Priser på taletid v.2
Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 08:37

Så har jeg udvidet mit lille Excel regneark der kan vise den mdl. udgift alt
efter forbrug.
Der er nu medtaget div. tank-op kort + et par udvalgte abonnementer.

Det kan hentes i news:dk.binaer i meddelelsen: "Regneark mobilpriser v.2."
Meddelelse news:3d3e5888$0$26840$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Selv om jeg efterhånden har fulgt med i mobilmarkedet i nogle år, så har min
lille rundtur alligevel rystet mig en del.
De store selskabers abonnementer er fyldt med rabatter, bonusordninger og
automatisk skiftende takster. Det må være fuldstændig uigennemskueligt for
den almindelige forbruger, men det er måske også et af formålene ???

Efterhånden som jeg tager flere og flere abonnementer med i mit regneark,
bliver det mindre og mindre brugbart. Man er næsten er tvunget til at udvide
listen af undtagelser og forudsætninger.

Men jeg håber alligevel at nogen kan få glæde af regnearket.

*Fischer

Fra : René Andreasen

Dato : 24-07-02 13:30

Hvordan kommer du frem til kr. 33,17 (jegh har kligget lidt på formlen men
kan ik rigtigt se det) ved intet forbrug ved ClubBlahBlah????

Det er meget sjovt at man skal helt op på 250 min 8,17 + 250 min. 17+weekend
+ 250 sms om måneden før et af de andre bliver billigere!!!!

Men nu er arket bare blevet bedre endnu....!!!

Men en lille graf ville ik skade!!!

MVH

René

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 14:16

> Hvordan kommer du frem til kr. 33,17 (jegh har kligget lidt på formlen
> men kan ik rigtigt se det) ved intet forbrug ved ClubBlahBlah????

Du skal indsætte mindst 199,- kr. hver 6. måned for at holde dit CBB kort i
live.
199/6 = 33,17

> Men en lille graf ville ik skade!!!

Ja, ja ....

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-07-02 15:49

> [...]

>bliver det mindre og mindre brugbart. Man er næsten er tvunget til at udvide
>listen af undtagelser og forudsætninger.

Helt sikkert. De fleste selskaber har abonnementer hvor minutprisen også
varierer alt efter om man ringer til fastnet, eget mobilnet eller
fremmed mobilnet. Og det bliver rigtigt sjovt, når man kommer til
inkluderede minutter eller SMS.

Men mit abonnement kommer nok ikke med alligevel. Jeg har Orange Matrix!

>Men jeg håber alligevel at nogen kan få glæde af regnearket.

Det ser nu meget godt ud. Men jeg har fundet en lille fejl for Orange
Match. Prøv at indtaste 60 min/md og ingen SMS. Så bliver prisen 0,00.
Det er billigt - jeg tror bare ikke Orange vil være med til det

Jeg har lavet en formel, som regner prisen ud i alle niveauer og viser
den mindste. Orange skriver på deres hjemmeside, at det er sådan det
virker:

=MIN(40+C6*1,95+B7*0,45;60+C6*1,5+B7*0,4;90+C6*1,15+B7*0,3;150+C6*0,8+B7*0,2)

Den bruger de nye priser (fra 5/8). Med dem skifter man (uden SMS)
allerede fra niveau 1 til 2 ved 44,4 min - og ikke som før ved 60 min.
De næste trin nås ved 85,7 og 171,4 min.

Peter

Fra : Fischer

Dato : 26-07-02 05:12

> [...]
> varierer alt efter om man ringer til fastnet, eget mobilnet eller
> fremmed mobilnet. Og det bliver rigtigt sjovt, når man kommer til

Ja, der bliver så flere håndfulde forudsætninger man skal tage hensyn til
når man indgiver sit forbrug, og så vil mange stå af inden de kommer i gang.

> Det ser nu meget godt ud. Men jeg har fundet en lille fejl for Orange
> Match. Prøv at indtaste 60 min/md og ingen SMS. Så bliver prisen 0,00.
> Det er billigt - jeg tror bare ikke Orange vil være med til det

Nej - jeg havde en hulens bøvl med at få den til at fungere 100%.

> Jeg har lavet en formel ....
> =MIN(40+C6*1,95+B7*0,45 ......

Jeg er ikke ekspert i regneark .... mindre end dig i al fald.
Jeg takker for formlen - den kommer med i næste revison.

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-07-02 14:40

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

[klip]

>Nej - jeg havde en hulens bøvl med at få den til at fungere 100%.

>Jeg er ikke ekspert i regneark .... mindre end dig i al fald.
>Jeg takker for formlen - den kommer med i næste revison.

Hvis du er mindre ekspert end mig, må det stå meget sløjt til - for jeg
er helt sikkert ikke ekspert.

Men jeg har ofte haft brug for MIN og MAKS. Jeg så lidt på formlerne. Du
kunne bruge denne formel i B20 for Telmore. Så behøver du ikke lægge
noget i C20. Mange af de andre vil kunne laves tilsvarende.

=MAKS(25;C6*1,2+B7*0,25)

Peter

P.S. Vi er nok på vej ud af en tanget i forhold til gruppen, så jeg
foreslår at videre regneark ting flyttes til e-mail: peter@rongsted.dk

Fra : Fischer

Dato : 26-07-02 16:45

> Hvis du er mindre ekspert end mig, må det stå meget sløjt til - for
> jeg er helt sikkert ikke ekspert.

Det har du sikkert ret i.

> Du kunne bruge denne formel i B20 for Telmore. Så behøver du
> ikke lægge noget i C20.

Tak for tippet.
Så længe det virker kan jeg dog godt leve med lidt ekstra snørklede formler.

*Fischer