Vores baby har mistet stemmen
Fra : Peter Malling

Dato : 24-07-02 01:17

Det er ret uhyggeligt: Efter at have grædt meget i dag - vi var ude og
gå med barnevognen og blev overrasket af dårligt vejr så vi ikke kunne
stoppe op og amme, så vores lille pige græd og græd og græd, nærmest
skreg lungerne ud af livet i et kvarters tid, ligegyldigt hvad vi
gjorde indtil vi fandt en bænk og ammede hende midt i regnen (godt
pakket ind i dyner og tæpper) - har vi her til nat opdaget at hun helt
har mistet stemmen. Hun kan simpelthen ikke græde mere. Der kommer kun
klynkelyde fra hende, og det piver svagt fra lungerne når hun trækker
vejret.

Vi har ringet til lægevagten som siger at der ikke er noget at gøre
ved det, det er stemmebåndene som er overanstrengt, og man kan ikke
pode stemmebåndet når hun er så lille. Vi må bare vente på at stemmen
kommer tilbage af sig selv. Det er virkelig en ubehagelig fornemmelse:
gråden er jo hendes måde at kommunikere med os på, og når hun ikke kan
græde er det virkelig svært for hende at signalere hvad det er hun
vil. Psykologisk tror jeg også at det kan have sine problemer, at hun
pludselig er ude af stand til at kommunikere som hun lige havde lært.
Bullshit!

Mvh Peter.

Fra : Dyl

Dato : 24-07-02 12:28

Hmm....Jeg ville personligt være lidt glad for at få "fred" - vores datter
har nemlig kolik

/ Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 25-07-02 09:35

Peter Malling <malling@iname.com> wrote:
> [...]
> har mistet stemmen. Hun kan simpelthen ikke græde mere. Der kommer kun
> klynkelyde fra hende, og det piver svagt fra lungerne når hun trækker

Jeg ville nu nok uanset hvad lige tage ned til egen læge for at få lyttet til hendes
vejrtrækning, men jeg tror nu ikke der er noget at være urolig for.

> [...]
> vil. Psykologisk tror jeg også at det kan have sine problemer, at hun
> pludselig er ude af stand til at kommunikere som hun lige havde lært.

Hvis i bare reagerer som i plejer på hendes lyde så skal det nok gå
alligevel, det er jo mere reaktionerne på hendes lyde som har betydning
for hende.

Så uanset hvad kommunikerer hun jo stadig med jer og i responderer
på det, det skal nok gå.

> Bullshit!

Prosit.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.