn "Buttons" (eller hvad
det nu hedder på dansk)

Jeg bruger selv den foreste tommelfinderknap til at lukke browser vinduer
(Ctrl + w) i Opera. I alle andre programmer, lukker den også men med
kommandoen "Close".

--
Lars