Fede filters
Fra : Xystus

Dato : 24-07-02 00:15

Hey

Jeg kender ikke rigtig nogle filters.

Er der nogle der kender nogle fede nogle?

Jeg kender:
alpha
glow
shadow
blur
(plus nogle som jeg ikke kan få til at virke)

Tak for al hjælp

-Xystus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas

Dato : 24-07-02 00:55

har du fået de filtre du nævner til at virke godt???
hvis ja ku det så være du på et tidspunkt lige ville svare på nogle
spørgsmål fra mig omkring disse??
Det håber jeg!

M.V.H Thomas

Fra : Xystus

Dato : 24-07-02 16:46

Hey Thomas

Jeg vil med glæde hjælpe dig (hvis jeg kan)...

Jeg har ikke fået dem til at virke. Dem jeg skrev i mit indlæg kan jeg
godt få til at virke...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-02 01:07

Tue, 23 Jul 2002 23:14:37 +0000 (UTC), skrev Xystus
<projektil@hotmail.com>:

>Jeg kender ikke rigtig nogle filters.

Kig på
<http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/DXTidemo/DXTidemo.htm>.
Husk, at de kun virker i IE.

Fra : find clausen

Dato : 24-07-02 08:29

On Wed, 24 Jul 2002 02:07:28 +0200, Knud Gert
Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Der er tilsynaladende et der hedder zoom:

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/image/planetary/mars/marsglobe1.jpg

hvordan hulen laver man det ?

star fra:

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/photo_gallery/photogallery-mars.html

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-07-02 14:47

Ganske almindeligt link fra et lille billede (thumbnail) til et større
billede.

Fra : find clausen

Dato : 24-07-02 15:56

On Wed, 24 Jul 2002 15:47:25 +0200, Jens Peter
Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Ganske almindeligt link fra et lille billede (thumbnail) til et større
> billede.

Så prøv lige at føre musen hen over billedet og
evt. klikke på det,
så kommer der et felt nede i højre hjørne ...
klik på det og kom så igen.

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-07-02 16:57

Almindelig IE6 feature at skalere et billede der er for stort til
vinduet så det passer i vinduet. Ikonet du snakker om er til at vise
det i den rigtige størrelse.

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-07-02 14:52

find clausen <noreply@nospam.com> writes:

> Der er tilsynaladende et der hedder zoom:
>
> http://nssdc.gsfc.nasa.gov/image/planetary/mars/marsglobe1.jpg
>
> hvordan hulen laver man det ?

Hvordan resonnerer du dig frem til at det er lavet med CSS? Du skulle
ikke tilfældigvis bruge IE6 vel?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : find clausen

Dato : 24-07-02 15:56

On 24 Jul 2002 15:51:48 +0200, Jonas Voss
<spamthis@verture.net> wrote:

> Hvordan resonnerer du dig frem til at det er lavet med CSS? Du skulle
> ikke tilfældigvis bruge IE6 vel?

Jeg snakker ikke om css, men bare om en
zoomvirkning, som der ikke umiddelbart er nogen
forklaring på, idet der ikke et nogen kode i
vinduet, men kun billedet ...

jo, Ie6 ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-07-02 19:30

find clausen <noreply@nospam.com> writes:

> Jeg snakker ikke om css, men bare om en
> zoomvirkning, som der ikke umiddelbart er nogen
> forklaring på, idet der ikke et nogen kode i
> vinduet, men kun billedet ...

OK, jeg forstod det som at du troede det var lavet med CSS.

> jo, Ie6 ...

Det er en standard-feature i IE6:

<http://microsoft.com/windows/ie/evaluation/overview/flexible.asp>

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : find clausen

Dato : 24-07-02 20:08

On 24 Jul 2002 20:29:44 +0200, Jonas Voss
<spamthis@verture.net> wrote:

> Det er en standard-feature i IE6:

Jeg læser ikke meget om den, er bare nødt til at
bruge den ;-(

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Xystus

Dato : 24-07-02 16:59

Hey Jonas

Jeg bruger IE6. Det der sker er at IE finder ud af at billedet er for
stort til vinduet. Knappen kommer frem af sig selv, da den er en del
IE6.

Du kan også se at det er en billedfil man åbner. Der er ingen vis kilde.

Fra : Xystus

Dato : 24-07-02 16:53

Hey Knud

Hvor har du læst/hørt om det?

Jeg vil godt hjælpe dig, men jeg skal lige vide hvilke properties
der er til det...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-02 17:03

find clausen skrev:

>Der er tilsynaladende et der hedder zoom:
>http://nssdc.gsfc.nasa.gov/image/planetary/mars/marsglobe1.jpg
>hvordan hulen laver man det ?

IE6.0 gør dette automatisk med ALLE billeder der er for store til at
vise i browservinduet.

Prøv at tage et mindre billede, og lav dit browservindue helt lille,
så vil du se det samme sker. Du kan også ændre størrelsen på
browseren, og samtidigt vil billedet blive større og mindre.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-02 22:12

On Wed, 24 Jul 2002 18:02:56 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>IE6.0 gør dette automatisk med ALLE billeder der er for store til at
>vise i browservinduet.

Det kan i øvrigt deaktiveres i:
Tools -> Internet Options-> Advanced -> Multimedia -> "Enable
Automatic Image Resizing".

--
- Peter Brodersen

Fra : find clausen

Dato : 25-07-02 07:24

On Wed, 24 Jul 2002 23:12:18 +0200, Peter
Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> Det kan i øvrigt deaktiveres i:
> Tools -> Internet Options-> Advanced -> Multimedia -> "Enable
> Automatic Image Resizing".

Se det var en forståelig melding !

--

find clausen